De få återstående grabbarna på Cherry kan inget om QZ eller SS-maskiner. Du fick troligen numret till Roger eller Stickan. Ingen av dem jobbar på Cherry längre.
Men jag har mailadress till en annan gammal Cherry-meck som nu bor i Dalarna och som också heter Roger. Hans firma jobbar bl a med gamla Cherry SS och QZ-maskiner
-13 är ingen egentlig felkod. Det är koden för nyckelswitchen (som sätter spelet i "game test"). Nyckelswitchen brukar antingen sitta nertill på högersidan av kabben. eller någonstans längst ner på dörren.
-51 är med all sannolikhet inte någon felkod, utan den mängd mynt som enligt minnet, saknas i hoppern (brukar vara sexhundra mynt)för att det ska vara det rätta antalet (innan resten av de instoppade mynten faller ner i en myntbehållare under banditen).
Om du inte har nyckeln till nyckelswitchen så rek jag att du bara lägger ett verktyg och på så sett förbinder de två kablar som är lödda till baksidan av switchen och på så sett aktiverar den.
En annan sak att tänka på är att magnetswitchen i dörren kan spöka lite. Det är den som kopplar ur spelet när dörren öppnas.
« Senast ändrad: februari 10, 2006, 20:43:33 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.seFör övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas