Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - kniven
Sidor: 1 ... 66 67 68 69 70 ... 85
1006
« skrivet: april 22, 2005, 15:35:58 »
De flesta är ju år och dar sedan jag spelade, förutom Cyclone som jag tycker är riktigt kul. Här är jag ju klart påverkad av det faktum att jag äger ett själv. :-D Om inte annat så har spelet kanske den absolut bästa attraction-kommentaren någonsin. 'Hey You! With the face!'
EDIT: elakt stavfel...
1007
« skrivet: april 20, 2005, 18:02:08 »
Ser ju mycket bra ut. Är det någon som testat deras DMD-kort? Har funderat på att köpa ett eller flera såna ett tag nu.
1008
« skrivet: april 19, 2005, 21:00:42 »
ROM-versionen har inget med det att göra, det WMS ändrade från L2 till L4 är bara bagateller. cftbl rom historyEfter att kollat i manualen kan jag bekräfta att de som Pinball Heaven påstår är WMS rekommenderade är desamma som HARD. Pinball Heavens rekommenderade är samma som MEDIUM förutom 09 -Restart Multiball Timer. Medium är 12 sekunder. Och Factory är ungefär samma som Medium, en sekund hit eller dit... ...kan göra en enorm skillnad förstås, ibland. :-D Så, varför Pinball heaven påstår att HARD skulle vara WMS rekommenderade kan nog bara de själva svara på? EDIT: Stavfel.
1009
« skrivet: april 19, 2005, 20:52:20 »
ELFA:s 33-653-01 BiPin lampa T1 5V 75mA funkar fint, 10kr/st.
1010
« skrivet: april 17, 2005, 00:24:33 »
Jag kör med factory settings på mitt och de är som LDK säger. Kan inte heller se vad Pinball Heaven får sina settings ifrån?
1011
« skrivet: april 14, 2005, 21:45:18 »
1012
« skrivet: april 13, 2005, 09:23:50 »
Från höger till vänster, hmmm. Brukar oftast skjuta upp i centern (move your car)och sen när kulan väl kommit förbi bumprarna hålla upp höger och (oftast) studsar den över till vänster. Postpass funkar ju som sagt inte alltid, men nästan alltid på mitt ex. Kanske hologram-fönstret har mindre glipor?
Vänster flippers främsta funktion är ju SLIDE. Lite lättare att skjuta snackbar förstås och betydligt lättare för högerrampen. Fast har man fått över kulan på vänster flipper brukar det gå att skjuta så många högerloopar man behöver... 4-8-12
Men fantastiskt kul är det!
1013
« skrivet: april 12, 2005, 23:59:30 »
'Had you propelled the ball from the proper trajectory, you would have been rewarded' är klart kylig. STTNG. Shadows 'flippers...' är ganska irriterande, den mest irriterande kommentaren på hela spelet tycker jag. CFTBL - 'FOCUS!' är lite tvetydig och klart cool. Men förstapriset på irriterande kommentar går nog till CV - 'If you cant play nicely, dont play at all.' Jovisst, precis som om jag tiltade med vilje ditt eländiga spel!
1014
« skrivet: april 09, 2005, 20:17:01 »
Inloggning.
1015
« skrivet: april 05, 2005, 21:19:48 »
I manualen till Shadow shadow på IPDBfinns det på sidan 2-33 en förteckning över vissa posts (med bilder). Ladda hem den och jämför med din. Det ser ut som part no 02-4425-1, fastener post 6-32/8-32. Men jag tvår mina händer... ;-) Sen hur jänkarna numrerar sina gängor är en helt annan, och mystisk, historia.
1017
« skrivet: april 04, 2005, 11:11:57 »
Om du hjälper flippern lite i hold-läget ser du säkert resultat, dvs flippern stannar uppe. Även om de inte rör sig borde du höra ett litet 'brummande'. Oftast om man byter till nya coil-sleeves så orkar flippern upp av sig själv även i hold-testet. Glapp och sladdriga flipper assemblies påverkar negativt också.
1018
« skrivet: mars 22, 2005, 20:17:54 »
Lite osäker på det här, rätta mig om jag har fel. (Den eländiga utställaren XXX flyttade LOTR till ett annat ställe för flera månader sen. :-( ) Om Balrogen svänger ut räknas väl en träff på den som en boll i ringen om något sådant mode är igång (på nyare rom-versioner tror jag). Men visst undviker jag att basha Balrogen om det inte behövs. För övrigt tycker jag att JY får lite oförtjänt mycket kritik. Kulan sitter lååångt upp i spelplanen och returen brukar inte vara så värst snabb. Man hinner rädda de flesta returer tycker jag. Man overboard i WW är väl inte så värst störande heller. Visst avbryter det jakten på hazards, lockar etc men att det skulle vara så värst jobbigt att skjuta en 'extra hazard' för att fiska upp en dum jänkare som ramlat överbord tycker jag inte. FEZ har rätt: Jag tycker att man har rätt att kräva mer av ett dåligt mode än att det bara ger dåliga poäng.
1019
« skrivet: mars 21, 2005, 20:58:54 »
Egentligen borde jag inte hjälpa till eftersom du hann före på den annonsen. Jag skulle fått det om inte du köpt det... :-D :-P Endast tips, inget jag vet med säkerhet det här...
2. Kan vara smutsiga opton på flipperkorten (vid knapparna). Enkelt att byta höger mot vänster och testa om det är samma fel. Rengör med tops och, tex, t-röd.
3. Diod, 1n4004. Kostar en krona eller två styck. Lätt att få tag i, hos tex. en hobbybutik, en vänlig tv-reparatör, ELFA såklart.
4. Kolla så flatstiften sitter på rätt poler på startknappens vita del. Borde finnas två sladdar för belysning och två för 'start' men en kontakt 'över'. Sätter man en fel så kan det verka funka, dvs spelet startar, men kanske bär sig lite underligt åt.
Generellt kan man säga att dioder, jordfel eller kabelbrott kan spöka nästan var som helst.
1020
« skrivet: mars 18, 2005, 08:34:56 »
Låter mycket bra. Vet du om man kan köpa bara bakboxens sideart. Mina WW (om, när de nu gör sådana) är kass.
Sidor: 1 ... 66 67 68 69 70 ... 85
|