Spelplanen är formad som ytan på en komet eller måne eller nåt, fast utslätad. D v s inte en rak vinkel nånstans. Den består lite enkelt beskrivet av två gropar (en på nedre halvan och en på övre halvan).
De två bumprarna består av magneter som pulserar, vilket gör att kulan kan fara lite hur som helst.
Slutligen sitter flipprarna en bit ut på spelplanen, vilket ger kulan fritt spelrum runt flipprarna. Ytan bakom flipprarna lutar framåt, så man spelar liksom i ishockey även bakom "mål". Det finns ett hål bakom flipprarna, vilket även är den lägsta punkten på hela spelplanen, och ramlar kulan ner där är det slut.
Längst upp till vänster finns en lock. Den måste träffas uppifrån(!) vilket gör en avsiktlig lock i stort sett omöjlig, förutom från plungern. Locken är inte personlig, så en annan spelare kan sno din lock.
Reglerna är enkla. Det finns tre brickor på nedre spelplanen, en spinner precis bredvid dessa, sju brickor lägst upp, och ett lockhål uppe till vänster. Träffar du saker (bumprar, spinner eller brickor) ger det poäng. Sätter du locken så lockar du en boll. Plockar du alla sju brickorna längst upp när en boll är lockad så får du multiboll (vilket är precis som singelboll, fast med två kulor). Skjuter du genom spinnern och träffar rätt bicka, så kan du få special eller extraboll.
That's it.