Logga in
Registrera
Menu
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Tags
Kalender
Frispel
sedan 2001
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Flippersnack
»
LOTR - Regler
LOTR - Regler
Borttagen
·
40 ·
6218
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor:
1
2
3
Borttagen
Newbie
Antal inlägg:
0
LOTR - Regler
skrivet:
januari 27, 2004, 23:55:51
S P tyckte ju att den förra tråden hade glidit iväg lite från ämnet så nu kör jag lite som hobbymoderator här och försöker samla alla regelrelaterade poster från den gamla tråden här:
-----------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT postad 2004-01-15, 22:53:26
En sak (mjukvaru/regel mässigt) som verkar ganska usel är att mode:sen verkar kunna vara igång under Multibollarna, men man får inte se vart man ska skjuta för att avancera/klara moder. Helt plötsligt börjar det räknas ner en timer för fulla muggar, men man får ju inte se vart man ska skjuta?!
Har jag fattat fel, är timern för något annat?
-----------------------------------------
KGB
Medlem
Från:Göteborg
Antalposter:168 postad 2004-01-15, 23:27:16 | |
Nej du har förstått det rätt, angående modes under multiboll. Samtidigt känns det lite gott att klara ett mode, med vilje, under multiboll utan lamporna som guide. Vissa modes vill man ändå inte kombinera med multiboll, det gäller att vara selektiv.
Grymt bra att det är viktigt att klara modesen också... både så att man får Elf Gifts och möjlighet till bra poäng under There and Back Again.
Det är otroligt synd att spelet har så många barnsjukdomar. Tur nog funkar exemplaret på biljardpalatset helt okej (men inte perfekt).
Men ett fungerande exemplar är jävligt kul. Har inte haft så här mycket skoj med ett nytt flipper sen MM kom ut. Får se om det håller i långa loppet!
----------------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT
postad 2004-01-15, 23:56:24
Lite tveksamt med att inte visa vart man ska skjuta under Mball+mode. Nåväl...
Det finns (väl?) inget bra Rulesheet till LOTR ännu?! Vi kanske ska ta och försöka reda ut lite regler här istället?
Här är lite saker att klura på:
- Hur fungerar There and back again (mycket märklig musik under det modet, förresten)?
Jag hann bara med att köra det en gång, (visste inte heller hur man tänder "Mode Start", men ett gammal inlägg signerat MCR hjälpte mig nu) och då tog tiden slut för mig. Jag tog det lugnt eftersom det inte verkade vara någon timer under det. Tji fick jag.
- Hur kommer man till Super Jackpot på Two Towers Multibollen snabbast? Måste man ta ett visst antal jackpots. Då "Jackpot five" t.ex. räknas som fem jackpottar, eller?
- Vilken taktik är mest gångbar för Gollum Mutlibollen? När jag startade den av misstag försökte jag samla själar, annars verkar den hetast under Two Towers Multibollen.
- Finns det fler EBs vid fler än 7 tornträffar? Jag har för mig att jag hade 30-35 men inte fick någon mer EB i alla fall.
- Finns det fler EBs än:
7 Torn
Mystery
Gift of the Elves
- Vad måste man göra/klara för att komma till sista Wizard Modet?
Är det, att klara, alla modes, alla multibollar (ROTK verkar svår, har kommit upp en massa levels men aldrig klarat den, vilken level krävs?) och Destroy the Ring?
Och, det ska tydligen gå att smaska in en 84 x jackpot: ("Triple jackpot seven" = 21)x(Gollum 2x)x(Double Scoring). Skulle vara fint. Någon som lyckats än?
Man borde väl förresten får ett gäng höga jackpotar på vägen till 84 x jackpoten?! "Triple jackpot x" x 2 x 2?
En annan sak som är lite märklig: om jag förstått rätt så levererades alla LOTR med maxade outlanes och ingen ballsave. Många utställare bryr sig säkerligen inte om att ändra det, och det som finns här har maxade outlanes. Nu vill jag gärna tro att jag är bättre på multiboll än den genomsnittlige nybörjarspelaren, och jag tycker att Multibollarna är riktigt svåra på LOTR.
