Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - vaargen77
1
« skrivet: juli 22, 2016, 17:07:21 »
Någon som kan hjälpa mig reda ut vad som är fel med mitt monopoly? Hade spelet igång med spelplanen uppfälld för lampbyte, och när jag fällde ner den så måste något ha kommit i kontakt med nåt annat för kickern till chance-scoopet började slå, den gjorde det 3-4 gånger sen slocknade det. Säkring F21 hade gått, bytte den men det hjälpte inte. I coiltest så funkar allt utom scoop-kicken, och i switch-test så funkar allt utom scoop-switchen. Det är transistorer Q2 och Q12 som hör till dessa. Diagnostiseringen "Dr. Pinball" tycker jag ska byta I/O-kortet. Jag har en känsla av att det inte hjälper att byta transistorerna till dessa två komponenter, för spelet borde väl iaf starta även om inte scoopet funkar? Vore väldigt tacksam för hjälp då jag bara ägt spelet ett dygn och är spelsugen och det är mitt första Stern så kan inte så mycket om Whitestar. Spelet funkade felfritt innan denna fadäs. Filmklipp som visar uppstarten https://youtu.be/eclgafbcLFw
2
« skrivet: januari 30, 2016, 11:16:54 »
Jag har justerat highscore backup till 0 om det är det du menar? Det funkar på de andra spelen jag har iaf (de är dock inte system 11).
Edit: Det löste sig, highest scores stod på off
3
« skrivet: januari 28, 2016, 23:43:07 »
Hur gör man för att kunna skriva in highscore på F-14? Jag har förstått att man måste ha på mediumsvårighet minst för att poängen ens ska registreras, men man måste fortfarande komma över de förprogrammerade poängnivåerna för att få skriva in sig i highscorelistan trots att jag ställt in i menyn att allt över 0 poäng ska gälla, men det hjälps inte. De förprogrammerade är ju så vansinnigt högt satta på detta spel så ingen är ju ens i närheten av att få skriva sina initialer.
Hur kommer man runt detta?
4
« skrivet: januari 28, 2016, 23:37:53 »
Kan finnas ett No Fear på Leklandet i Nöjesfabriken. SF har tagit bort sina spel helt
5
« skrivet: november 10, 2015, 22:47:19 »
Vad kommer det sig att just dessa inserts reser sig mer än andra, att det beror på formen förstår jag men varför är den formen mer drabbad än andra former? Tack för länken, mycket intressant Jag har väl inte riktigt möjligheter att göra nåt storjobb nu så det blir väl i första hand att bara trycka tillbaka dem, men i framtiden vore det ju kul att göra det ordentligt. Men isåfall, vad är de tillgängliga motsvarigheterna till alla kemikalier som behövs (Goo gone, Createx och allt vad det var)?
6
« skrivet: november 07, 2015, 21:46:03 »
Har nyligen blivit med ett F-14 Tomcat, mycket trevligt spel Dock är ju mylaren väldigt matt och repig, och har en hel del bubblor. Vågar man ta bort denna (med kylspray såklart) eller följer färgen med hur försiktig man än är? Färgen ser ju oroväckande tunn ut tycker jag. I samma veva undrar jag om det finns nån snabbfix för de resta arrow-insertsen, funkar det i all enkelhet att värma och pressa ner dem eller måste man plocka ur dem helt med allt vad det innebär med nya dekaler, limning osv?
7
« skrivet: november 06, 2015, 20:44:29 »
Äntligen är man inne igen Såg att överskriften på forumet är "Svenska flipppersällskapet ", nån bokstav för mycket där
8
« skrivet: november 01, 2014, 22:00:14 »
Vill köpa ett The Getaway: High Speed II
Spelet ska vara i bra skick och fungera bra. Småskavanker är ingen fara men jag har varken tid eller kunskap till att fixa jätteslitna spelplaner eller konstiga elfel eller annat krångligt.
Spelet får gärna befinna sig i Värmland eller närliggande län.
9
« skrivet: mars 10, 2015, 00:19:35 »
Har kört superbands på mitt NF nu ett tag och har nog trots allt lite svårt för dem, första känslan jag fick var att jag ville dutta lite potatismjöl på dem då greppet var lite väl tilltaget för min smak. Kulan beter sig konstigt och dessutom var superbands och renoverade flipperenheter en dålig kombo, det smäller här och var i plasterna och även glaset får sig en smäll emellanåt. Förmodligen passar de olika bra i olika spel, men i NF gillar jag dem inte, dock är de ju snygga iallafall
10
« skrivet: februari 13, 2015, 22:09:25 »
Bör man ens befatta sig med det?
11
« skrivet: februari 09, 2015, 19:57:55 »
Just i denna tråd var det inte fördelningen jag ville diskutera nej, utan antalet nollor. Däremot tycker jag Wargen023:s inlägg är intressant och det kan hända att jag startar en egen tråd om fördelningen också, men att prata om det i samma tråd blir lite rörigt Vad kommer det sig att det blivit så låga poäng i moderna spel då? Synd att ingen frågar om det när designern intervjuas
12
« skrivet: februari 08, 2015, 01:01:48 »
Så kan det ju vara Det enda spelet jag tycker det funkar med astronomiska summor är i AFM, det hör ju liksom till temat på nåt vis. No Fear handlar ju om extremsport, kanske därför det anses att även poängen ska vara extrem? Annars borde väl fler spel från samma tid ha ungefär samma nivå?
13
« skrivet: februari 06, 2015, 23:52:32 »
Har ett No Fear här hemma och det lider ju av grav poänginflation, till den så milda grad att min fru vid sitt första spel (sitt livs första tillochmed) utbrast:
-"Varför fick jag 10 miljoner fast jag inte gjorde nånting?"
Hade inget bra svar på det.
Så, varför blev det såhär? Och som bonusfråga, vilken poängnivå tycker ni är roligast?
Själv tycker jag det är lagom när en jackpot ligger på nån miljon ungefär.
14
« skrivet: februari 06, 2015, 23:33:28 »
För lätt, och alldeles fel.
Hur hade det sett ut om Mike Powell hade hoppat över 9m och blivit belönad med en meter extra bara för det?
15
« skrivet: februari 06, 2015, 23:27:45 »
Big race USA och Fantastic journey har man ju nött en del Fantastic Journey använder ju även spinnern på ett vettigt sätt vilket jag gillar.
|