Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Purre
Sidor: 1 ... 84 85 86 87 88 ... 131
1276
« skrivet: november 23, 2006, 14:45:19 »
Jepp, det kan man säga. Kanske inte att huset precis lika tomt som i juni, men det brukar vara rätt så dött där under påskveckan...
Campus är däremot rätt så besudlat med teknologer under påsken som sitter och tentapluggar inför påskomtentorna.
1277
« skrivet: november 23, 2006, 14:24:05 »
I juni är det dessutom så att kåren har stängt för sommaren vilket medger att vi kan utnyttja lokalerna i större utsträckning. T ex kan vi i god tid innan köra upp spelen direkt till tävlingslokalerna utan att behöva mellanlagra dem i nåt förråd på bottenplan.
Vi (Flippergubben) har dessutom möjlighet att ta dit fler spel då de som står utspridda på KTH-campus står helt stilla (inga studenter på campus).
1278
« skrivet: november 21, 2006, 21:45:59 »
CPU-eprommet är en 1Mb-eprom, 27C010 eller 27C1001. Display-eprommet är en 4Mb-eprom, 27C040 eller 27C4001.
Jag har möjlighet att uppgradera dem men då måste du nog komma och hälsa på i Sthlm alternativt skicka dina rommar via post.
1279
« skrivet: november 20, 2006, 16:23:58 »
Finns det nån officiell 'fast' tidpunkt för EM egentligen eller kan man flytta det hursomhelst?
Att ha arrangemang på kåren tidigt på hösten (aug-okt) brukar vara i det närmaste omöjligt då det är en hel del andra saker i faggorna vid den tidpunkten.
Våren är något lugnare och efter att skolan slutat i början av juni så gott som stänger kåren.
Av den anledningen tror jag att EM i höst är en svår sak att genomföra, iaf på kåren.
1280
« skrivet: november 17, 2006, 14:12:57 »
Blir det kårhuset som tävlingarena är vi självklart med och arrar eftersom det är vår spelhall. En fördel med att arrangera EM i vår och inte till hösten är att årets PrG (Programgrupp) (och framförallt klubbmästaren Roger) tycker att flipperspel är mycket roligt. Nästa programgrupp vet man aldrig hur pass intresserade de är av ett sånt här arrangemang.
Ett förslag kan vara att ha EM i vår och SO arrangeras vid senare tillfälle. EM smäller betydligt högre än SO kan jag tycka och jag gissar att de eventuella medarrangörerna PrG kan tycka detsamma vid en eventuell prioritering.
Angående spel vore det fint om det bara är ett fåtal spelleverantörer så att man slipper stöket med att åka runt halva mälardalen och kånka halvtrasiga spel upp och ner för trappor.
Vi själva har ju alltid 10-12 spel på kåren och kan nog med säkerhet dra ihop ett 20-tal till. Jag antar att LD-ligan också kan sno ihop en 25-30 spel.
1281
« skrivet: november 16, 2006, 09:27:24 »
Protectorn man kan köpa till koppen är väl en hyfsad lösning men tyvärr går den sönder rätt så lätt. Vi har nog iaf bytt den minst två ggr och till slut kändes det som om det inte gjorde nån nytta alls så den plockades bort.
Annars är MM är ett rätt så driftssäkert spel, saker som hänt på vårt är p g a rent slitage. Eftersom det är ett populärt spel får man byta flipperdelarna oftare än vanligt. Jag pratar naturligtvis då om ett utställt spel och inget hemmaspel. Har man det som hemmaspel krävs ju inte alls lika mycket underhåll.
1282
« skrivet: november 15, 2006, 10:29:50 »
Tänkte bara tipsa om en sajt som jag hittade i förbifarten: www.pinball-artwork.comNåt för den som vill experimentera med att göra sideart på egen hand. Sajten är fransk och således på franska men det spelar väl mindre roll...
1283
« skrivet: november 09, 2006, 18:05:51 »
Det var inte vårt spel. Tror att det var Stellans...
/p
1284
« skrivet: november 08, 2006, 14:34:23 »
Har lagt upp lite bilder på vår försäljningssida.
1285
« skrivet: november 06, 2006, 15:23:55 »
Pale: Ja det där med bubblor är lite otäckt, har inte själv hittat nåt riktigt effektivt sätt att få bukt med det helt och hållet men i vissa fall har bubblorna försvunnit när jag buffat upp spelplanen p g a trycket från rondellen. I nåt fall har jag precis som waltersson föreslår, gjort ett litet hål på bubblan med en nål och lyckats trycka ur luften och få mylaren att åter fästa som den skall. På FH råkade jag ut för ett annat märkligt fenomen, mylaren reste sig i en ås tvärsöver spelplanen, precis som om plasten utvidgat sig p g a värmen. Detta efter att jag putsat upp spelplanen. Då tog jag ett rakblad, skar upp mylaren och lade kanterna omlott... Funkade fint och syns nästan inte alls.
Hursom, mylar kanske inte är det snyggaste men det funkar bra på utställda spel. Man skyddar träet bättre med mylar, både från slitage och apelsinskalseffekten (d v s små gropar i träet som uppstår när kulorna studsar). Men det kanske är en annan femma när man har det som hemmaspel och det inte spelas lika mycket på det.
1286
« skrivet: november 06, 2006, 11:51:10 »
Jag har tagit bort mylar på ett par spel men kommer inte att göra det igen om jag inte måste. Om mylaren inte har släppt i kanterna så är det bättre att polera upp den med polertrissa och Novus. Har mylaren släppt lite, försök att skära bort den del som släppt. Med ett av spelen, Whirlwind, hände en mycket märklig sak efter att mylaren tagits bort. Den lack som täcker spelplanen tycktes krackelera något när den blottades. Liknande fenomen har jag också noterat på det F14 som också blev av med sin mylar. I fallet med F14 fanns ingen annan utväg än att ta bort då det ju är ett spel med stora problem vad gäller resning av inserts vilket hade hänt på just det spelet.
Nej, finns mylar och den är OK undvik att ta bort den, även om spelplanen har DP.
1287
« skrivet: november 03, 2006, 11:37:24 »
Angående spänningsmatning tror jag faktiskt att det bara är frågan om en bygling i Stern-spelen för att konvertera till 230V.
Det kanske bara gäller exportspelen dock...
Rätta mig om jag har fel...
1288
« skrivet: oktober 31, 2006, 14:54:28 »
Hmmm, något släktskap med Deluxe Paint som ju var Amigavärldens Photoshop på den tiden det begav sig? Tror att det var dagens mastodont EA som låg bakom den programvaran...
1289
« skrivet: oktober 26, 2006, 11:27:26 »
Vargen-multibollen då man stjäl lockar av andra kanske kan vara nåt: "Det man inte har och inte får, det tar man" :-)
1290
« skrivet: oktober 25, 2006, 18:27:13 »
Version L-7 Date: January 6, 1994 U6: Checksum: 9A07
Changes from revision L-6:
Fixed pricing for Italy buy-in.
Improved the ball shooter logic -- left and right.
Fixed the SuperGame replay level calculation.
Added a ball saver timer adjustment.
Added coin door interlock message.
NOTE: To use Custom Pricing on this game, you must set the dipswitches on the CPU board to Export (1-5 off, 6 on, 7 off, 8 on)
Sidor: 1 ... 84 85 86 87 88 ... 131
|