Personligen tycker jag att det är ok och gör spelet mer utmanande, men LOTR är ju verkligen ett spel som skulle kunna få många nybörjare fast i flipperträsket, men jag tvivlar på att det är många av dem som tycker att det är kul eftersom Multibollarna ibland knappt hinner starta innan det är över.
----------------------------------------------
MCR
Medlem
Från:Stockholm
Antalposter:414
postad 2004-01-16, 10:17:01
Vad gäller EB så har det nu vid två tillfällen tänts en under Ring Multiball (en GotE). Vid båda tillfällena var det när Ringjackpoten kom upp i 1 M. Hänger det ihop eller var det någon annan EB som tittade fram månne?
----------------------------------------------
KGB
Medlem
Från:Göteborg
Antalposter:168
postad 2004-01-16, 10:56:30
MCR: Jag har aldrig fått EB tänd efter att ha maxat Ringjackpotten. Tror det är senaste mjukvaran i också. Knepigt!
FEZ: There and Back Again har en timer. 60 sekunder vill jag minnas. Skjut ringen för att tända alla huvudskott. Ta ett av dessa. Skjut ringen igen, skottet du tog innan är nu släckt. Varje skott motsvarar ett tidigare spelat mode och du får poängen från det modet som award, såvitt jag kan förstå. Har tyvärr inte lyckats klara hela TaBA (hurra för förkortningar!)... ringskottet är riktigt klurigt på exet jag spelar på.
Är inte helt säker på hur logiken funkar under TT multibollen, men det verkar onekligen vara som du säger. Sen fortsätter man från samma ställe på nästa TT multiboll, åtminstone första vändan fram till SJ, verkar det som.
Gollum använder jag mest till att förlänga andra multibollar, dvs starta den EFTER en annan multiboll under gracetiden. Kom ihåg att Gollum alternerar 0.5x/2x (Gollum/Smaegol), så det är inte bara bra.
Jag har inte sett någon annan EB än torn/mystery/GotE, däremot kan jag svära på att jag haft 3 EBs under en omgång. Kanske fick jag en på Mystery? Kommer inte ihåg, men jag vill minnas att en tändes utan att jag riktigt förstod varför. Det var iofs precis när jag hade börjat spela det. Nåväl.
Jag har inte klarat allt i spelet än så jag vet inte om det finns en award för att *klara* allt. Känns svårt Jag har inte ens tagit alla 6 GotE awards än. 5/6 är så långt som jag kommit!
Jag tror speltiderna på LOTR skulle vara hemska med mindre outlanes+gummi, även för nybörjare. Jag har sett massa newbies spela LOTR här i stan och dom verkar ha stenkul. Hoppas det ser likadant ut i resten av landet.
Asch nu blev jag toksugen på att lira! Men det är tillbaka till saltgruvan med mig...
----------------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT
postad 2004-01-16, 14:06:28
Ringskottet här är ganska lätt. Förutsatt att du har kulan fångad på vänster flipper. Det är, nästan, bara att glömma att försöka komma upp i ringen om kulan inte ligger fångad. Då får man väl ta och ånga på lite under TaBA. Men, jag fick INTE se någon timer under det i alla fall.
Under TT Mballen så är timern innan jackpottarna börjar räknas från ett igen otroligt kort. 2-3 sekunder kanske. Är det samma på andra ex?
Det låter smart att förlänga Multibollarna med Gollum, men samtidigt väldigt riskabelt eftersom det är svårt att sätta kulan i Caven. Lite som Merlins Magic på MM. Eller hur? Är det lång gracetid?
Är också toksugen på att spela, men först måste ju ett gäng fel på det fixas. Suck...
----------------------------------------------
KGB
Medlem
Från:Göteborg
Antalposter:168
postad 2004-01-17, 00:55:42
TT jackpot-timern är ruskigt kort här med.
