16
Flippersnack / BioShock flipper - hjälp med regler m.m
« skrivet: januari 10, 2013, 01:33:28 »
Tackar!
Tänkte försöka gör flipperspelandet lite mer interaktivt och föränderligt under spelets gång, varav nedstängningen av flipprarna är en del av kakan.
Har fler sådana överraskningar planerade, hehe. Framförallt har jag planerat att ha liknande boss-fighter (a´la Kraken i PotC) under vissa modes.
Har ett par mode som jag skulle uppskatta hjälp med att fläska ut:
UGLY UGLY UGLY (MULTIBALL) -
Man slåss mot en galen doktor. Känns som man borde kunna göra hur mycket som helst mer än bara en enkel multiball... men det står still. :S
Hittills:
Locks ball when lit. When 3 balls are locked, "UGLY UGLY UGLY" starts. MASK-lanes are 5x. Left ramp is jackpot and plays a Steinman quote.
RAPTURE -
Rapture är staden allt utspelas i, en undervattensvärld. Här tänkte jag kombinera rent visuellt på displayen samt ljudmässigt hur väggarna i staden ger vika osv. Men vad ska man göra mer...?
Hittills:
Spell R-A-P-T-U-R-E to start.
During the mode walls/windows are constantly breaking and things are flooding. Shoot the flashing targets to avoid drowning. Failure to do so ends the mode.
NEW YEARS EVE (MULTIBALL) -
Tidpunkten då hela storyn vänder från glad idyll till total anarki. Känns som att det borde bli ett STORT mode, men just nu är det lite "meh" över eventet.
Hittills:
Shoot the upperlevel center-lane to ADVANCE CLOCK. When the clock strikes midnight NEW YEARS EVE starts. Each clock advancement plays a
sentence in Ryans new year's eve speech. Bumpers kills splicers. Upperlevel centerlane = super jackpot.
Each 10 splicer kills adds a level of chaos degree to the new years eve, where more than 100 kills becomes ”NEW YEAR RATING: CATASTROPHIC!”. During catastrophic fast-scoring is enabled and all targets are 15 000.
Tacksam för er entusiasm!
Tänkte försöka gör flipperspelandet lite mer interaktivt och föränderligt under spelets gång, varav nedstängningen av flipprarna är en del av kakan.
Har fler sådana överraskningar planerade, hehe. Framförallt har jag planerat att ha liknande boss-fighter (a´la Kraken i PotC) under vissa modes.
Har ett par mode som jag skulle uppskatta hjälp med att fläska ut:
UGLY UGLY UGLY (MULTIBALL) -
Man slåss mot en galen doktor. Känns som man borde kunna göra hur mycket som helst mer än bara en enkel multiball... men det står still. :S
Hittills:
Locks ball when lit. When 3 balls are locked, "UGLY UGLY UGLY" starts. MASK-lanes are 5x. Left ramp is jackpot and plays a Steinman quote.
RAPTURE -
Rapture är staden allt utspelas i, en undervattensvärld. Här tänkte jag kombinera rent visuellt på displayen samt ljudmässigt hur väggarna i staden ger vika osv. Men vad ska man göra mer...?
Hittills:
Spell R-A-P-T-U-R-E to start.
During the mode walls/windows are constantly breaking and things are flooding. Shoot the flashing targets to avoid drowning. Failure to do so ends the mode.
NEW YEARS EVE (MULTIBALL) -
Tidpunkten då hela storyn vänder från glad idyll till total anarki. Känns som att det borde bli ett STORT mode, men just nu är det lite "meh" över eventet.
Hittills:
Shoot the upperlevel center-lane to ADVANCE CLOCK. When the clock strikes midnight NEW YEARS EVE starts. Each clock advancement plays a
sentence in Ryans new year's eve speech. Bumpers kills splicers. Upperlevel centerlane = super jackpot.
Each 10 splicer kills adds a level of chaos degree to the new years eve, where more than 100 kills becomes ”NEW YEAR RATING: CATASTROPHIC!”. During catastrophic fast-scoring is enabled and all targets are 15 000.
Tacksam för er entusiasm!