Logga in
Registrera
Menu
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Tags
Kalender
Frispel
sedan 2001
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Flippersnack
»
nästa spel LOTR
nästa spel LOTR
·
197 ·
31244
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor:
1
...
9
10
11
12
13
14
ALF
Hero Member
Antal inlägg:
2154
Stad: Läckeby
nästa spel LOTR
Svar #150 skrivet:
december 23, 2003, 22:39:28
då var det inte så konstigt att det var problem med Nöjabs/Kalmars dagsfärska spel, lockpinnen hände sig och det dök upp felmeddelanden då och då
Play a real game, play pinball
S P
Sr. Member
Antal inlägg:
332
Stad: STOCKHOLM
nästa spel LOTR
Svar #151 skrivet:
december 24, 2003, 22:52:36
Helt klart spännande med williamsflipprar i...
Don-Martin
Full Member
Antal inlägg:
121
Stad: Kumla
nästa spel LOTR
Svar #152 skrivet:
december 24, 2003, 23:51:42
Det här Path of The Deads går det att få olika många själar beroende på hur kulan stutsar eller får man bara ett fixt värde varje gång man får den?
när jag spelade så tyckte jag att det varierade lite..
Jesper
Sr. Member
Antal inlägg:
335
Stad: Partille
nästa spel LOTR
Svar #153 skrivet:
december 25, 2003, 13:25:08
Det är lite olika. Kolla dom fyra lamporna ovanför. Släckt lampa 100 själar, tänd lampa 250 själar och blinkande 500. Om man sedan kan påverka dessa har jag ingen aning om...
Don-Martin
Full Member
Antal inlägg:
121
Stad: Kumla
nästa spel LOTR
Svar #154 skrivet:
december 25, 2003, 14:20:33
då tar vi en liten följd fråga..
hur tänder man de där lamporna på path of the dead?
Borttagen
Newbie
Antal inlägg:
0
nästa spel LOTR
Svar #155 skrivet:
januari 15, 2004, 23:53:26
Jahopp. Då har jag också fått spela lite LoTR. Jag tror att jag hann spela 4-5 omgångar innan spelet började pajja (överraskning). Det hade bara stått där i några timmar innan jag kom dit och körde, förstås.
Man häpnar över hur mycket det är som krånglar på speleländet. Det har ju såna "standardfel" med lockpinnen, att kulan flyger ur lockrampen som gör det i princip omöjligt att locka, kan inte skjuta upp kulorna från mystery/Sam rätt ofta etc.
Ofta får man dessutom starta kulan med två kulor istället för en (!) och när den ena rinner börjar bonuscounten.
Väldigt skumt är det också att det kan få för sig att kulan runnit precis när som helst och börja räkna bonus. Har hänt när kulan varit i Path of the Dead, i bumprarna etc. etc.
Det verkar vara ett rätt bra spel annars, som iofs. verkar ha stressats fram.
En sak (mjukvaru/regel mässigt) som verkar ganska usel är att mode:sen verkar kunna vara igång under Multibollarna, men man får inte se vart man ska skjuta för att avancera/klara moder. Helt plötsligt börjar det räknas ner en timer för fulla muggar, men man får ju inte se vart man ska skjuta?!
Har jag fattat fel, är timern för något annat?
KGB
Sr. Member
Antal inlägg:
269
Stad: Göteborg
nästa spel LOTR
Svar #156 skrivet:
januari 16, 2004, 00:27:16
Nej du har förstått det rätt, angående modes under multiboll. Samtidigt känns det lite gott att klara ett mode, med vilje, under multiboll utan lamporna som guide. Vissa modes vill man ändå inte kombinera med multiboll, det gäller att vara selektiv.
Grymt bra att det är viktigt att klara modesen också... både så att man får Elf Gifts och möjlighet till bra poäng under There and Back Again.
Det är otroligt synd att spelet har så många barnsjukdomar. Tur nog funkar exemplaret på biljardpalatset helt okej (men inte perfekt).
Men ett fungerande exemplar är jävligt kul. Har inte haft så här mycket skoj med ett nytt flipper sen MM kom ut. Får se om det håller i långa loppet!
Borttagen
Newbie
Antal inlägg:
0
nästa spel LOTR
Svar #157 skrivet:
januari 16, 2004, 00:56:24
Lite tveksamt med att inte visa vart man ska skjuta under Mball+mode. Nåväl...
Det finns (väl?) inget bra Rulesheet till LOTR ännu?! Vi kanske ska ta och försöka reda ut lite regler här istället?
Här är lite saker att klura på:
- Hur fungerar There and back again (mycket märklig musik under det modet, förresten)?
Jag hann bara med att köra det en gång, (visste inte heller hur man tänder "Mode Start", men ett gammal inlägg signerat MCR hjälpte mig nu) och då tog tiden slut för mig. Jag tog det lugnt eftersom det inte verkade vara någon timer under det. Tji fick jag.
