Hehe...T2 är programmerat av Dwight Sullivan...han är ökänd för att skriva buggiga programkoder...
I mitten av 90-talet myntade Keith P Johnson uttrycket "Dwight Sullivan-bugg(tm)" på r.g.p.! Dessa buggar finns att upptäcka i bl.a. T2, Roadshow och STTNG!
Det roliga är att Keith P Johnson numera är designer/programmerare på Stern och ligger bakom designen av TSPP. Och vilken programmerare samarbetade han med? Dwight Sullivan såklart! :-D
Vad gäller T2 så finns det ju några irriterande buggar. När du startar multiboll i "skallen" bör du se till så att inte nästa Escape Route-award är Multiball, för då kan det bli knepigt.
Dessutom kan en pågående multiboll plötsligt avslutas (vanligt vid den fjärde ordinarie multibollen).
Första Database-award är VÄLDIGT ofta "Lite Extra Ball"!
Kommer inte på fler just nu, men det finns...
Vad gäller ditt problem så gjorde Williams två saker för att förhindra att två kulor fastnar bakom droptarget:
1) En Service Bulletin (se Sonars länk)
2) En uppdatering av mjukvaran där drop target hoppar upp mycket snabbare efter att en kula passerat in i "skallen".
Min T2:a har inte så stora problem med att det fastnar två kulor i "skallen" ibland. När så sker så spottar VUK:en upp en kula i taget. Kan möjligtvis bli lite strul, med eventuellt avbruten multiboll, men oftast ingen fara. (Jag har L-6 ROM)