Tack för svaret! Jag kom själv på den modellen, pillrigt, men det gick! Nu till det verkliga dilemmat, den blev inte 100% trots översynen. Jag ska försöka beskriva problemet och hoppas på tips:
Det verkar fortfarande så att en kula kan få trunken ur läge. Antingen genom en direktträff längst ut i sidan, eller genom en träff (under multibollen) medan trunken snurrar. Då stannar trunken och trunktest måste köras = slut spelomgång.
Frågan är hur det är tänkt att det skall fungera? Är det tänkt att kuben själv skall rotera tillbaka till ett ursprungsläge om den hamnar på sniskan? Om det är tänkt så, varför gör den inte det alla gånger?
Vi rev alltså ner hela trunken, inklusive växellåda, putsade rent, fettade in och kollade så all "lirade". Optosarna är rena och fina nu, snurrskivan glappar inte längre (den som talar om kubens läge). Ändå lyckades vi få trunken ur läge en gång under testspelandet (det var mycket mera sällan än innan).
Frågan är alltså till er ToM-ägare: Går trunken på era spel tillbaka till ursprungsläge efter att ha kommit "på sniskan"?