Logga in
Registrera
Menu
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Tags
Kalender
Frispel
sedan 2001
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Flippersnack
»
Family Guy - Regler
Family Guy - Regler
LDK
·
27 ·
5314
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor:
1
2
Svante
Hero Member
Antal inlägg:
2389
Stad: Bromma
Family Guy - Regler
Svar #15 skrivet:
september 14, 2007, 14:24:15
Skumt som sagt att våra spel verkar bete sig så annorlunda, allt på våran är som sagt factory utan inställningar av typ "player language choice" så man kan spela på spanska om man trycker höger flipperknapp vid spelets början, riktigt absurt faktiskt, men nästa gång det kommer en romuppdatering så röstar jag på engelsk/tyska rommen :-)
Jag får väl pallra mig förbi kåren vid tillfälle och jämföra själv med deras spel och se om det beter sig som vårat...
Bally
Hero Member
Antal inlägg:
6213
Spelautomatsamlare sedan 1977
Stad: Stockholm
Family Guy - Regler
Svar #16 skrivet:
september 14, 2007, 15:40:56
Är det nån mer än jag som tycker att Crazy Chris är aktiv väääääldigt länge?
Igår kväll då jag kom hem sent från jobbet och pytsade in cykeln på LD så satte jag mig ett tag vid FG och nötte, och lyckades ta superskill-shotet. inte så där jättelätt att ta då man måste skjuta upp så exakt att man helst får in kulan mellan skillshot-targetsen och death-targetsen eller på rull upp på överflippern så att man kan smaska in den i evil-monkey hålet.
Fan, jag tycker att vårt FG har blivit mer svårspelat sen vi tog hem det efter Pinball Workshop. Men det kanske beror på min dåliga högeraxel som gör att jag helst undviker att stöta alls.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas
Svante
Hero Member
Antal inlägg:
2389
Stad: Bromma
Family Guy - Regler
Svar #17 skrivet:
september 14, 2007, 16:11:06
DAH: som vi diskuterar ovan verkar det som både tv/beercan/Chris-timersarna bromsas/stannar(ev bara när nån kula är i bumprarna) under multiboll.
När kom du dit igår Danne? Jag drog därifrån vid halv nio-tiden eller så.
Mer svårspelat? Nja, inte direkt. Kanske lutar det något mer nu än vad det gjorde i Norge. Kanske är det inte helt plant i sidled, men nån större skillnad tycker inte jag det är i alla fall.
LDK
Hero Member
Antal inlägg:
2266
Stad: Uppsala
Family Guy - Regler
Svar #18 skrivet:
september 22, 2007, 02:12:07
Varvade spelet nu ikväll. Inte alltför svårt nå fram dit, men kräver en del tajming. Fattade inte så mkt av "Sperm Attack" (som wizmode heter), men det började med att man byggde upp en jackpot på övre spelplanen som man sen fick som belöning för jackpotskotten på den vanliga spelplanen.
Exakt hur allt funkar återstår att klura ut ordentligt.
Svante
Hero Member
Antal inlägg:
2389
Stad: Bromma
Family Guy - Regler
Svar #19 skrivet:
september 22, 2007, 02:43:28
Tjusigt David! En rejäl KEF-final SKA vara djup och ha mycket djup så jag vore besviken om den inte hade samma klass som TSPP, LOTR, TVWM,... jag älskar att han bygger in så mycket små finesser i all hans programmering! Nu har han ju "bara" programmerat TVWM & Sperm attack på FG som jag förstått det och inte varit huvudprogrammerare men att det är en bra final litar jag på när det är en KEF-mode! (även om han är världens tråkigaste ufo in real life) :-D
Svante
Hero Member
Antal inlägg:
2389
Stad: Bromma
Family Guy - Regler
Svar #20 skrivet:
september 22, 2007, 02:46:40
Och när jag tänker på det så är ju just timingen att nå till finalen ett av hans adelsmärken, ta LOTR som ett praktexempel där man måste avsluta med en destroy the ring och på TSPP där många av delmålen typ pretzel/secret stash/mystery spot är grymt svåra att klara om man inte lyckas stacka dom med nåt annat och timea det rätt...
