Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - KGB
Sidor: 1 ... 7 8 9 10 11 ... 18
121
« skrivet: december 02, 2003, 12:22:20 »
Men men men... det var ju FEL svar Nåja, det är väl inte hela världen. Eftersom den är helt genomskinlig kan man kanske bygga sig en egen.
122
« skrivet: december 02, 2003, 12:21:10 »
Finns bra reproramper till Shadow, starkare än dom klena orginalen. Har för mig att Pinball Heaven säljer dom: Pinball heaven
123
« skrivet: december 01, 2003, 11:40:48 »
Ljuset kan även studsa via spelplansglaset. Består problemet även med glaset av?
124
« skrivet: november 23, 2003, 23:25:21 »
Är det någon som vet om det är möjligt att ta bort fina sprickor ur plastdetaljer? I det här fallet är plasten helt genomskinlig, dvs saknar tryck. Plasten är helt intakt, men det har uppstått en mängd hårfina sprickor vid skruvhålen som gör att den ser ganska ful ut. Sprickorna går inte tvärs igenom plasten, men är alldeles för djupa för att putsa bort... vad gör man då?
125
« skrivet: november 23, 2003, 01:02:57 »
Röstning om platserna låter som en okej lösning tycker jag. Håller med MCR om att lagen bör göras så stora som möjligt, så att de flesta (eller ännu hellre alla) som är intresserade får möjlighet att delta.
Om vi blir några stycken som åker till DPO nästa år får vi ju se till att utmana lirarna i Holland i tid också.
126
« skrivet: november 12, 2003, 09:41:07 »
Det går utmärkt att spara ner sekvenser med SnagIt. Enkelt är det också Däremot blir det såklart inte alltid världens bästa framerate. Beror på vad man fångar.
127
« skrivet: november 12, 2003, 00:41:46 »
SnagIt funkar rätt bra... om det nu är Windows du är ute efter, dvs. SnagItÄr tyvärr inte gratis, men man får köra det i 30 dagar på prov
128
« skrivet: november 02, 2003, 23:44:05 »
Ett tag innan SM roade jag mig med att sätta ihop en poängdatabas. Så här i efterhand vet jag inte om den är så intressant egentligen, jag fick ett ryck helt enkelt... Men det vore ju synd att kasta bort den helt och hållet, så här är den: Tournament ScoresSäg till om den funkar.. eller inte. Nu är jag så bortkollrad att jag inte ens kommer ihåg om jag redan postat en länk till den här.. nåja, vi märker.
129
« skrivet: oktober 25, 2003, 05:03:27 »
Eftersom jag redan har ett Shadow (även om det för tillfället är utbytt mot guldkornet WW), så tycker jag det är lysande att Jesper numera har ett WCS. Ser fram emot mycket våldsgästande!
130
« skrivet: oktober 25, 2003, 05:01:44 »
JM är helt klart snabbt och har ett ruskigt gott flyt. Riktigt bra spelplansdesign! Vad gäller spinnern - är den igång spelar det ingen roll vilka andra modes som är igång. Spinnern är Allt(tm). (Och Hold Bonus + Bonus X såklart.) Vilket tyvärr gör den där nörden som står och nöter lite less efter ett tag Men för dom som gillar ett spel med bra flyt, så är JM ett av dom bästa. Har du köpt ett eller?
131
« skrivet: oktober 10, 2003, 14:01:02 »
MCR -
Förklaras enklast med ett exempel, så jag tar på mig exempelhatten. Låt oss jämföra Twilight Zone och Star Trek: The Next Generation.
Twilight Zone - poängen delas ut i jämn takt. Det spelar i princip ingen roll om du redan spelat i en halvtimme - de flesta poäng kommer vara (relativt) jämförbara med poängen du fick i början. LITZ #2 är värd lika mycket som LITZ #1, etc.
ST:TNG - Värdet på FF, men framförallt jackpotvärdet ökar kontinuerligt under spelets gång. Det innebär att en multiboll på slutet av en bra omgång kan ha superjackpottar värda väl över 1 miljard, medans samma superjackpot i början är värd betydligt mindre (120 miljoner? Kommer inte ihåg exakt)
Om man då normaliserar poängen på varje spel, så kommer en väldigt liten detalj, som t ex en extra multiboll på ST:TNG, påverka poängerna för efterföljande spelare markant. Skillnaden mellan 50B och 40B på ST:TNG behöver inte vara mer än en bra multiboll, medans skillnaden mellan 5B och 4B på TZ är väldigt stor insatsmässigt. I detta exempel skulle spelen få samma normaliserade poängvärden, vilket inte är helt rättvist. Inte ett så stort problem egentligen, och i fallet ST:TNG tar det tid för jackpotten att växa, så det skulle säkerligen aldrig bli ett problem med tournament settings/inga extrabollar. CFTBL och Dr.Who skulle kanske ligga i farozonen däremot.
132
« skrivet: oktober 10, 2003, 11:39:09 »
Var det någon särskild tanke bakom poängen, eller man kanske skulle kunna köra bara GC = 5p , 1:a = 4p ... etc? Tanken var väl att premiera GC-platsen rätt rejält. Sen kanske det inte alltid är rättvisast. Frågan är om man skulle våga sig på att normalisera poängerna på varje spel? Då har man ju såklart problemet med icke-linjär poänggivning... men totalt sett blir det kanske mest rättvist ändå.
133
« skrivet: oktober 10, 2003, 11:35:47 »
Men, det finns nog en gräns (som nog inte ligger så långt ifrån 120:- ) för vad många är beredda att betala. Det kan nog stämma. Men folk som kom utifrån Stockholm var ju uppenbarligen beredda att betala en hel del, totalt sett. Jag la ut cirka 1500 på resa och hotell, och det är i det sammanhanget 120 inte känns som särskilt mycket.
134
« skrivet: oktober 09, 2003, 14:17:43 »
Nu var frågan i och för sig vilket spel som är "mest hållbart som utespel".
Jag håller med om att TSPP är lite segt, och jag har personligen också haft mer kul med T3 än så länge. Hade jag varit utställare hade jag nog ändå köpt ett TSPP.
135
« skrivet: oktober 09, 2003, 12:48:57 »
Jag skulle absolut komma!
Funderar på om det vore kul att fastställa en totalvinnare genom att ranka alla listpoänger.
Nåt i stil med:
GC - 100 poäng #1 - 50 poäng #2 - 25 poäng #3 - 10 poäng #4 - 5 poäng
...eller någon annan listig skala. Så får man nåt för att komma #1 på listan också, vilket kanske kan vara rättvist när man ska ta fram totalvinnaren. Då skulle man enbart räkna varje spelares högsta poäng på listan, eftersom samma spelare kan ha flera platser.
Sidor: 1 ... 7 8 9 10 11 ... 18
|