Nu har jag slutligen kunnat bekanta mig med Dirty Harry på ett ordentligt sätt... :-)
DH är ett ganska bespottat spel om man läser r.g.p. Tydligen skeppades många DH med ramper som var lite missformade eller ngt sånt. Det var massor av klagomål på just ramperna, att dom var i princip omöjliga att komma upp i.
Detta har jag inte märkt ngt av. Visst, ramperna har en ganska brant stigning med en "kulmen" som ligger förhållandevis långt in i rampen, vilket kräver en bra träff för att komma igenom rampen. Men med bra flipprar och rena ramper är det inga som helst problem egentligen.
Min åsikt om spelet så här långt:
POSITIVT
Man kan göra framsteg i många dimensioner samtidigt. Dels har man vanliga uppdrag för att nå fram till ett wizardmode. Men man ska också öka sin "rank" genom att träffa den vänstra rampen (skjuts från övre högra flippern), och på så vis tända uppdrag och belöningar i Safehouse. Ytterligare en dimension är att man får belöningar från att skjuta de s.k. Bullet-targets. Sen har man ju självklart standard-multibollen som man tänder genom att skjuta alla s.k. badge-skott. Denna mång-dimensionalitet är riktigt bra och kul tycker jag.
En del av uppdragen och belöningarna är riktigt värdefulla och roliga. Exempel: Alcatraz Multiball är som ett litet mini-wizmode. Playfield Promotion är en poäng-multiplikator som kan ge alltifrån 2x-5x scoring under en viss tid, beroende på vilken rank du har lyckats komma upp i. Shoot Out är ett efter-att-du-har-runnit-i-outlane-uppdrag i form av en multiboll som pågår i 20 sekunder.
De vanliga uppdragen är bra, med coola kommentarer från Clintan. Å tacksamt nog är uppdragen ganska poänggivande (inte bara en väg fram till wizmode). Själva wizard mode är som KGB uttryckte det "lite knepigt". Meningen är att man ska träffa alla badge-skott för att göra "arrests". Men fasen vet om det lönar sig att gå för dessa då alla skott ger hyfsade poäng ändå.
Kabinettet är det snyggaste någonsin... Ljudet är bra, både musik å tal. Även fast det kanske kan bli lite väl mkt upprepningar i Clintans repliker ibland.
Mååånga extrabollar (vilket kan behövas).
NEGATIVT
Det jag kommer att tänka på direkt är nog spelplansdesignen. Exit från bumprarna är ganska konstigt utformad och kan lätt leda till outlanedrain utan att man har en chans att rädda kulan. Nu kan detta kanske åtgärdas om man hittar "den perfekta lutningsinställningen", men jag har då inte hittat den ännu.
Outlanes ja. Ganska elaka och relativt svåra att göra räddningar vid. Lite muppigt utformade.
Omöjligt att se alla roll-over lanes ovanför bumprarna (Safehouse står ivägen...).
Spelplans-art:en är hemsk.
Mååånga extrabollar (kanske lite för många på en gång, dvs först får man ingen sen får man ingen sen får man 4 st inom loppet av några minuter...)
SLUTOMDÖME:
Skönt lir med mkt attityd och mkt att göra uppdragsmässigt. Skoj!
Så nu vet ni det. :-)