- Hur kommer man till Super Jackpot på Two Towers Multibollen snabbast? Måste man ta ett visst antal jackpots. Då "Jackpot five" t.ex. räknas som fem jackpottar, eller?
- Vilken taktik är mest gångbar för Gollum Mutlibollen? När jag startade den av misstag försökte jag samla själar, annars verkar den hetast under Two Towers Multibollen.
- Finns det fler EBs vid fler än 7 tornträffar? Jag har för mig att jag hade 30-35 men inte fick någon mer EB i alla fall.
- Finns det fler EBs än:
7 Torn
Mystery
Gift of the Elves
- Vad måste man göra/klara för att komma till sista Wizard Modet?
Är det, att klara, alla modes, alla multibollar (ROTK verkar svår, har kommit upp en massa levels men aldrig klarat den, vilken level krävs?) och Destroy the Ring?
Och, det ska tydligen gå att smaska in en 84 x jackpot: ("Triple jackpot seven" = 21)x(Gollum 2x)x(Double Scoring). Skulle vara fint. Någon som lyckats än?
Man borde väl förresten får ett gäng höga jackpotar på vägen till 84 x jackpoten?! "Triple jackpot x" x 2 x 2?
En annan sak som är lite märklig: om jag förstått rätt så levererades alla LOTR med maxade outlanes och ingen ballsave. Många utställare bryr sig säkerligen inte om att ändra det, och det som finns här har maxade outlanes. Nu vill jag gärna tro att jag är bättre på multiboll än den genomsnittlige nybörjarspelaren, och jag tycker att Multibollarna är riktigt svåra på LOTR.
Personligen tycker jag att det är ok och gör spelet mer utmanande, men LOTR är ju verkligen ett spel som skulle kunna få många nybörjare fast i flipperträsket, men jag tvivlar på att det är många av dem som tycker att det är kul eftersom Multibollarna ibland knappt hinner starta innan det är över.
«
Senast ändrad: januari 16, 2004, 02:18:49 av FEZ
»
Svante
Hero Member
Antal inlägg:
2389
Stad: Bromma
nästa spel LOTR
Svar #158 skrivet:
januari 16, 2004, 10:00:43
Tyvärr verkar maxade outlanes och nada ballsave vara Sterns nya standard, då även T3 levererades så :-(
MCR
Hero Member
Antal inlägg:
2225
Stad: Stockholm
nästa spel LOTR
Svar #159 skrivet:
januari 16, 2004, 11:17:01
Vad gäller EB så har det nu vid två tillfällen tänts en under Ring Multiball (en GotE). Vid båda tillfällena var det när Ringjackpoten kom upp i 1 M. Hänger det ihop eller var det någon annan EB som tittade fram månne?
KGB
Sr. Member
Antal inlägg:
269
Stad: Göteborg
nästa spel LOTR
Svar #160 skrivet:
januari 16, 2004, 11:56:30
MCR: Jag har aldrig fått EB tänd efter att ha maxat Ringjackpotten. Tror det är senaste mjukvaran i också. Knepigt!
FEZ: There and Back Again har en timer. 60 sekunder vill jag minnas. Skjut ringen för att tända alla huvudskott. Ta ett av dessa. Skjut ringen igen, skottet du tog innan är nu släckt. Varje skott motsvarar ett tidigare spelat mode och du får poängen från det modet som award, såvitt jag kan förstå. Har tyvärr inte lyckats klara hela TaBA (hurra för förkortningar!)... ringskottet är riktigt klurigt på exet jag spelar på.
Är inte helt säker på hur logiken funkar under TT multibollen, men det verkar onekligen vara som du säger. Sen fortsätter man från samma ställe på nästa TT multiboll, åtminstone första vändan fram till SJ, verkar det som.
Gollum använder jag mest till att förlänga andra multibollar, dvs starta den EFTER en annan multiboll under gracetiden. Kom ihåg att Gollum alternerar 0.5x/2x (Gollum/Smaegol), så det är inte bara bra.
Jag har inte sett någon annan EB än torn/mystery/GotE, däremot kan jag svära på att jag haft 3 EBs under en omgång. Kanske fick jag en på Mystery? Kommer inte ihåg, men jag vill minnas att en tändes utan att jag riktigt förstod varför. Det var iofs precis när jag hade börjat spela det. Nåväl.
Jag har inte klarat allt i spelet än så jag vet inte om det finns en award för att *klara* allt. Känns svårt
Jag har inte ens tagit alla 6 GotE awards än. 5/6 är så långt som jag kommit!
Jag tror speltiderna på LOTR skulle vara hemska med mindre outlanes+gummi, även för nybörjare. Jag har sett massa newbies spela LOTR här i stan och dom verkar ha stenkul. Hoppas det ser likadant ut i resten av landet.