Gracetiden efter multiboll verkar rätt väl tilltagen, men jag har inga exakta siffror. Handlar kanske om 4-5 sekunder (?)... och visst det är svårt att sätta kulan i Caven, speciellt från vänster flipper. Men det är väl inte direkt riskabelt.. i värsta fall får man inte en förlängd multiboll? Eller menar du att det känns som ett drainskott?
Håller med om att multibollarna kan bli korta, ibland löjligt korta Å andra sidan är ju åtminstone TT multibollen lätt att starta. Lite mer surt när man sumpar ROTK multibollen (speciellt när den mest flitigt använda PotD-switchen funkar en gång på tio cirkavis.. grr)
----------------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT
postad 2004-01-18, 16:33:21
Lite nytt jag lärde mig om LoTR:
- Man verkar inte få något när man fått alla GotE. Men, det var kanske inget nytt för er andra?!
- Efter ca 35 träffar på Barad Dur får man endast 2M för varje träff.
- På RotK måste man klara level 8, sen tänds Super Jackpots/Victory Laps, eller vad det nu var. Man klarar den i alla fall.
----------------------------------------------
KGB
Medlem
Från:Göteborg
Antalposter:168
postad 2004-01-18, 16:33:21
Hmm nu när jag var och spelade så tändes faktiskt EB när jag maxade ringjackpotten under Ring Multiball. Vet inte om jag gjorde nåt annorlunda mot dom gånger jag inte fått den. Hade redan tagit dom andra extrabollarna, så nåt med Ring Multiball är det onekligen.
FEZ - har bara lyckats ta 5/6 GotE. Hade hoppats att nåt skulle hända när man tagit alla, men kanske måste man samtidigt ha tagit alla modes och multibollar också.
Fråga om ROTK - fortsätter man på samma level som man slutade senast? Eller måste man ta alla 8 under samma multiboll?
----------------------------------------------
Svante
Medlem
Från:Bromma
Antalposter:TILT
postad 2004-01-18, 20:56:04
Man fortsätter på samma level på RotK multibollen.
----------------------------------------------
MCR
Medlem
Från:Stockholm
Antalposter:414
postad 2004-01-18, 20:56:04
Kan det kanske vara så att den mystiska extrabollen dyker upp efter att man samlat ihop ett visst antal ringar?
----------------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT
postad 2004-01-18, 21:08:33
KGB: jag fick ihop alla GotE relativt "tidigt" under en ganska lång omgång. Under resten av omgången försökte jag spana efter någonstans att starta något kul, men jag hittade inget i alla fall.
Om ni inte visste det så kan man få en GotE flera gånger för samma Mball. Jag tog tre GotE enbart från Two Towers Multibollen.
Klarade den tre gånger dvs.
Min Gollumtaktik är i alla fall att försöka ha den under Two Towers. Fick ett par TT Mballar som låg över 50M när jag hade Gollum igång samtidigt. Det går ju ganska fort att komma till Super Jackpot om man smaskar in tripla jackpottar hela tiden.
Är det någon som vet när man, under Mball, åker upp i Path of the Dead respektive Barad Dur under Mball? Har inte sett något system i det. Ofta försöker jag smacka på tornet i hopp om att få Palandir (reservation för namnen här..hehe..) och kunna ta ut en kula till när det behövs. Men, kulan går ju ofta upp i PotD istället.
----------------------------------------------
MCR
Medlem
Från:Stockholm
Antalposter:414
postad 2004-01-18, 21:19:30
När kulan rullar över höger inlane öppnas vägen till PotD i några sekunder. Det står en liten text om det i inlanen.
----------------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT
postad 2004-01-19, 00:51:31
Skumt. Jag har för mig att jag smackat på tornet ganska många gånger efter den kommit ner i inlanen. Men, jag minns väl fel. Tackar för informationen.
