Svante sammanfattade allt!
Behövs egentligen inte mer...
Ska försöka utveckla, om det nu behövs (kan inte låta bli är sanningen)
Upplägg!
#Temat är kungligt och helt utan tidsaspekt.
#Spelet är snyggt runt om, men främst bakglaset!
Eldsflammor eller Big b...eller Vit...eller corn...eller "eat at Eddy´s"...vet inte vilket ;-)
#Spelet är snabbt (thank god it´s not WB!)och det finns inte mycket fysisk/psykisk väntetid i form av lanes under spelbordet.
# Designen gör att du kan loopa-loopa-loopa...
# H ramp är i ärlighetens namn ett flow-stopp snäppet mer än många andra, men V ramp är i full klass med T2!..nu pratar vi millisec!
Reglerna!
#Överlägsna, inte i närheten av något annat modernt spel!
#Rättvisa!
#Roliga!
#Optimalt tävlingsspel, då "alla" kan reglerna och det aldrig känns "tur".
Som hemmaspel!
#Alltid lika kul att spela, då man helt enkelt blir glad!
#Egospel som gör att man kan spela en hel kväll, utan att bli GC...och trots allt haft roligt.
#Gott om "moddar" om man är lagd för det.
Nackdelar!
#Finns inga...eller?
Jo.kanske då att man faktiskt kan lära sig sitt spel så pass att man inte får några kompisar kvar!..inget spel jag tidigare spelat kan ta så lång tid att genomföra då man väl kommer i det goa flow man söker.
#Bara IJ och AFM har så tighta flipprar vad jag vet (CFTBL´s motsats).
Newbee´s!
#Alla älskar AFM!
#Likt MM, ToM eller WCS-94 så är det uppenbart för "nybörjaren" vad han/hon ska göra...skjut i mitten så blir det bra.
AFM kanske inte är så snäll i detta fall, men jag tror att den "vanliga" publiken vill mata mer och mer kulor i takt med att dom blir bättre på detta...och då kommer dom även underfund med resten.
Detta gör AFM så bra....
AFM o CC må vara eftertraktade, men av olika anledningar.
CC för att det inte finns så många, men AFM för att folk vill ha det!
Vill du ha ett bra spel?
Vill du tjäna pengar på spelet?
?
/Stefan