Shadow är ju ett mycket kul spel men dras tyvärr med en hel del mindre smarta konstruktioner.
Ett problem jag haft och som jag förstått är normalt på TS har varit att en bra träff på vänsterrampen kan få kulan att hoppa över switchen (när kulan styrs till höger). Detta kan vara grymt frustrerande. Det går att justera switchen så att den registrerar bättre, men inte hundraprocentigt. Så jag sökte efter tips på RGP och hittade till slut denna mycket trevliga lösning:
Poängen med den var egentligen att minska antalet kulor som föll av rampen (ett annat konstruktionsproblem), men som bieffekt gör den att kulan alltid styrs mot switchen.
Det är alltså en liten bit lexan på ungefär 1,2x10 cm som tejpas med genomskinlig dubbelhäftande tejp på rampen. Det här funkar underbart bra och är något alla TS borde utrustas med. Dessutom är ju konstruktionen förhållandevis diskret och skymmer inte sikten (vilket varit fallet på andra lösningar jag sett). Dock får inte plasten vara för tjock. 1,5-2mm är nog max.
En annan bra modifikation jag gjort är att jag monterat ett motstånd på battlefield-poppern. Förut kastades kulan hårt mot targetsarna på motstående sida vilket gjorde att de hamnade snett. Nu kommer den istället upp lite lugnare. Det behöver inte vara så exakt här, men 1-1,5 ohm borde funka bra.