1366
Flippersnack / Flipper i Ukraina
« skrivet: augusti 11, 2005, 03:06:18 »
Ser det inte ut som en klassisk Eddy design utan ramper?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1366
Flippersnack / Flipper i Ukraina« skrivet: augusti 11, 2005, 03:06:18 »
Ser det inte ut som en klassisk Eddy design utan ramper?
1367
Övrigt / Hur lyckas man med detta ???« skrivet: augusti 09, 2005, 19:38:51 »
Här i Trollhättan hade någon kört ner för en lång backe och på något vänster lyckats volta (?) upp på en klipphylla där man helt omöjligt skulle kunna köra upp, vilket såg ganska lustigt ut då bilen klarat sig från större skador.
Ska se om jag hittar någon bild från incidenten. 1368
Flippersnack / PAPA 8« skrivet: augusti 09, 2005, 04:36:44 »
Japp, laget är klart nu.
Får se om vi har någon chans i matchen. Får de in sitt absolut bästa lag har vi ju, förmodligen, inte så stor chans om alla spelar på normal nivå. Men, helt omöjligt ska det ju inte vara. Det verkar som det finns ganska gott om internet-uppkopplingar där i PAPA lokalerna så förhoppningsvis kommer någon att rapportera från finalerna. Eller, tja... det är ju inte särskilt intressant om det inte är svenskar inblandade långt fram. Men, det får vi ju hoppas att det kommer vara. 1369
Flippersnack / Officiell flipper i etern tråd« skrivet: augusti 08, 2005, 09:04:43 »
Såg ett flipper i korvbrödbagarns reklam för inte så längesedan. Vilket det var minns jag tyvärr inte.
1370
Flippersnack / PAPA 8« skrivet: augusti 06, 2005, 02:26:34 »
I och med att vi nu ska vara sju spelare kommer två deltagare till i laget utses i morgon. Klara sen tidigare är: jag, F L, IFK, KGB och MCR.
PAL, APB, Helena/YOO och Svante (tror jag iaf?!) kommer att spela en tävling i Stockholm i morgon. De två, av dessa fyra, som placerar sig bäst i den här tävlingen kommer att vara med i laget. 1371
Flippersnack / Visual Pinball vs På Riktigt« skrivet: augusti 06, 2005, 02:04:15 »
Fysiken i VP lämnar ju väldigt, väldigt mycket övrigt att önska. Jag tycker ungefär som Marthin.
Men, det beror ju lite vad man är ute efter. Är ljud och DMD animeringar högsta prioritet i spelet kan ju VP vara bra. Men, för att få en känsla för skott, fysik etc. i spelet duger inte VP, alls. Det går liksom inte att återskapa det grymt sköna Insanity Falls (White Water) skottet (med tillhörande knack i glaset) i VP. 1372
Flippersnack / Spelkommentarer på nytt sätt...« skrivet: augusti 03, 2005, 19:47:00 »
Jag satt och lekte lite för några månader sen med kod för något som liknar det här.
