Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Borttagen
Sidor: 1 ... 83 84 85 86 87 ... 281
1261
« skrivet: oktober 21, 2005, 03:46:37 »
Vet faktiskt inte heller om man måste starta/ta ut alla Gifts innan det går att få igång Valinor Multiball.
Om det är någon här som legat sömnlös och funderat på om man får någonting särskilt för att klara alla modes (på samma "varv") i spelet kan jag säga att det inte händer något särskilt. Hade själv en liten förhoppning om att man kunde få någon slags bonus.
Vet inte om det kanske kan tänkas bli någon specialare om man klarar There and Back Again också. Missade den med två skott, och det dröjer nog innan jag kan ta reda på det iaf.
1262
« skrivet: oktober 19, 2005, 14:57:56 »
FEZ? Nej. Jag kommer inte att åka till den här tävlingen. Ska jag till Tyskland 2006 är det för Fotbolls VM.
1263
« skrivet: oktober 19, 2005, 14:56:03 »
- 20M (super) ring frenzy award (done this, not that hard) Den går ju då, så klart, att trycka upp i 80M med Gollum + 2x Scoring. Jag lyckades få in två såna i samma omgång. Det ger ju rätt löjliga 160M på två skott. Frågan är om det kan finnas något i LOTR som kan ge mer på ett enskilt skott? 16 x Valinor Super Jackpot kanske?
1264
« skrivet: oktober 14, 2005, 19:57:24 »
Jag håller med föregående talare på samtliga punkter och vill dessutom lägga till att spelet har bland det bästa ljudet någonsin + en hel del riktigt tjusiga DMD animationer.
Dessutom är det ganska ovanligt på det sättet att det faktiskt verkligen är värt att spela modesen (!) i spelet. Det finns mycket poäng att hämta där.
I mitt tycke ett av de absolut bästa spelen som gjorts.
1265
« skrivet: oktober 14, 2005, 16:30:25 »
Jag tyckte också launchen med bollsnurren var häftig efter 1 spel Själv tyckte jag att den var otroligt dålig efter mina första 10-15 sekunder av NASCAR spelande. Min första kula på NASCAR såg ut så här: - Kulan snurrar runt lite - Skjuts ut på playfieldet, träffar någon stolpe, rinner SDTM - Ballsave - Kulan snurrar runt lite, träffar någon stolpe, rinner i en outlane Jag fick mao. inte ens röra min första kula. Precis samma sak hände för Lyman i finalspelet på PAPA. På Boll 2 har jag för mig att jag fick igång lite multibollar och sånt iaf. Sen hade jag fått nog och sket i att spela Boll 3.
1266
« skrivet: oktober 14, 2005, 16:25:54 »
outlane mer tveksamt, en sån kan man rädda. Det är ju ofta rätt svårt/omöjligt när outlansen (!) är ställda på max. Tvåspelaromgångar tycker jag funkar bra. Anledningen till att vi valde det 2003 var just att få den här lilla "övervakningen". Framför allt finns det ju större chans att få ett till vittne till t.ex. just en outlane som skickar kulan SDTM. På White Water är det inte ovanligt (hände både i PAPA och i Stockholm Open) att kulan från Insanity Falls inte snurrar ner i inlane utan snurrar rakt ut i outlane. På PAPA fick man inte någon ny kula pga. detta. Det gällde i kvalet. I finalspelet var det nya kulor till höger och vänster pga. väldigt tveksamma "fel" (t.ex. en Ballsave som inte räddar kulorna under Multiboll). frågan är väl snarare om det är tillåtet att spela vidare med två kulor eller om man ska låta en rinna? Självklart ska man ju inte få spela vidare med två kulor. Problemet är ju att på många spel vet man ju inte riktigt om spelet kan hantera detta eller inte. Jag har för mig att, i princip, spel före 95 (eller så) inte klarar av det här problemet och börjar räkna bonus när kulan rinner. De flesta nyare spel verkar kunna hantera det iaf.
1267
« skrivet: oktober 14, 2005, 01:49:19 »
Effect 69 måste vara riktigt grym. Men, den hör till Destroy the Ring och inte Valinor.