Undrar varför Stern envisas med att göra helt hemska "feeds" ner från looparna. På LotR här så går i alla fall långsamma kulor, särskilt från bumprarna, alltid på slingshotsen och så blir det inte helt sällan: slingshot, slingshot, slingshot -> outlane.
Samma elände som på T3. Enda sättet att slippa det är väl att dunka till spelet på sidan. På T3 brukar jag dunka till "pistolhandtaget" för att slippa det. Ibland funkar det i alla fall.
----------------------------------------------
MCR
Medlem
Från:Stockholm
Antalposter:414
postad 2004-01-19, 07:27:40
Det kanske kan vara så att PotD inte tar emot hur många kulor som helst? Har du smackat in t ex två där så kanske Pathen stängs, och nästa far vidare till tornet även om den rullat genom inlane?
Kan det vara så att man ska samla in en viss summa poäng (under TT-multin alltså) för att komma till superjackpotten? T ex efter 1M skriker de "ladders", efter 2,5 eller tre nästa steg osv? Det går ju onekligen fortare att komma dit om man tar massa triple-jackpots.
Slingshotsen är vidriga. De flesta (alla?)exemplar jag spelat på har haft obehagligt pigga slingshots. Detta i kombination med att bollen mycket riktigt oftast touchar höger sling när den kommer ner från höger loop är förödande. Notera gärna hur slingsen med Skanåkerprecision träffar den (maxade) outlanen 100 gånger av 100.
----------------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT
postad 2004-01-21, 21:29:11
Nytt på LOTR fronten:
Fick också en EB under Ring Multiboll. Min Jackpot var på 950.000 när jag fick den. Jag hade skjutit ganska många gånger på ringen. Kanske har med antal ringträffar att göra?
När den EB tändes så tänkte jag: "Det är lugnt, jag har några kulor kvar så det är ingen brådska med den". Men... den släcks när man rinner så det är ju bara att kasta sig över den om den tänds.
När man tar alla sju jackpottar i rad under Two Towers så händer .... ingenting .... annat än att man får X Jackpot Seven.
Inte såvitt vi såg (vi var tre stycken vid spelet när jag tog den) i alla fall.
----------------------------------------------
Svante
Medlem
Från:Bromma
Antalposter:TILT
postad 2004-01-22, 23:44:08
Det hænder tyværr ingenting ens om man lyckas med konststycket att ta en triple-jackpot-seven (førutom att du får en fet jackpot då)...
----------------------------------------------
KGB
Medlem
Från:Göteborg
Antalposter:168
postad 2004-01-25, 17:30:24
Så har man lirat lite mer LotR då...
Man tänder en EB av att klara Ring Frenzy/Super Ring Frenzy 100%. Har inte brytt mig så mycket om dom innan, men jag körde seriöst på dom idag. Även här släcks EB:n om man inte tar den på samma kula. Blir en del poäng också: 10M alt. 20M om det är en Super.
Och EB tändes klockrent varje gång jag maxade Ring Multiball jackpotten. Känns konstigt att det skulle vara ett sammanträffande.
Var rätt nära att ta allt idag, men jag missade på RotK. Fruktansvärt irriterande att den PotD-switch kulan garanterat kommer till (övre högra på detta ex) inte funkar alls längre. Dessutom är Balrog-switchen usel, tar kanske 1 av 5 träffar... synd på ett sånt bra spel... många ex lär ju vara skrot inom ett par månader
----------------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT
postad 2004-01-26, 00:08:43
Här verkar LotR ha max tre Extrabollar. Är det samma som gäller på andra exemplar?
citat:
----------------------------------------------
Var rätt nära att ta allt idag
----------------------------------------------
Var det inklusive att klara alla modes:en? Det måste vara det klurigaste att klara av ändå.
Keith P Johnson har, på RGP, skrivit så här om den lite mystiska Valinor Multiboll:
"In LOTR, the clutch moments are somewhat more spread out. You need to win stuff in order to light Elf Gifts in order to complete that requirement, but there are lots of things you can win so there's not quite as much pressure. In fact, winning the 3 multiballs are requirements, so that will provide you with almost half of the Elf Gifts you need right there. The biggest pressure would probably come in trying to complete Destroy the Ring.