Det finns (inte publikt) på pinballhighscores.org/ratings.php I och med att det inte är publikt är det ju inte många som röstat heller. Har bara testat det lite. Just det ja, förhoppningsvis ska det fungera att sortera i alla kolumnerna. Jag vet inte om jag kommer att använda det där, men det kanske skulle kunna vara något för SFS? Det går ju lätt att lägga till möjligheten att ge kommentarer i fritext också. De kategorier som finns nu är: "Overall" "Art Backbox" "Art Playfield" "GFX" (DMD då alltså) "Sound" "Playfield" "Flow" "Rules" "Longevity" "Average" (ett medelvärde av alla betygen) Ni som är registrerade på sidan kan faktiskt rösta om ni vill testa hur det funkar: http://www.pinballhighscores.org/rate.php Sen kan man se hur olika personer röstat här: http://www.pinballhighscores.org/ratings_users.php (jag och LDK har lagt in en hel del där... intressant...) 1373
Flippersnack / Varför ligger Theater of Magic på 3:e plats på topplistan?« skrivet: augusti 03, 2005, 19:33:13 »Citera Jo alltså, det är ju rent slöseri med manuell plunger då kulan bara åker upp, droppar ned i höger inlane. Är det bara jag, eller är det inte mycket skönare med en manuell plunger? Jag föredrar garanterat det iaf. Tycker att det ger bättre känsla. Auto-plunger kunde kanske ha varit något iofs. Man blir ju jävligt besviken när man t.ex. når sin fjärde multiboll och den är över på 3 sekunder. För övrigt håller jag med LDK på i princip alla punkter. Och, jag tycker nog att ToM är det spel som har absolut bäst spelkänsla. Allting sitter perfekt utplacerat på spelplanen. Sen är ju ljud och musik helt fantastiskt bra. Jag gillar också att spelet saknar, i princip, humor. Det finns iofs. kanske ett par obskyra saker som kanske kan klassas som humor. Kort sagt så tycker även jag att det är ett av de bästa spelen som gjorts. På minuskontot ligger ju vissa saker i reglerna. Wizard Modet (om man nu kan kalla det för Wizard Mode) är ju ett av de sämre någonsin. Men, å andra sidan är det hyfsat svårt att komma dit så det känns verkligen skönt att sätta en andra Grand Finale. Att ToM ligger på tredjeplats på topplistan tycker inte jag är något konstigt, alls. Det jag tycker är märkligt är att MM (väl) ligger etta på listan. I mitt tycke är det ett ganska mediokert spel. 1374
Flippersnack / PAPA 8« skrivet: augusti 03, 2005, 00:10:03 »
Jo, att det inte är säkert att Lyman ska vara med har ju redan tagits upp i den här tråden. Vet inte hur det ser ut nu, och har inte frågat heller. Vi får väl se sen.
1375
Flippersnack / No Good Gofers« skrivet: augusti 03, 2005, 00:07:23 »
Jag är ju kanske inte känd som någon större fanatiker av slump i flipperspel, men i fallet NGG och hjulet tycker jag att det funkar ganska bra ändå. Man kan ju slaska runt lite tills det hamnar på någon hyfsad award.
Men, har man tur med hjulet där kan det ju bli helt urspårat med b.la. extrabollar. 1376
Flippersnack / PAPA 8« skrivet: augusti 02, 2005, 21:31:04 »
Vi får väl tacka de 9,94 personer (från förra veckans omröstning) som har sån stor tro på oss att de tror att vi vinner mot USA "lätt som en plätt".
Nytt på matchfronten är att det, som sagt, blir sju spelare och att de fem som nämts tidigare kommer spela. Men, på lördag kommer vi skaka fram två spelare till utav dessa: Helena, Svante, PAL och APB/Per. Alla dessa fyra ska vara med i en tävling i stockholm; de två som placerar sig bäst kommer att vara med i laget då. Nu är det tydligen oklart om Bowen Kerins kan vara med också, men det finns nog en hel del spelare som kan fylla hans plats. 1377
Flippersnack / No Good Gofers« skrivet: augusti 02, 2005, 20:59:28 »
Jag är ganska kluven till NGG. Inget spel jag fastnat för och spelat mer än lite strörundor nån gång ibland. Men, totalt sett tycker jag kanske att det är Pat Lawlors näst bästa DMD spel. Har inte spelat Safe Cracker då iofs.
Positivt är väl att det finns ett ganska trevligt skott i form av Hole in One. Men, det skottet är ju så beroende av små justeringar i spelet. Jag gick från ett Hole in One rekord/highscore/champ på 40-50 till att ha svårt att komma upp i mer än 5-6 när flipperdoktorn fixade mini-rampen som lossnat nån gång där. Annat kul är ju multibollen (som ju är väldigt beroende av att Hole in One är hyfsat lätt att ta). En av de bättre multibollarna som finns tom. kanske?! En annan trevlig grej är att jag tycker att spelkänslan i NGG är otroligt bra och man kan pyssla med hela arsenalen av tekniker på det. Negativt är väl att det har bland det absolut sämsta ljud jag någonsin hört i ett flipperspel. Musiken, ekorrarna etc. Det är ju riktigt uselt. Faktum är att citaten från ekorrarna är så dåliga/dåligt gjorda att man nästan funderar på om de driver med oss?! I och med att det är ett Lawlor spel har det ju alldeles för många extrabollar för min smak. Mer negativt är ju också att de flesta modes, i sann Lawlor anda, är rätt dåliga. Pop-a-Gofer (med blockeringen av locken) hamnar t.ex. på top-3 över dåliga modes för min del skulle jag tro. Och, man ska väl kunna få massor med poäng via Cart Attack som du skriver. Jag har dessutom för mig att den kan stackas tillsammans med multibollen. 1378
Flippersnack / PAPA 8« skrivet: juli 29, 2005, 14:36:11 »
Ser ju bra ut med reglerna här. Jag föredrar iofs. kanske hellre slantsingling än sten, sax, påse.
