10546
Flippersnack / shrek!
« skrivet: januari 17, 2009, 22:28:15 »
De testade bara en Shrek-ROM i sitt FG (nu sålt).
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 10546
Flippersnack / shrek!« skrivet: januari 17, 2009, 22:28:15 »
De testade bara en Shrek-ROM i sitt FG (nu sålt).
10547
Köpes / Dr Alban säljer flipper på blocket.« skrivet: januari 17, 2009, 01:59:09 »Citera Vadå?? var inte FT designat för Blixt-flipprar?? Ajaj, kan du inte din flipperhistoria? :-P Citera Fick för övrigt se att det även är en sanslös skillnad på vanliga flipprar och Bally´s "ribbade" varianter, som satt original på Elvira, Radical samt Mousin´around.. Fusk att sätta dit valiga där oxå, då man räddar kulrona alldeles för lätt. Öhh, de ribbade är väl aningen längre än de vanliga? 10548
Köpes / Dr Alban säljer flipper på blocket.« skrivet: januari 17, 2009, 01:36:47 »
Jag som är ortodox-bög när det gäller flipper måste faktiskt ändå hålla med. Dels för att spelet faktiskt är konstruerat för vanliga flipprar och dels för att ett FT med blixtflipprar inte är mer än musiken. Och vi vet ju alla hur musiken är på FT... ;-)
10549
Flippersnack / NBA Fastbreak 1 on 1« skrivet: januari 16, 2009, 13:21:32 »
Som jag skrev ovan. ROM-versionERNA. :-P
Eller för att ta allt enligt Clay: Problem: How do I link two NBA Fastbreak games together? Answer: (from Louis Koziarz) the NBA Fastbreak link option is done through the A/V board's serial port. Installing a serial port on WPC-95 games is easy, and you can save the money by doing it yourself instead of buying the kit. The WPC-95 A/V board comes with those two serial port chips missing by default, so these chips will need to be purchased and insert them into positions U22 and U24 on the WPC-95 A/V board. U22 is a MAX239 RS-232 driver chip, and U24 is a 16C450 UART. Digi-Key (www.digikey.com) is currently selling the MAX239 for $7.55 and the 16C450 for $5.60 (using a buffered 16C550 as an equivalent part). The pinouts for the A/V board are on page 9 of the schematics, but here's a summary: J607-1 - Ground J607-2 - TX output J607-3 - RX input J607-4 - CTS J607-5 - RTS J607-6 - DTR J607-7 - DSR J607-8 - Key (no connection) J607-9 - RI J607-10 - DCD For basic RS-232 operation, all that is needed are the first three signal lines, and you should be able to talk to the board. If not familiar with RS-232 interfacing, obtain a copy of the WPC-95 Schematics, as these go a long way in helping understand how the system works. If the chips are installed properly the operating system should detect the board automatically and start sending audits out the port. It may need to enable printouts in the Adjustments menu, I don't remember if that option trips automatically. That's all there is to it. NBA Fastbreak also used this port in a null-modem configuration for the head-to-head gameplay (swap TX and RX lines between games). Linked game play works like this: the first player presses Start, and their display shows "Waiting for 2nd player." You can play a stand-alone game by pressing both flipper buttons, or press Start on the second machine for a linked game. Linked games are broken down into four quarters, with a halftime. The quarter length can be modified in the menus. The gameplay is constant, there is not limit to the number of balls (because it's a timed game). If a player drains the ball, a new ball is served with no penalty (other than the time this takes). The head-to-head players select their teams and play begins. The players work together to complete modes. For example, player 1 might complete the two left "in the paint" shots, and player 2 may complete the two right "in the paint" shots, which allows that mode's multiball to start. If both players complete all modes and reach the final (wizard) mode, they compete for the championship ring(s). If there is a tie the game goes into an extra overtime period. 10550
Flippersnack / NBA Fastbreak 1 on 1« skrivet: januari 16, 2009, 13:03:52 »
Och det krävs lite modifikation av A/V-kortet samt en specialkabel. Plus senaste ROM-versionerna har jag för mig. Tänkte också komplettera med ett NBA till i vår/sommar. :-D
10551
Hårdvara / Shadow: klen Wall target up-spole?« skrivet: januari 14, 2009, 15:15:59 »
Min vägg var lagad på liknande sätt och den krånglade på ungefär samma sätt. Blev inte bra innan jag tog bort lagningen. Ny target kostar förresten inte så mycket.
Problemet jag hade var ifs att väggen stannade uppe ibland (pga att väggen kilades fast i öppet läge), men jag har har för mig att den även krånglade och inte ville upp. Funkade som vanligt bra i test och "manuellt", men sedan inte under spel. Så pröva med att ta bort förstärkningen/lagningen och se om felet kvarstår. 10552
Flippersnack / Kan något slå detta i år?« skrivet: januari 12, 2009, 19:09:14 »
Ett par år? Betyder det att även min flippersamling snart mer än dubblats i värde? :-D
10553
Flippersnack / Kan något slå detta i år?« skrivet: januari 12, 2009, 15:21:27 »
Sant. Förutom avsaknaden av pistolen - Button'n'Roses. Låter ifs som en samlarutgåva. :-P
10554
Flippersnack / Kan något slå detta i år?« skrivet: januari 12, 2009, 15:00:30 »
Årets hittills mest övervärderade spel? Dessutom utan rätt "shooter". :-D
10555
Hårdvara / Hologram till Creature« skrivet: januari 12, 2009, 14:59:00 »
Mjo, men jag har för mig att det var något speciellt med just den här som gjorde att de inte kunde ta vilken som helst. Kan kika runt lite i ämnet.
10556
Hårdvara / Hologram till Creature« skrivet: januari 12, 2009, 10:25:18 »
Jag har för mig Marco eller någon i USA tog fram ett kit härom året - fast det var med hela assemblyn och kostade över 2.000 pix. Men efterfrågan finns så det är väl bara en tidsfråga innan det kommer en repro igen eftersom alla hologram kommer att tyna bort med tiden.
Problemet med själva hologrammet är väl att originalet inte finns längre (alltså figuren som ska "fotograferas")? 10557
Hårdvara / Problem med uppskjutaren vid målvakten WCS 94« skrivet: januari 09, 2009, 23:48:42 »
Precis. Antagligen är det som mitt I500-fel - något som kommer snett . Bättre att hitta orsaken än att möjligen skada spelet på annat sätt med en för stark spole.
10558
Hårdvara / Problem med uppskjutaren vid målvakten WCS 94« skrivet: januari 09, 2009, 19:01:16 »
Hade precis samma problem med mitt I500 nyss. Det visade sig att själva hålet (metallplattan) som ska centrera bollen över kickern hade utvidgats så mycket i ena kanten att bollen ibland hamnade snett och därför kom fel vid uppskjutningen. Kan vara värt att kolla.
10559
Hårdvara / Ramp protector till Corvette« skrivet: januari 09, 2009, 16:19:16 »
Hepp!
Nu är det löst. Jag hade bilder på både min och en Corvette som jag hade samtidigt från samma utställare - garanterat orörda från fabrik. Min (till vänster) är tidig, med PX-ROM och rund ball shooter, den till höger hade senare ROM samt vanlig shooter. Notera skillnaden på LT-5-rampen. ;-) 10560
Hårdvara / Ramp protector till Corvette« skrivet: januari 09, 2009, 15:56:11 »
Tidiga Corvetter har ju också rund svart ball shooter-knopp, inte den "platta", vanliga.
|