It's difficult to reach Valinor, but it is eminently more reachable
than SDMEWM."
En aning luddigt, men...
Under min bästa omgång tog jag alla GotE, förstörde ringen ett antal gånger och tror att jag klarade alla Multibollar. Är faktiskt inte hundra på att jag klarade Fellowship MB:en (noterade inte riktigt det eftersom det är den jag brukar klara lättast), men troligen var den avklarad också.
Däremot hade jag endast spelat två modes. Undvek dem med flit eftersom jag "bara" gick på höga poäng via Multibollar.
Nåväl, jag försökte kolla om det fanns något i stil med något flashigt wizard mode eller nåt sådant, men jag såg inte till något. Möjligt att det kanske var i ringen, som jag undvek, det skulle startas.
----------------------------------------------
KGB
Medlem
Från:Göteborg
Antalposter:168
postad 2004-01-26, 00:40:08
Jag hade glömt det där med 3-EB-gränsen som ju iaf var default på T3. Det skulle förklara varför man ibland inte får vissa EB:s! Är osäker, men jag tror inte jag haft fler än 3 EB:s under en omgång...
Angående dagens omgång: jag klarade inte Destroy the Witch King, men dom andra är jag rätt säker på att jag klarade. Har dock svårt att tro att man måste klara alla modes? Låter överjävligt isåfall Kanske måste man klara TaBA också... isåfall är det *riktigt* jobbigt.
Man kan nog förutsätta att man åtminstone måste ha startat TaBA för att komma till Valinor.
Jag undrar också vad som händer om man klarar ett mode eller multiboll när man tagit alla elf gifts... jag misslyckades med detta nämligen. Kanske händer nåt intressant då?
----------------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT
postad 2004-01-26, 00:44:28
Om man måste klara alla modes + TaBA är det nästan i samma omöjlighetskaliber som TSPPs Wizard Mode.
Max Tre Extrabollar verkar vara standard för Stern. Länge leve Stern! (<- inte på något sätt ironiskt)
citat:
----------------------------------------------
Jag undrar också vad som händer om man klarar ett mode eller multiboll när man tagit alla elf gifts...
----------------------------------------------
Det hände inget speciellt förutom att man inte får någon liten present från alverna.
----------------------------------------------
FEZ
Medlem
Från:Uppsala
Antalposter:TILT
postad 2004-01-26, 21:28:42
Jahopp. Då har jag varit ute och farit med osanning här ovan, eller så gav sig Valinor till känna.
Jag hade nämligen tagit alla GotE, klarade ett mode eller en Multiboll till (kommer inte ihåg vilket av dem det var) och så fick jag en GotE till. Det som hände då var att "gift" pilen började lysa samtidigt som alla giftsen lös.
Lyckades däremot inte få in kulan i Barad-Dur för att se vad som väntade där, trots en Extraboll i ryggen. Det känns som vinden måste ligga precis rätt för att kulan ska orka upp där.
----------------------------------------------
KGB
Medlem
Från:Göteborg
Antalposter:168
postad 2004-01-26, 22:24:56
Låter surt med så svaga flipprar - jag lider med dig! Tydligen har det varit en hel del problem med flipperstyrkan på LotR. Hoppas ni har en seriös uställare som fixar! Det ska ju inte vara några problem att få kulan till Barad-Dur.
Verkar iaf mycket intressant. Skönt att man kan fortsätta plocka GotE också! Ska testas till helgen!
----------------------------------------------
«
Senast ändrad: januari 28, 2004, 00:18:15 av FEZ
»
Sonar
Hero Member
Hero Member
Antal inlägg:
2937
LOTR - Regler
Svar #1 skrivet:
januari 28, 2004, 00:28:42
Bra innitiativ!!!
