Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - tomas
Sidor: 1 ... 6 7 8 9 10 ... 22
106
« skrivet: juli 02, 2013, 01:46:05 »
Li svara på ett debatt inlägg på svd ang. lan. LänkAvgift ska betalas av den anordnare som för allmänheten eller i förvärvssyfte (det vill säga för att tjäna pengar) anordnar sådant förströelsespel. En enskild eller grupp av enskilda som enbart spelar för sitt eget höga nöjes skull behöver inget tillstånd. Inte heller krävs något tillstånd för spel som anordnas offentligt och är av tillfällig karaktär, det välkända Dreamhack kan vara ett sådant exempel. Lotteriinspektionen kommer att till regeringen rapportera effekterna av regleringen. Skulle regleringen inte behövas kan den mycket väl tas bort eller förenklas. Under tiden tillämpar och följer vi de regler som statsmakterna bestämt. Allt annat vore dumt.
107
« skrivet: juni 30, 2013, 23:05:10 »
Jag kommer
108
« skrivet: juni 26, 2013, 15:49:45 »
Blir även för mig ett avhopp.
109
« skrivet: juni 25, 2013, 04:29:16 »
Sätt upp mig på: 3. - - - (madrass)
Tack
110
« skrivet: juni 18, 2013, 20:48:22 »
CRP, Tomas Bouse, Halmstad
111
« skrivet: juni 18, 2013, 18:24:16 »
Tomas Bouse,CRP
112
« skrivet: maj 11, 2013, 19:48:55 »
Värt att tillägga på TAF att den har en rättså unika kombination, av höger blixt och vänster normal flipper. Man imponeras även av hur svart spelplanen är. Att utställaren inte kan lägga 15min att rengöra enklaste delarna av spelplanen är bara sorgligt.
113
« skrivet: april 26, 2013, 12:59:18 »
Tyvärr får det bli ett sent avhopp.
114
« skrivet: april 19, 2013, 00:58:35 »
Lite info om pc versionen från Mike Reitmeyer (en av programmerarna) Both Xbox and PC versions are using Directx 9.0c. So the rendering engines are similar. They both use the same tech for the ball reflections (PS3 is done differently cause of hardware differences.)
The HDR/Bloom is different on all 3 platforms just due to the nature of their hardware.
Both PS3 and Xbox use DXT compression on the textures. PC uses much compression on the textures. Some textures are completely uncompressed.
Lighting model is the same as Xbox 360. I'd like to add some more advanced lighting tech for higher end GPU's.
Anti Aliasing on PC is at a much higher level. 2X on consoles. Depending on GPU I believe it's up to 16x on PC.
115
« skrivet: april 17, 2013, 22:24:03 »
PC - versionen äntligen godkänd att släppas på steam. Steam - Pinball Arcadeedit: ett och halvt år gammal tråd , kanske sonar kan byta rubriken till pinball arcade
116
« skrivet: april 15, 2013, 23:05:52 »
Ifall man blir illa tvungen att spela popeye i nån tävling. Är det ok att man t.ex. påpekar att babord slingshot inte funkar ? ;-)
Edit: Eller gäller babord bara fysiska fartyg?
117
« skrivet: mars 14, 2013, 22:09:29 »
nice CRP Tomas Bouse
118
« skrivet: februari 21, 2013, 14:58:32 »
Pinball Pool (troligen Time Line istället) Blev det time line ?
119
« skrivet: februari 16, 2013, 17:28:09 »
Hade samma problem på mitt engång i tiden. Felet för mig var att switchen var avbruten p4p länkedit: såg att freeplay även hade den inne,enligt manualen har den artikel # 5647-12693-31
120
« skrivet: februari 15, 2013, 20:10:07 »
Magnus, blir tyvärr ett sent avhopp.
Sidor: 1 ... 6 7 8 9 10 ... 22
|