Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Borttagen
Sidor: 1 ... 98 99 100 101 102 ... 281
1486
« skrivet: april 12, 2005, 14:57:50 »
Det går att få fram korna genom ett visst antal loopar också. Kommer inte ihåg hur många det var, men det är inget man klarar av särskilt lätt. Kanske efter 7 eller 8 loopar i rad?! Secret laugh mode (om jag inte är helt felunderrättad så var KGB, på den tiden det begav sig, den förste som spelade fram det?!): Secret Laugh Mode
It's good to see more hidden stuff in the games. It's even better that we manage to find it. ;-)
There are three duck quotes in this game, they all say the same thing: "Any-one for Peking Duck?"
The first time it is whispered (you have to listen very carefully to hear it); the second time it is said by a guy with a Chinese accent; and the third time it is said by a woman.
There are many ways to get the quote:
Pull the trigger at the start of any mode except Duel of Wills, and Hotel. Pull the trigger at the end of Duel Of Wills. During the quote: "I know" (Who Knows award). During the Extra Ball animation. While getting a 'Scene Bonus 2,000,000'. Anytime the ball is in the Battle Field popper. The trick is that you can only get the quote once from each physical location on the playfield: Side Saucer, Start Scene and the Battle Field Popper. Also make sure you don't have Mongol running, as pulling the trigger will end that mode (awarding 3 million).
To start Laugh Mode, you must have heard the quote said by all three people. The easiest way to do this is:
Start a scene (at Start Scene), and pull the trigger. Shoot the Side Saucer, and if Khan is not lit, you'll get the 2M Scene Bonus. Pull the trigger again. Shoot the Battle Field, and pull the trigger before the ball is popped. Once you have heard all three quotes, start a scene like you normally would, but instead of starting one of the regular five, the display will say:
You discovered: The Secret Laugh Mode
1487
« skrivet: april 11, 2005, 20:41:00 »
Hej Fredo!
Antar att det inte är samma utställare? Vi har samma problem i Vänersborg då vi har två Cactus Canyon. Men är man då väldigt förtjust i CC, samt att det ena går sönder så är det ju bara att röra lite på sig för att spela vidare på nästa spel?
Visst kan man påverka operatörerna, har själv lyckats få ett extra spel till Bogart i Vänersborg, så släng bara iväg ett mail till utställaren så ska det nog vara fixat efter några veckor.
Var dock noga med att det alltid är bäst att maila den person som har hand om spelena i den berörda stad.
Lycka till! /Flippy
1488
« skrivet: april 11, 2005, 13:38:11 »
Är det inte redan spikat att nästa spel blir Nascar av Lawlor?
1489
« skrivet: april 11, 2005, 12:24:28 »
Hehe... Det var faktiskt en riktig höjdare den där. Väntar på fortsättningen. Såg nu att det var del 1 av "Sopranos Review". Man får väl gissa på att de inte tyckte att det var någon höjdare då?! Pinball top 100 visar ju att TZ är det mest populära spelet av dom alla. Mina anteckningar här visar att jag tycker TZ är ett av de tre-fyra bästa spelen någonsin, men jag tycker också att det, i princip, är det enda bra Pat Lawlor gjort. Iofs. är väl kanske NGG rätt ok också. Men, efter NGG har ju Lawlor radat upp fiaskon. Jag hoppas verkligen att vi slipper se fler Lawlor spel på ett tag.
1490
« skrivet: april 10, 2005, 23:45:12 »
Har sett otroligt många bilder på folks "Gamerooms" men aldrig skådat något liknande Länk. Någon som kan länka till fler "extrema" gamerooms? Tack twarr för länken.
1491
« skrivet: april 10, 2005, 19:12:57 »
Hittade den här bilden på Wolffys hemsida när jag precis hade kollat på LDKs länk i tråden Ban the Fan, LÄNK :-D
1492
« skrivet: april 10, 2005, 13:51:20 »
Nelson i TSSP; (ibland) när man rinner kör han sin "Ha, ha!".
Eller, varför inte Barts "Even Homer can do better than that"?
EDIT: läste inte tillräckligt noggrant innan jag kastade mig över tangentbordet. Det handlade ju om missade skott snarare än allmänt förnedrande kommentarer.
1493
« skrivet: april 07, 2005, 21:48:39 »
Då är den bra scoren helt värdelös och om det är positivt eller negativt ur tävlingshänseende vette katten. Nej, det är ju ett lite annorlunda system än SM. Det enda jag tror man kan konstatera säkert om det är att det belönar spelare som kan spela hyfsat jämt under en kortare period (en entry då). Jag tror och hoppas att det kommer att vara, i princip, samma system nästa år. Är man tillräckligt bra ska man inte behöva köra mer än sina tre entries för att kunna placera sig högt i kvalet. Kvalet såg ju ut (plus/minus några spelare) ungefär som förväntat så systemet tar nog fram ungefär rätt spelare. Har jag inte nämnt det i denna tråd tidigare så kan jag berätta att det lär bli någon form av formulär man kan fylla i på hemsidan och anmäla sig för att ställa upp och jobba. Vi får hoppas att det inte ekar tomt i den databasen 2006. Sen glömde jag bort att säga hur otroligt mycket bättre jag tycker head-to-head spelandet är i finalspelet än att köra fyramanna-grupper. De största fördelarna tycker jag är: - Lättare för publiken att hålla reda på förutsättningarna. Det tar kanske 3 sekunder att förklara vad det är som gäller. - Man slipper eventuella läggmatcher - Lättare för spelarna att hålla reda på förutsättningarna (det blir lite rörigt med 4 spelare, särskilt inför sista matchen, oftast) Den enda nackdelen jag kommer på nu är att det finns fler vitten till, eventuella, orättvisor som kan uppstå om man spelar med tre andra.
