Logga in
Registrera
Menu
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Tags
Kalender
Frispel
sedan 2001
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Hårdvara
»
STTNG krånglar
STTNG krånglar
Sweetmike
·
50 ·
14495
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor:
1
2
3
4
Sweetmike
Sr. Member
Antal inlägg:
252
Stad: Trollhättan
STTNG krånglar
Svar #30 skrivet:
februari 25, 2013, 23:29:24
Just det! Spinnern och bägge end of stroke switcharna lämnar felmeddelande och de ger ingen respons i switch test.
Har ringt kablar från spinner till eos och de är ok, så jag gissar att det är nedjordningen efter det.
Någon som upplevt samma?
Sweetmike
Sr. Member
Antal inlägg:
252
Stad: Trollhättan
STTNG krånglar
Svar #31 skrivet:
februari 26, 2013, 12:57:03
Monologen fortsätter. Men förhoppningsvis kan den hjälpa andra.
Det var som jag trodde, nedjordningen via den övre Eos switchen som hade pajat i lödningen.
Mitt stora problem nu är att få igång alla flashers.
Purre
Hero Member
Antal inlägg:
2005
Stad: Sollentuna
STTNG krånglar
Svar #32 skrivet:
februari 26, 2013, 13:28:48
Keep it up.
Varför det inte kommenteras så mycket kanske beror på att de flesta med STTNG har upplevt såna här problem, dock är det så mycket på det spelet som kan gå fel så det är sällan samma problem.
Jag har haft 3 ex av det och alla har strulat med optosarna på ett eller annat sätt. Mitt nuvarande exemplar har nåt intermittent fel som jag inte har lyckats hitta (har iofs inte lagt så mycket tid på det, men ändå).
Sweetmike
Sr. Member
Antal inlägg:
252
Stad: Trollhättan
STTNG krånglar
Svar #33 skrivet:
februari 26, 2013, 15:01:08
:-)
Blir inte klok på att bollarna försvinner! Ibland kan man spela flera spel i rad, men rätt vad det är så försvinner en boll i tex Asteroid Threat mode. Spelet kör ball search och släpper till slut ut en ny boll.
Eller så missar den att en boll rinner, både på sidorna och i mitten, varpå samma procedur med ball search drar igång.
Någon gång har spelet också spottat ut en extra boll helt utan anledning.
Känns som om det måste vara relaterat till opto-kortet på bolltråget!
Har iaf beställt nytt.
Sweetmike
Sr. Member
Antal inlägg:
252
Stad: Trollhättan
STTNG krånglar
Svar #34 skrivet:
februari 26, 2013, 15:05:49
Opto-kortet är sprucket och lött och lappat och lagat, så bara man petar på det så aktiveras/deaktiveras givarna.
SYN7HOR
Newbie
Antal inlägg:
33
Stad: Karlstad
STTNG krånglar
Svar #35 skrivet:
februari 26, 2013, 17:40:22
Fortsätt gärna din monolog. Google arkiverar detta inför framtiden.
Själv ska jag ta itu med alla mina fel så fort jag fått hem delar.
Leffe
Donator Silver
Hero Member
Antal inlägg:
542
Stad: Järfälla
STTNG krånglar
Svar #36 skrivet:
februari 26, 2013, 19:50:08
Måste inte myntluckan vara stängd för att flasherna ska få spänning?
Sweetmike
Sr. Member
Antal inlägg:
252
Stad: Trollhättan
STTNG krånglar
Svar #37 skrivet:
februari 26, 2013, 23:19:11
Jo, jag kom allt på det sen:-) Fast hälften av flasharna är trasiga på nått vis. Ska kolla lite mer på det imorrn.
Sweetmike
Sr. Member
Antal inlägg:
252
Stad: Trollhättan
STTNG krånglar
Svar #38 skrivet:
mars 03, 2013, 12:10:17
Nu när jag äntligen fått spelet att funka(förutom några flashers), så har den övre flippern börjat hänga sig i öppet läge ibland. Tror inte att det sitter nere i knappen, som f.ö är ombyggd till bladswitch, men ska byggas om till original opto.
Någon som har en ide'?
SYN7HOR
Newbie
Antal inlägg:
33
Stad: Karlstad
STTNG krånglar
Svar #39 skrivet:
mars 05, 2013, 19:26:01
Då har jag fixat mitt top drop target. Roligt att få använda övre flippern mycket mer.
Nästa problem att åtgärda gäller "Top divertor", alltså den som dirigerar bollen mellan borgskeppet och "stålrampen" när man skjutit in i delta quadrant rampen. Den rör sig, men segt. Den hackar fram några millimeter åt gången när jag triggar switchen/testar i menyn.
Bör jag byta spole? Eller är det något som kärvar? Som jag förstått ska man aldrig smörja/olja grejer i ett flipperspel?
Sweetmike
Sr. Member
Antal inlägg:
252
Stad: Trollhättan
STTNG krånglar
Svar #40 skrivet:
mars 05, 2013, 21:42:47
Gött! Det är ju ett helt nytt spel med fungerande drop target:-)
Skulle ju tro, utan att ha tittat på det, att ditt problem ligger i mekaniskt slitage, som gör att det inte stämmer iom glapp eller liknande.
Det kommer säkert att lösa sig när du kollar närmare på det!
SYN7HOR
Newbie
Antal inlägg:
33
Stad: Karlstad
STTNG krånglar
Svar #41 skrivet:
mars 05, 2013, 22:27:39
Läste att man behöver rengöra den där ibland, men att det är bökigt... Nåväl, det är roligt i alla fall!
Sweetmike
Sr. Member
Antal inlägg:
252
Stad: Trollhättan
STTNG krånglar
Svar #42 skrivet:
mars 10, 2013, 15:23:43
Problemet med övre flippern löst! Fästet till eos:en saknade en skruv, så det kunde vrida sig ur läge.
JT
Full Member
Antal inlägg:
145
Stad: Borås
STTNG krånglar
Svar #43 skrivet:
mars 11, 2013, 17:58:27
ev. hjälp för framtida problem.
SYN7HOR
Newbie
Antal inlägg:
33
Stad: Karlstad
STTNG krånglar
Svar #44 skrivet:
mars 11, 2013, 20:09:15
JT måste vara synsk! Länken han postade (som jag inte hittat trots idogt sökande) pekade direkt på mitt problem med GI. Testade den andra kontakten (J121) och nu funkar playfield 1!
Otroligt. TACK!!
Någon som vet var man kan köpa "harness" (sele??) till kanonerna? Eller instruktion på hur man gör egna?
Skriv ut
Sidor:
1
2
3
4
Tags:
diod
kanonen
likriktare
STTNG
droptarget
opto
spole
playfield
switch
switch
spinner
target
Svenska flippersällskapet
»
Forum
»
Hårdvara
»
STTNG krånglar
Search
Användarnamn
Lösenord
Förbli inloggad för alltid
Glömt bort ditt lösenord?