Borttagen
Newbie
Antal inlägg:
0
LOTR - Regler
Svar #2 skrivet:
januari 28, 2004, 00:40:01
Jag tror att det är ett mode som jag aldrig lyckats klara. Har för mig att det heter så mycket som "Destroy the Witchking".
Hur pass mycket måste man snurra runt kulan för att klara det? Måste man ta ett visst antal snabba combos loop -> h.ramp / v.ramp -> h.ramp , eller går det att klara utan combos?
MCR
Hero Member
Antal inlägg:
2225
Stad: Stockholm
LOTR - Regler
Svar #3 skrivet:
januari 28, 2004, 08:17:47
Har klarat det modet en ynka gång, och då var det med hjälp av TTmulti samtidigt.Tyvärr såg jag inte då riktigt hur många combos jag fick in. Har hört rykten om att det är tre eller fyra 2-way-combos som krävs. Kanske går det ännu snabbare med 3-way-combos osv?
GGG
Sr. Member
Antal inlägg:
396
Stad: Stockholm
LOTR - Regler
Svar #4 skrivet:
januari 28, 2004, 10:01:52
Destroy the Witchking ska kräva tre combos (vä-hö ramper eller hö loop-hö ramp) efter idogt labbande av övertecknad (som aldrig grejat DtW) och Skägget.
Efter en fullgjord combo återgår spelet till at blinka vä ramp och hö loop, så jag tror inte att en trippelcombo (vä-hö-vä ramper) ger mer.
Gustav GillberG
+46 709826701
GGG
Sr. Member
Antal inlägg:
396
Stad: Stockholm
LOTR - Regler
Svar #5 skrivet:
januari 28, 2004, 10:09:03
...och _vad_ är det som styr vilken ring (vit/gul/röd) som är tänd i de fyra ringskotten?
När man har tagit en ring tänds de fyra ringskotten för "human ring combo" som ger två ringar, det går alltså att ta de nio röda människoringarna (och därmed tända Gollum MB) på fem snabba skott. Kan det vara så att de gula tänds för "dwarf ring combo" om man tagit de nio?
Sen kan det väl vara bra att ta av glaset och kolla switch för switch, men riktigt "kosher" är det att lära sig reglerna enbart genom trial and error!
För säkerhets skull repeterar jag ursprungsfrågan (så kanske jag slipper ligga sömnlös i natt oxå;-)):
Vad är det som styr vilken ring (vit/gul/röd) som är tänd i de fyra ringskotten?
Gustav GillberG
+46 709826701
JOB
Newbie
Antal inlägg:
45
Stad: Stockholm
LOTR - Regler
Svar #6 skrivet:
januari 28, 2004, 11:00:02
Koopade detta från releasenotes för CPU Rel 4.10
<snip>
- Changed ring shot lights to weigh more towards rings the player needs.
<snip>
Det kanske är så enkelt att de byggt in nån lam snurra för att "bestämma" vad du behöver....
stasiSTERN ....jag vill jaga GollumMB !
:-)
KGB
Sr. Member
Antal inlägg:
269
Stad: Göteborg
LOTR - Regler
Svar #7 skrivet:
januari 28, 2004, 11:13:18
Har inte heller klarat Destroy the Witchking. Svårt mode! Kunde dock ha svurit på att jag lyckats ta tre combos, men jag är säkert ute och cyklar.
Och visst är det väl så att 2X ring combon tänds för den ring man tar först. Dvs tar man en vit ring, tänds all ringskott för 2X vit-ring, osv.
LDK
Hero Member
Antal inlägg:
2266
Stad: Uppsala
LOTR - Regler
Svar #8 skrivet:
januari 28, 2004, 20:48:51
Nu har pinballreview kommit med sin
recension
, och i denna finns det några få hintar om olika saker:
- TaBA + 2x Playfield scoring ska tydligen vara en riktig poängmaskin
- Valinor wizmode ska tydligen vara "worth the effort" :-P
- Sen var det någon som gnällde friskt på dåliga standup-targets, exempelvis att standup:en på toppen av högerrampen reggade dåligt. Detta kanske kan vara förklaringe på din missade kombo KGB? :-o
Borttagen
Newbie
Antal inlägg:
0
LOTR - Regler
Svar #9 skrivet:
februari 02, 2004, 22:32:13
Destroy the Witchking måste kräva minst fem 2-way-combos. Idag tog jag fyra stycken, men inte förstördes Witchkingen för det.
