LOTR är ett kul lir, helt klart. Men jag kan ändå inte låta bli att tänka på hur mycket bättre spelet skulle vara om flipprarna var skönare, konsekventa och starka.
-------------
För att förtydliga mina två punkter om varför många inte gillar Stern-flipprarna...(obs! grova gissningar till vad problemet är!)
1. Avsaknad av EOS-switch (borde kanske skriva "Separat Hold-krets"). Jag tror detta är ett av dom viktigaste problemen bakom att flipprarna är så inkonsekventa i styrka/snärtighet. Spolen blir överhettad och kapaciteten sjunker.
2. Tröga flipperknappar. Hårdare "fjädermotstånd" i knapparna jämfört med Wms/Bly, vilket leder till att man inte kan klara sig med samma timing som man är van vid. Kanske kan detta vara orsaken till reaktions-segheten, dvs att det känns som en halv evighet från det att man börjar trycka in knappen tills flippern aktiveras.
---------------
En sak som jag upplevt ett par gånger med LOTR och T3 är att Replay-systemet är ganska generöst, åtminstonde när man lirar ensam. Inte helt omöjligt att peta i ett par tior å lira lite halvmediokert i mer än två timmar... Inspekterade Uppsalas nya LOTR igår kväll och lämnade ett par krediter efter två timmars spelande (förvisso med en ny fräsch highscore-lista som delade ut ett par knack).
Antar att det är Sterns "Dynamiska Replay" som är default, eller? I så fall, vad är det s.k. "base replay"-värdet måntro? Känns som att det är ett ganska snällt värde (vilket jag tror är bra för intäkterna på lång sikt).
(För er som vill veta hur det dynamiska replay-systemet funkar kan ni läsa
här!)