4 poäng per dubbel/trippel låter bättre ja. De matcherna (som (väl?) ska spelas sist). De ska ju helst betyda mycket. Pinbrawl reglerna (ang. spelval) förustätter väl att man har en attans massa spel att välja bland, och egentligen ett kval innan. Vi vet ju inte hur det kommer se ut med antalet valbara spel. Det borde ju finnas en massa tillgängliga, men jag tror att det är bättre om vi kör det här med att välja fyra var för att sedan, helst, ställa de sju tävlingsspelen bredvid varandra. Lotta par/trippel spel, av de sex ..öh.. "ordinarie" spelen låter bra. Det skapar ju, som sagt, en del intressanta strategiska beslut då ja. Det här med vilka som spelar dubbel/trippel: det känns enklare att han en regel som säger att sex olika spelare måste spela trippelmatcherna. Lättare att formulera kortfattat, och det borde bli en anings mer ..eh.. förflyttning av spelare mellan de olika grenarna (endast en spelare som kan spela samma gren två ggr, istället för tre... om jag tänkt rätt här nu). Men å andra sidan kan vissa spela med samma spelare i en trippel och en dubbel. 1379
Flippersnack / PAPA 8« skrivet: juli 28, 2005, 23:18:40 »
Amerikanerna ville utöka antalet spelare i laget lite och efter lite diskussioner blir antalet spelare i varje lag 7 istället.
Ang. regler, upplägg etc. så är det tänkt att det ska spelas: - Alla möter alla (7 matcher var mao.) - 1 poäng per match - 4 Parflipper/dubbel matcher - 2 poäng per match - 2 Trippelmatcher (tre spelare, en kula var på samma omgång) - 3 poäng per match Det ger alltså 7*7 = 49 poäng i singelspelet + 8 poäng dubbel + 6 poäng i trippel. (har jag räknat rätt nu?!) Det känns kanske som det är för många poäng i singelspelet nu?! Det är ju trots allt en lagmatch, och de här dubblarna/tripplarna var ju riktigt roliga när vi spelade mot Uppsala här för ett tag sedan. Det behövs ju klara regler för det här innan så man inte står och dividerar fram och tillbaka när det är dags för matchen. Det är ej klart (annat än att det inte blir några EM/Gottlieb spel) hur vi ska välja spelen. Man kan ju tänka sig att lagen väljer tre spel var (som garanterat är med i matchen), och sedan ett fjärde för att sedan lotta om vilket av de två fjärdevalen vi använder. KME föreslog något Pinbrawlspelvalsystem (!!!) som jag inte begrep hur det funkade. Någon som har koll? Andra detaljer: - Singla slant om vem som väljer bana i varje singelmatch - På något sätt måste man ju göra så att inte samma två par kan spela två dubbelmatcher i rad. Man kan kanske ha som regel att man måste ha sex olika spelare i de två (?!) trippelmatcherna? - Hur väljer vi dubbel/trippel spelen + spelordning/bana? Förslag? och... säkert en massa andra intrikata detaljer? 1380
Flippersnack / PAPA 8« skrivet: juli 26, 2005, 02:06:55 »
MCR: det var kanske inte riktigt det svar jag sökte. Men, bättre än inget antar jag. Du kan ju meddela här så fort du vet om du hinner fixa någon pokal. En väldigt liten rackare blir ju bra som sagt (även om amerikanerna kommer bli mycket besvikna då... men vad spelar det för roll: de kommer ju aldrig att få den iaf, eller hur?!).
|