MCR
Hero Member
Antal inlägg:
2225
Stad: Stockholm
LOTR - Regler
Svar #10 skrivet:
februari 07, 2004, 10:48:26
Som jag nämnt på annan plats går det att hämta ut fler (åtminstone en till) GotE efter att ha samlat in de första sex. Jag tände (klarad TT-multiboll) och tog en sjunde. Fick för min del en Super Ring Frenzy Multiboll, som var precis vad det låter som! :-) Super Ring Frenzy fast med multiboll också. Plockar du ut en ringjackpot kan du samla ihop till en ny och hämta ut, så länge du har mer än en kula i spel. Tycktes inte dyka upp någon extraboll där dock (om det inte som FEZ misstänker finns ett maxantal/spel).
Det jag undrar då är om det så att säga finns ytterligare ett lager av GotE:s ovanpå de vanliga? Dvs att "ovanpå" t ex Ring Multiboll finns en Super Ring Multiboll eller något? Kanske en 4xscoring ovanpå 2xscoring??!!!! Eller vad tror ni?
«
Senast ändrad: februari 07, 2004, 12:07:41 av MCR
»
Borttagen
Newbie
Antal inlägg:
0
LOTR - Regler
Svar #11 skrivet:
februari 07, 2004, 13:26:02
Det som skulle kunna tala mot ett "lager" till av GotE:ar är väl att man inte ser vilken som skulle vara aktiv. När jag tände en till GotE så lös i alla fall bara samtliga GotE + giftpilen.
Eventuellt kan det vara en gräns på 3 EB per boll. Jag har aldrig haft fler än 3 på en hel omgång, men jag har för mig att någon sa att det gick att få fler här?! Nåväl, jag är 100 på att jag plockade 4 EB på Boll 1 förut, men fick bara spela tre av dem. Återstår att se om det går att plocka in fler på de andra bollarna.
Förresten så visas det ofta fel antal EBs i statusrapporten. Lite inte på den.
Borttagen
Newbie
Antal inlägg:
0
LOTR - Regler
Svar #12 skrivet:
februari 08, 2004, 19:49:09
Tveksam regel alert:
Idag var det enda jag hade kvar för Valinor att spela There and Back Again. Men, istället för att jag ska få starta TABA så blinkar Destroy the Ring istället (hade, givetvis, samlat ihop alvringarna som behövs).
Jag hade ju redan försört ringen och ville ju fantastiskt, otroligt mycket mer starta TABA.
På sista bollen vill man inte direkt riskera att spela en Destroy the Ring när det är så nära. Det man kan göra är ju att starta Gollum MB. Då går det ju att få mode start. Fick igång Gollum, men var inte ens nära att komma upp i ringen. Det är ju tyvärr väldigt, väldigt svårt så pass långt in i omgångarna.
Ska från och med nu låta spelet vila en 10-15 minuter mitt in i eventuella långa omgångar så kanske det går bättre. suck...
Svante
Hero Member
Antal inlägg:
2389
Stad: Bromma
LOTR - Regler
Svar #13 skrivet:
februari 09, 2004, 15:07:13
Titta vad jag hittade:
lotr_rules.txt
MCR
Hero Member
Antal inlägg:
2225
Stad: Stockholm
LOTR - Regler
Svar #14 skrivet:
februari 13, 2004, 09:28:23
På KTH:s LOTR fick man extraboll efter 40 Barad Dur.
Skriv ut
Sidor:
1
2
3
Tags:
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Flippersnack
»
LOTR - Regler
Search
Användarnamn
Lösenord
Förbli inloggad för alltid
Glömt bort ditt lösenord?