Logga in
Registrera
Menu
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Tags
Kalender
Frispel
sedan 2001
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Flippersnack
»
Spelguide Shadow och några frågor
Spelguide Shadow och några frågor
·
24 ·
4415
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor:
1
2
Svante
Hero Member
Antal inlägg:
2389
Stad: Bromma
Spelguide Shadow och några frågor
Svar #15 skrivet:
mars 27, 2006, 20:25:12
Därför att det är fan så mycket att spela multiboll med en kula än med två, eller med två kulor istället för tre :-)
Newbie
Antal inlägg:
0
Spelguide Shadow och några frågor
Svar #16 skrivet:
mars 31, 2006, 01:17:21
Tjena, tack för synpunkter!
Drainrisken vid vänsterramp är just om man träffar någon av de förhatliga gula mongoltavlorna vid sidan. Vänsterrampen brukar jag försöka undvika om jag inte har ballsave igång
Är det förresten bara jag som brukar lyckas med konststycket att hamna i Start-Khan när man försökt hamna i Start-Mode hålet? Inte ovanligt att kulan studsar från högra stolpen och rakt in i Khan-hålet...
Är det nån som försökt (och klarat!)att ta Shadowloopen genom att skjuta från vänster flipper, mot höger loop och sen dra till på volley med högra övre flippern?
Visst får man en del poäng från Modesen men jag tycker ändå att de är rätt snålt tilltagna- jag börjar inte skjuta desperat med två sek kvar för att klara ett extra skott om man säger så. Å andra sidan är det sällan jag klarat hela så det brukar inte bli några större poäng. (Personliga favoriten är Hotel Monolith).
Vad får man bonus för egentligen? Det är väl inte för hur man klarar modesen. Totalpoängen för modesen får man ju först när man tappat en kula och så får man bonus med X poäng som multipliceras med bonus multiplier och SEN får man poäng för de modes man spelat under den senaste kulan (att tilta kan med andra ord bli dyrt)
callebe
Sr. Member
Antal inlägg:
316
Stad: Göteborg
Spelguide Shadow och några frågor
Svar #17 skrivet:
april 15, 2006, 14:54:09
Jag håller med om det mest här ovanför, men inte om att vänsterrampen skulle vara så farlig. Nu är jag ju ingen storspelare, men jag brukar sätta rampen. Faktiskt är det så jag brukar välja vilket uppdrag jag startar: kulan på höger flipper och sen varva vänsterramp åt höger tills jag kommit ett uppdrag för långt, byt phurban och en vänsterramp så att den kommer till vänster flipper. Sen har jag fantastiska problem med att starta uppdraget som jag så mödosamt valt, så det brukar inte spela nån roll. Men iaf.
F'resten det stod nånstans om att ta shadowloopen på volley från underflipprarna. Det händer att jag (av misstag) lobbar upp den så att den kommer fint till överflippern. Senast idag fipplade jag som vanligt och lyckades faktiskt göra en alleypass som skickade kulan i en bana som gjorde att den stannade precis perfekt för en shadowloop! Synd att ingen tittade på bara för det lär jag aldrig lyckas med igen...
honkeone
Newbie
Antal inlägg:
22
Stad: Stockholm
Spelguide Shadow och några frågor
Svar #18 skrivet:
juli 21, 2006, 15:21:59
Häromveckan när spelade TS hade jag följande upplägg: Modesen klara, Battlefielden klarad och Sanctum Multi färdig. När jag sen startade Khan-multin hamnade kulan nästan omgående i mode start varpå FB startade.
Utöver de vanliga 10m/skott var nu också Jackpottarna tända i de loopar och ramper som vanligt under Khan-multin. Varken multin eller FB:n gick speciellt bra men det som var intressant var att FB fortsatte trots att alla kulor utom en runnit. Multin var dock över när en kula återstod.
I vanliga fall skall ju det sista momentet på scarfen vara avklarat innan FB tänds och är startbar (?), ex. sista modet skall vara slut, Sanctum-multi över o.s.v. Någom som vet om händelsen jag beskriver ovan var någon typ av mjukvarubugg eller om det faktiskt skall gå att starta FB på detta sätt?
Grandelius
Hero Member
Antal inlägg:
1514
Stad: Stockholm
Spelguide Shadow och några frågor
Svar #19 skrivet:
juli 21, 2006, 15:35:34
Låter verkligen rätt konstigt. Vilken version av programvaran kör du? Jag har startat FB nästan dagligen under ett par månader (men fortfarande inte klarat det, vilket nog säger en del om mitt multibollsinne) med momemten avklarade i olika ordningar, men aldrig lyckats starta FB samtidigt som Khan.
Jag skulle tippa på att det är en bugg, eftersom spelet är rätt petigt med att man just ska ha klarat av momentet innan lampan i scarfen tänds. Det är ju till och med en displaybild efter varje moment för att ytterligare förtydliga detta. Eftersom du dessutom fick spela FB med en boll kan inte allt ha stått rätt till.
Måste ha varit frustrerande att inte ta FB när man hade chansen med en boll! ;-)
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub
honkeone
Newbie
Antal inlägg:
22
Stad: Stockholm
Spelguide Shadow och några frågor
Svar #20 skrivet:
juli 21, 2006, 16:47:45
Jag har ingen aning om vilken version av programvaran jag har.
Det var nog inte mer frustrerande att missa FB den gången än någon annan gång. Jag gjorde misstaget att tänka på vilken fantastiskt bra chans jag hade att klara det istället för att fokusera på uppgiften och då gick det som det brukar göra när man slappnar av på TS...
Grandelius
Hero Member
Antal inlägg:
1514
Stad: Stockholm
Spelguide Shadow och några frågor
Svar #21 skrivet:
juli 21, 2006, 17:21:31
Vilken version man har kan man se när spelet startar upp. LX-1, LX-2, LX-3, LX-4, LX-5 eller LX-6 lär det stå. LX-5 sägs vara den mest stabila versionen, men även den har en del buggar, som en enbollarsmulti i Hotel Monolith.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub
honkeone
Newbie
Antal inlägg:
22
Stad: Stockholm
Spelguide Shadow och några frågor
Svar #22 skrivet:
juli 23, 2006, 12:12:25
Det är LX-6 jag har. Vad finns det för för- resp. nackdelar med den jämfört med 5:an?
Grandelius
Hero Member
Antal inlägg:
1514
Stad: Stockholm
Spelguide Shadow och några frågor
Svar #23 skrivet:
juli 23, 2006, 12:46:10
Det jag minns är att det var några knäppigheter när man ställer ljudvolymen, att skalan ersattes av några konstiga tecken. Men det var inget funktionsmässigt problem med den delen. Sedan har jag inte läst om några mer buggar, utan bara att LX-5 ska vara allmänt mindre strulig än LX-6.
Det enda som LX-6 sägs åtgärda i
ROM-revisionen
är inställningen för frispel, vilket kanske inte är livsviktigt för ett hemmaspel.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub
Skriv ut
Sidor:
1
2
Tags:
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Flippersnack
»
Spelguide Shadow och några frågor
Search
Användarnamn
Lösenord
Förbli inloggad för alltid
Glömt bort ditt lösenord?