1494
« skrivet: april 07, 2005, 16:34:04 »
inte för att Pat L gör dåliga spel Har du spelat både RCT och RBION? Har svårt hur man ska kunna låta de två passera som "ok". Ett kan man kanske låta passera, men två såna praktfiaskon talar sitt tydliga språk. EDIT: Skulle också gärna se något mer av Barry Oursler förresten. Det brukar ju vara "lite" ojämn kvalitet på hans spel. Men får han in en lyckträff så.
1495
« skrivet: april 07, 2005, 14:50:11 »
Nu finns det ett litet bildgalleri på stockholmopen.nu: Bilder från SO 2005
1496
« skrivet: april 07, 2005, 14:21:37 »
En till kom jag på nu:
TOM: (har spelat detta för lite det senaste året eller så för att komma ihåg exakt)
- Ibland kan man inte locka trots locken är tänd (fixar sig på nästa kula). Har för mig att det har med Vanish + Digital Pinball att göra.
1497
« skrivet: april 07, 2005, 14:17:30 »
CFTBL: - "Unlimited Ball Save" kan man få om man släpper kulan extremt snabbt på första bollen - Multipliern beter sig ju ganska märkligt om man kör en multibolls restart - 9.9B Snack-Attack Hurry Up
The Shadow - Problem med fonterna så poängen visas ofta fel
STTNG: - Battle Simulation lever sitt eget liv. Startar man Mball under BS kan den ibland vara igång under Mball (men inte ge några träffar). Forstätter man direkt efter Mballen kan man skjuta 4-5 skott utan att den reggar. Kort sagt: grymt buggig på många sätt
NGG: - Ekorrarna ska gå att stänga av i mjukvaran, men rör sig ändå när man spelar då - Gratis Jackpottar går att få om man släpper kulorna under Mball och plungar upp dem i rampen - Om tilten tillåter går det att skaka spelet och få absurda poäng via golfvagnen (borde gå att fixa lätt i mjukvaran)
MM: - Vet inte om man kan klassa detta som en bugg, men det går ju att fixa detta irritationsmoment ganska lätt: bollen kan fastna bakom ett troll under BftK. Då tar tiden slut utan att man har en chans att göra något åt saken.
AFM: - den otekniska flipper-fjollan apb har upptäckt sin första pinball-bug. hade tänt RTU (blått i stroke of luck), men startade först multibollen. Tog alla ramper och loopar så superjacken startades och började flytta sig i sidledd. i det skedet tappade jag 2 kulor (spelet återgick till icke-multi) och satte igång Rule med superjacken fortfarande tickande i sidledd, men där var bara ljudet (alltså ingen lampa) så superjacken gick inte att ta och därmed omöjliggjordes en komplett RTU.
Återkommer med fler...
1498
« skrivet: april 07, 2005, 04:38:26 »
Jag ska gå igenom mina filkabinett under dagen i morgon och se vad jag kan hitta. Återkommer i ärendet.
1499
« skrivet: april 06, 2005, 22:18:43 »
Ska man ge ett tips som alltid funkar så är det att spela med andra, bättre spelare. Man lär sig ju väldigt mycket av att bara titta på när andra spelar. Det är ju inte säkert att man kan hitta andra (särskilt då andra bra spelare) att spela med regelbundet, men då gör nog ett besök på t.ex. Flipper-SM eller Stockholm Open susen. Flipperskolan, där magister KGB lär ut lite tips och tricks, finns ju här på SFS också: Flipperskolan v1.0
1500
« skrivet: april 06, 2005, 16:53:35 »
Nordman har ju, i mitt tycke, hållt en väldigt hög standard på sina DMD spel: Party Zone (tyckte jag iaf. var ganska kul när det var nytt), WW (ett av mina absoluta favoritspel), DM, I500 och SS. Gillar alla utom SS som jag tycker faller på de otroligt tråkiga reglerna. Men, spelplanen tycker jag funkar rätt bra egentligen. Kan man hoppas på ett Nordman spel om ca 1 1/2 år då kanske? Nu väntar vi bara på att Popadiouk... Popadiuk (det missförstådda geniet) design med Keith Johnson regler. Det skulle vara något. Men, egentligen känns det som vad som helst funkar så länge vi slipper se fler Pat Lawlor spel (och helst ingen mer mjukvara av Lonnie Ropp).
Sidor: 1 ... 98 99 100 101 102 ... 281
|