Har tidigare haft problem med mitt JM att den inte klarade att lägga och hämta kulor i raden längst bort till höger i matrisen. Handsken hängde sig och stängdes av för resten av spelet om man fipplade med kulorna där.
Men nu tror jag mig ha löst det problemet, det var visst sladdarna som kom i kläm när handsken gick längst ut till höger och ett buntband verkar hålla sakerna på plats.
Nu har jag dock fått ett annat problem :-(
Om man som player 1 lägger 2 kulor i matrisens översta rad t.ex. pos 1+2 och sedan som player 2 lägger en kula i matrisen på mellersta raden t.ex. 4 eller 5 så ska maskinen plocka en kula från 1 eller 2 och släppa ut i spelet igen.
Men här klöddar min maskin för när handsken går upp till översta raden och plockar så lyckas den suga med sig en kula från mellersta raden av bara farten.
Den släpper alltså 2 kulor på spelfältet och dessutom lyckas den oftast slå till den kulan som är kvar i matrisen så den hamnar på en helt annan plats.
En tanke är att spelet tror att handsken är längre upp i matrisen än vad den är och startar magneten när den är mer mittimellan översta och mellersta raden än vad spelet klarar för att lyfta 'rent'. Det skulle ju betyda att man behöver justera spelet så den inte slår till magneten förens handsken verkligen är längst upp i matrisen.
Men jag tycker det fungerar bra när man lägger bollarna på de mellersta och nedersta raderna istället.
Någon som har haft detta problemet och löst det?