Tack för de positiva omdömena.
Att kommunicera med power-driver-boarden är inte så krångligt. Kommunikationen sker via parallellporten och det finns ungefär tjugo kommandon man kan skicka. Alla kommandon finns här
http://www.marvin3m.com/pin2000/makep2k.htm. Dessutom har jag tjuvkikat lite på en testapplikation en holländare (tror jag att det var) skrev för några år sedan. Just nu är mitt program uppdelat i två delar. Dels en realtidsdel (körs som en linux modul) som har har hand om all kommunikation mot hårdvaran. Dels en ljud-grafikdel som som körs i linux vanliga sk. user space. Har inte lagt ner så värst mycket tid på programmering och testning. Ungefär en 20-25 timmar har det väl blivit hittills. Bortsett från lite strul med att få realtidsstödet (
www.rtai.org) att fungera som det skall och några blåsta säkringar och brända lampor så har jag inte stött på några större problem. Problemen lär väl komma nu i och med designen av spelplanen...
RobbseBoy:
Alltid roligt att stöta på ett Sparksfan. Det är inte så ofta det sker. En glitterkula är ingen dum idé. Man bör kunna hitta mängder med idéer, både till spelplanen, modes, multiballar etc ur Sparks rika låtproduktion.
Daniel