Kul att denna tråden fick sig ett litet uppsving!
Regelverket på dropboxen är dock inte helt uppdaterat (som i alls på sistone) utan jag har en lokal mer uppdaterad version. Så en del saker har justerats och en del saker är tillagda.
Ska försöka summera lite kommentarer:
Bonus -
Har planerat att ha en relativt kraftig bonus så man bl.a får lite extra spänning i multiplayer där man kan ligga bakom 1'an under spelet för att sedan sticka förbi när kulan drainat etc.
AD/HD-fria modes -
På en del av mode'sen får man bl.a en varning att inte skjuta kulan. Ifall detta inte efterföljs så låses kulan av magneten en tid och ens värdefulla bonuspoäng rinner ut i sanden under denna tiden. Ganska många av modesen är planerade (kan hända att jag inte förmedlat den "bilden" dock) att vara lite mer 'sikta-och-skjut' än 'ösa-på-för-kung-och-fosterland'.
Jag är personligen mer förtjust i spel som har ett bra flöde, men som inte är allt för snabba. Sharpshooting ftw.
Shotmap -
Gjorde för en tid sedan en shotmap när första utkastet planerades och drog då streck från flipprarna mot respektive target, ett streck per träff som krävdes etc. Fick en ganska jämn bild och de flesta områden bortsett från visa mål har flera vägar in till dem så det borde öka variationen lite.
End-mode:
Of course!
Tog medvetet inte med det i den publika rulesheeten eftersom det inte ska vara en spoiler... Har för avsikt att ha två wizard-lägen, ett som de flesta kommer att kuna nå "a.k.a bossfighten" sen en riktig wizard när man klarat allting etc. Epic points ahead!
Uppgraderingar m.m -
Det kommer finnas möjlighet att välja hur man vill spela, dels genom att rädda eller döda little sisters (ena sättet bygger upp en direkt reward, andra en potentiellt kraftigare men mer riskabel) samt olika uppgraderingar av bumprar, slingshot, targets, spinners etc. Vilka plasmids man lyckas samla på sig har också betydelse samt hur dessa används.
Profiler -
Det är ju poppis med profiler och achievements men det betyder ju inte så mycket om inte det går att jämföra sig med någon annan. Så jag klurar på ett enkelt inloggningssystem när man startar ett nytt spel. Det skulle även vara möjligt att ta bort spelare som inte påbörjat sitt spel ifall man hetstrycker för många ggr på startknappen vid ett nytt spel t.ex. Inloggning skulle helt enkelt funka genom att man trycker en gång på startknappen för att lägga till en spelare och sedan en gång till och håller inne för att välja profil eller ta bort ett konto t.ex.
Sist men inte minst -
Jag är lite orolig att man inte kommer kunna/hinna spela igenom hela spelet på en sittning så jag funderar på en form av save-funktion för singleplayer-läget. Dvs - innan man skjuter upp kulan så kan man spara sin profil och fortsätta därifrån nästa gång man startar ett (singleplayer)spel med samma profil. Eftersom achievements sparas per konto så kan man annars sikta in sig på att få alla "Locations" en dag, och alla "Little Sisters" en annan dag osv. Eventuellt kan man ju då tillåta att samma spelare till slut tillåts nå Wizard-läget utan att man spelat igenom hela spelet i ett svep (dock så får man ju inte lika episka poäng).
Mot bakgrund att det är ett hemmaspel -
Låter något av ovanstående allt för konstigt?
Kanske borde lägga upp en uppdaterad variant av regelverket...