Asch nu blev jag toksugen på att lira! Men det är tillbaka till saltgruvan med mig...
Borttagen
Newbie
Antal inlägg:
0
nästa spel LOTR
Svar #161 skrivet:
januari 16, 2004, 15:06:28
Ringskottet här är ganska lätt. Förutsatt att du har kulan fångad på vänster flipper. Det är, nästan, bara att glömma att försöka komma upp i ringen om kulan inte ligger fångad. Då får man väl ta och ånga på lite under TaBA. Men, jag fick INTE se någon timer under det i alla fall.
Under TT Mballen så är timern innan jackpottarna börjar räknas från ett igen otroligt kort. 2-3 sekunder kanske. Är det samma på andra ex?
Det låter smart att förlänga Multibollarna med Gollum, men samtidigt väldigt riskabelt eftersom det är svårt att sätta kulan i Caven. Lite som Merlins Magic på MM. Eller hur? Är det lång gracetid?
Är också toksugen på att spela, men först måste ju ett gäng fel på det fixas. Suck...
Borttagen
Newbie
Antal inlägg:
0
nästa spel LOTR
Svar #162 skrivet:
januari 16, 2004, 15:09:14
Förresten, eventuellt skulle det bli rätt långa speltider med mindre outlanes. Jag tycker man kan hålla kulan i spel rätt länge, men under multiboll blir det svårt. Nu har jag försökt spela med ett gäng fångade kulor (inte under TT iofs.) för att försöka få lite speltid under Mball.
Skulle vara fint med en funktion där outlanes:en krympte under Multibollarna. ;-)
KGB
Sr. Member
Antal inlägg:
269
Stad: Göteborg
nästa spel LOTR
Svar #163 skrivet:
januari 17, 2004, 01:55:42
TT jackpot-timern är ruskigt kort här med.
Gracetiden efter multiboll verkar rätt väl tilltagen, men jag har inga exakta siffror. Handlar kanske om 4-5 sekunder (?)... och visst det är svårt att sätta kulan i Caven, speciellt från vänster flipper. Men det är väl inte direkt riskabelt.. i värsta fall får man inte en förlängd multiboll?
Eller menar du att det känns som ett drainskott?
Håller med om att multibollarna kan bli korta, ibland löjligt korta
Å andra sidan är ju åtminstone TT multibollen lätt att starta. Lite mer surt när man sumpar ROTK multibollen (speciellt när den mest flitigt använda PotD-switchen funkar en gång på tio cirkavis.. grr)
LDK
Hero Member
Antal inlägg:
2266
Stad: Uppsala
nästa spel LOTR
Svar #164 skrivet:
januari 17, 2004, 02:42:39
Bättre sent än aldrig...nu har även jag fått spela LOTR för första gången. Ett kul spel på det hela taget.
1. Ljudet! Jämför med den "skrikande apan" i Rollercoaster Tycoon...skillnaden i ljudkvalitet är markant.
2. Äntligen lite flow-känsla. Två ÖPPNA loopar (oftast), till skillnad från T3 där looparna fanns där men nästan alltid stoppade kulan till bumprar eller dylikt. Tyvärr märker man hur svårt man har att anpassa sig till Stern-flipprarna (eller om det är dom hårt fjädrade flipperknapparna) när man ska försöka ta flera loopar i rad...
3. För dom som är duktiga finns det mycket att jaga under dom utmärkta multibollarna.
4. Det var ett jäla tjafs om grov rastrering och olika kosmetiska tveksamheter, men när man står å spelar är det knappast nåt som stör.:-) (Men samlar-nissarna på rgp kommer ju tjafsa om sånt här i all evighet...)
5. Reglerna är något tydligare än Keith P Johnssons förra spel TSPP (som var hyfsat grötigt upplagt). I LOTR har man multibollarna, ringarna och modes:en. Enligt min mening ett mer överskådligt upplägg, utan att ta bort sådana saker som är kul för spelarna att spela sig fram till...
6. Övre spelplan är inte avancerad, men "bättre" än vad jag förväntat mig.
7. Det lutande tornet i Pisa...skrattretande ful effekt...
8. Nedre VUK:en ser konstig ut men känns ändå helt ok.
9. Dot-animationerna är överlag bra, men ibland ser dom lite gryniga ut...
10. Undrar hur detta spel kommer åldras...mycket saker som kan börja krångla...
Slutomdömme efter min första session:
Kul
Vill spela mera
Vill spela bättre
Skriv ut
Sidor:
1
...
9
10
11
12
13
14
Tags:
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Flippersnack
»
nästa spel LOTR
Search
Användarnamn
Lösenord
Förbli inloggad för alltid
Glömt bort ditt lösenord?