Har man lite tur precis innan Valinor startar kan man få se Stern loggan (attract-mode varianten), som då och då dyker upp när man förstört ringen.
Klart skön start på en Valinor Multiball: 1) Ring Destroyed 5M 2) EFFECT 69 3) Stern Attract Mode logga 4) Valinor Multiboll
1268
« skrivet: oktober 13, 2005, 22:42:44 »
Vilken film! Vilket skådespeleri! Vilket manus! Tack för berömmet. Jag har redan börjat fila på tacktalet tillhörandes guldbaggen för bästa dokumentärfilm. Vad satt det för ROMs i den där maskinen? 8.xx (har för mig att det var 8.00) sitter det i den där.
1269
« skrivet: oktober 13, 2005, 18:56:38 »
1270
« skrivet: oktober 13, 2005, 18:54:19 »
Här finns en Valinor fångad på video. Filmad med en mobiltelefon, spelet hade nästan ingen volym alls; lycka till att urskilja något vettigt.
1271
« skrivet: oktober 11, 2005, 02:54:20 »
Det finns ju, onekligen, många bra animationer. Men här är min top-3 just nu:
1. Bram Stoker's Dracula - Castle Jackpot 2. BSD - Coffin Jackpot 3. TZ - Introt till Lost in the Zone
Bubblare... Elvis ! (EB animationen), CFTBL (Move your car sekvenserna), AFM (Victory Laps, kanske mycket ljudet som gör det så tjusigt?!), Dr Who (Attract mode; spiraler etc.), CV (Extraboll), WW (Spirit of the cow)
På tal om detta, är det någon som vet hur pixel-animatörerna i flippersvängen arbetar?
Med tanke på den löjligt låga frame-raten kan jag tänka mig att de faktiskt "pixlar" animationerna, men vad vet jag? Det är ju väldigt tidskrävande att jobba på det viset.
1272
« skrivet: oktober 04, 2005, 17:50:11 »
Frågan är hur det blir med rättigheterna nu när TPF tar över.
1273
« skrivet: oktober 03, 2005, 21:22:18 »
Den här tråden börjar väl spåra ur lite, men... Motiven till att många tycker att Elvis är riktigt, riktigt dåligt har ju redan avhandlats här ett antal gånger. De flesta lite mer rutinerade/klagande spelarna har ju avfärdat det helt sedan länge, medans det verkar funka bättre för nybörjare. Detta beror väl mest på att reglerna i spelet inte är särskilt spännande. Är det så att folk gnäller på ELVIS enbart p.g.a. att dem tycker att ELVIS är töntig? Personligen tycker jag att Elvis är ett av de coolare fenomenen i världshistorien, och tyckte verkligen att det var ett passande tema för flipper. Men, tyvärr funkade det inte alls för mig. Jag tycker att temat är utfört på ett tämligen uselt sätt. Framför allt är ju musiken, till stora delar, ganska pinsam. Att kulan skulle rinna lättare än på andra spel Det är väl nästan tvärtom isf. (men studsigheten håller jag med om)?! Jag tyckte att det kändes lättare än på de flesta spel att hålla kulan i spel.
1274
« skrivet: oktober 02, 2005, 17:28:57 »
Nej, inget maxbildformat eller så. Det är bara att köra på.
1275
« skrivet: oktober 02, 2005, 17:28:17 »
Ja, Keith måste ju vara en av de bästa regelmakarna någonsin. LOTR har ju väldigt bra regler, men personligen tycker jag att spelplanen är rätt värdelös i all sin klonkighet. Även när det fungerar ...ungefär... som det är tänkt. Skulle väl vara fler om LOTR inte hade så många mekaniska problem normalt sett. Ja, det är ju inget särskilt svårt som måste klaras av för att nå Valinor (till skillnad från t.ex. TSPPs Wizard Mode) i och med att man t.ex. får fortsätta där man var på multibollarna, och det finns ju väldigt många enkla EB att hämta. Framför allt är det väl DtR momentet som förstört för många. Ofta(st?) går det ju inte ens att förstöra ringen, och ibland går det ju inte ens att komma upp i ringen över huvudtaget.
Sidor: 1 ... 83 84 85 86 87 ... 281
|