Bally
Hero Member
Antal inlägg:
6213
Spelautomatsamlare sedan 1977
Stad: Stockholm
Family Guy - Regler
Svar #21 skrivet:
september 22, 2007, 06:30:12
Jag slutar sällan före 22.00 på åkeriet. Även om mina styrningar är klara så brukar jag alltid bli kvar och lasta upp nån annan av våra trailers m.m.
Så jag var väl i lokalen runt 23.00 eller senare.
Igår kväll (läs: fredag) så kom jag på en lustig sak med FG.
Man kan ta superskillshotet (evil monkey jackpot som startar på en mille) och låta kulan gå ut, utan att man startar ball-save i början av kulan.
Man kan faktiskt träffa en hel del utan att ball save'n startar, inklusive ett skott på Stewie-tavlorna (om man skulle missa Evil monkey). Det är litegrann som TSSP.
Spelet spottar bara ut kulan i uppskjutningsrännan som om inget hade hänt.
Jag ska försöka ta superskillshotet ett par gånger och låta kulan gå ut mellan varje gång för att se om det blir nån skillnad.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas
Svante
Hero Member
Antal inlägg:
2389
Stad: Bromma
Family Guy - Regler
Svar #22 skrivet:
september 22, 2007, 11:44:57
Om du med TSSP menar TSPP så har du fel, det funkar precis som SS och triggar du nån switch nånstans så startar ball-save och skillshot(arna) släcks...
LDK
Hero Member
Antal inlägg:
2266
Stad: Uppsala
Family Guy - Regler
Svar #23 skrivet:
september 22, 2007, 13:44:30
DAH:
Låter onekligen suspekt. Så fort man träffar en switch på spelplanen ska ballsave-tiden börja räknas ner.
Svante:
Ja, det var skoj.
Egentligen är ju inte själva upplägget för att starta SA så speciellt intrikat. Däremot är ju förmodligen själva SA upplagt på ngt snajdigt sätt...
«
Senast ändrad: september 22, 2007, 13:46:25 av LDK
»
Bally
Hero Member
Antal inlägg:
6213
Spelautomatsamlare sedan 1977
Stad: Stockholm
Family Guy - Regler
Svar #24 skrivet:
september 22, 2007, 16:32:08
Svante du kan visst inte ditt eget spel. jag har gjort ett flertal träffar på slingshots, även kulan ner i inlane, och fortfarande haft kvar skillshot och ballsave orörd som en oskuld, på ditt simpsons-spel.
Och precis samma sak på FG. Men idag så upptäckte jag att när man har tagit superskillshot på FG så slockner lampan till det vanliga skillshotet. Men ballsaven är orörd. jag kan släppa ut kulan och få den utlevererad i uppskjutarrännan utan att ballsaven har blivit triggad.
Testa själv så får du se. Ellef fråga Leffe, han var med idag då jag gjorde just det.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas
gurkapa
Newbie
Antal inlägg:
46
Stad: Solna
Family Guy - Regler
Svar #25 skrivet:
oktober 24, 2007, 10:11:12
LDK: Vad krävs för att starta SA? TVWM och alla Beer Cans antar jag, en stewie multiball också? Måste man "lyckas" med något speciellt på de olika modesen eller räcker det att starta allt?
Bally
Hero Member
Antal inlägg:
6213
Spelautomatsamlare sedan 1977
Stad: Stockholm
Family Guy - Regler
Svar #26 skrivet:
oktober 24, 2007, 14:15:17
En annan lustig sak är att, om man har tänt upp tv:n för Stewie pinball, så kan man med nästa kula, om man inte triggar ball-save, skjuta in i tv:n, spela på minispelplanen tills kulan har gått ut (utan att ha tänt alla bokstäver). När sedan kulan kommer ur tv:n så kan man släppa ut kulan och sedan få ut den i plunger lane för ett skott på skill shot eller super skill shot.
Man kan alltså spela på minispelplanen och ändå ha kvar ballsave och skillshot.
Man kan träffa en hel del utan att trigga ballsave och släcka skillshot. Båda slingshotarna, Stewie tavlorna, och alla inlanes som är släckta.
«
Senast ändrad: oktober 24, 2007, 14:17:22 av Bally
»
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas
Skriv ut
Sidor:
1
2
Tags:
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Flippersnack
»
Family Guy - Regler
Search
Användarnamn
Lösenord
Förbli inloggad för alltid
Glömt bort ditt lösenord?