16
Tävlingar / Lotterilagen och prispengar
« skrivet: juni 18, 2012, 17:12:13 »
LOP: Tipsa LI, för inte kan väl sån här penningstinn verksamhet bedrivas utan att tillstånd erfordras?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 16
Tävlingar / Lotterilagen och prispengar« skrivet: juni 18, 2012, 17:12:13 »
LOP: Tipsa LI, för inte kan väl sån här penningstinn verksamhet bedrivas utan att tillstånd erfordras?
17
Flippersnack / Pinballarcade (Nytt flipper sim :))« skrivet: juni 18, 2012, 17:00:16 »
sinatra: Samma sak har hänt mig flera gånger (på iPad 2). Dock kan jag spela vidare, dvs bara vifta med flipprarna och hoppas på det bästa. Jag har lyckats ta Super Jackpot och starta Monster Bash efter att Frankenstein avslutats. Då (start av MB ) zoomar spelet tillbaka så man ser flipprarna igen.
HasseC: Nja, inget medhåll från mig, jag tycker båda är minst lika bra som de tidigare paketen. Gorgar är nog det bästa "gamla" spelet i serien, imho. Idag lyckades jag f.ö med det föga beundransvärda att starta fem monster parallellt, bara för att sätta en stolpe ut när jag skulle dra igång Frankenstein. 18
Övrigt / Bilder från flygdag på Malmens flygplats« skrivet: juni 05, 2012, 11:01:39 »
Jag körde förbi på E4 när de fyra Gripen var uppe och lekte. Höll naturligtvis på att åka av vägen, det är nånting med stridsflygplan som gör att man inte kan sluta titta (men sluta titta på vägen).
19
Flippersnack / Jersey Jacks Wizard of Oz« skrivet: maj 31, 2012, 12:10:13 »
Visst är det snyggt, lite LSD-tripp över färgexplotionen och alla detaljer, ungefär som CV. Man ska väl betänka att det är Premium-spelet på bilderna, lite lyxigare och lite mer grön metall alltså.
Övre spelplanerna är riktigt snygga, tycker jag, särskilt den vänstra. Huset på den högra ser lite billigt ut och jag fattar inte hur det ska kunna snurra utan att skrapa i hyddorna till höger? Sen har jag inte sett TOTO-knapparna i höger outlane förut, kan vara en kul grej. Mina gamla klagomål: - hur kan man göra ett wide body-spel med så få skott att sikta på från nedre flipprarna? - övre flippern tillför verkligen ingenting, såvitt jag kan se, allt man kan skjuta med den går att träffa nerifrån Nytt klagomål: - högra trädbumpern står helt oskydad ut mot spelplanen, det kommer bli många fina sdtm/höger outlane från den (lex Paul Stanley). - den blåa plastväggen är inte det vackraste jag sett, vaffan?! edit: länkarna verkar inte funka, sen heter visst lyxversionen av WOz "Emerald City Limited Edition". 20
Flippersnack / Pinballarcade (Nytt flipper sim :))« skrivet: maj 23, 2012, 13:18:19 »
Ett par gånger har en kula lagt sig i loopen bakom Ringmastern och inte gått att skaka fram. Under multiboll gick den att skjuta loss, men under singelboll körde spelet ett gäng ball search, sen avslutades spelet (eller möjligen bara kulan, men det var den sista), sjukt irriterande eftersom jag hade Join the Cirqus tänt...
21
Flippersnack / Pinballarcade (Nytt flipper sim :))« skrivet: maj 22, 2012, 15:06:43 »
När jag laddade ner CV och FH till paddan uppdaterades även MM så att man nu kan ta super skill shot och panga trollbomber. Dessutom finns en ny "betraktelsevinkel", nr 4.
På stpb gnällde jag lite över CV, men efter att ha spelat några fler gånger måste jag säga att det är riktigt bra. Ordinarie displayen är dock irriterande, särskilt som den är ihoptryckt tack vare det forcerade perspektivet (när bilden scrollar uppåt blir den rätt i proportionerna). Sen dör bakgrundsmusiken då och då, typ efter att popcorn mania är slut, gissar att det är en bug som kommer fixas. 22
Flippersnack / TILT söders flipperhall« skrivet: april 25, 2012, 19:26:01 »
Den där var jag aldrig på, men jag är rätt säker på att det drevs i samma regi som TILT Café på Grev Turegatan. Den hallen hade väl som mest 15-20 spel under mitten av 90-talet, plus några Sega Rally och arkadspel. Spelen stod längst in i lokalen, golvet var märkligt nog av betongplattor som man annars lägger trottoarer med.
Närmast gatan var en café-avdelning som var helt OK. Den expanderade och de startade internet-café vilket tog plats från arkaddelen. Vet inte riktigt när de tog ner skylten, men det kanske var 2003? Märkligt nog gick jag förbi där precis idag (för första gången på säkert ett halvår), ca en halvtimme innan du postade bilden, och noterade att man bygger om i huset och att det ska bli några bostadsrätter (också märkligt). Allt detta gällde alltså TILT på Grev Turegatan, är väl bäst att påpeka igen. 23
Flippersnack / Pinballarcade (Nytt flipper sim :))« skrivet: april 20, 2012, 14:45:05 »
Troll bombs och Super skill shot funkar inte ännu (på padda/mobil), men ska tydligen göra det i en framtida uppdatering. På konsol ska det tydligen finnas en designerad startknapp som gör att båda funkar.
Hasse: medhåll på vänsterrampen. De har fixat den slitsade plåten vid rampens start, men plastkanten i själva rampen, som styr halvrampsreturen till höger flipper, verkar inte vara med alls. Jaja, lite får man väl lida för att Merlin-skott alltid stannar i koppen och att stand-upen i katapulten är betydligt mer lätträffad än i verkligheten... tillägg: Igår fick jag f.ö Smack-a-troll i Merlin, det har jag bara sett förut, aldrig fått själv! 24
Flippersnack / Pinballarcade (Nytt flipper sim :))« skrivet: april 17, 2012, 17:16:57 »
Lite gulligt forum. "I've never played a MM table before..." Det finns t.o.m en _Real_Pinball_-avdelning.
Man kan tydligen närma sig flippervärlden från det hållet också. 25
Flippersnack / Pinballarcade (Nytt flipper sim :))« skrivet: april 17, 2012, 17:14:58 »
_raderat märklig dubbelpost_
26
Hårdvara / JD - droptargets« skrivet: februari 16, 2012, 14:35:41 »
Vid tänd jackpot och safe cracker ska ju D-tavlan mycket riktigt gå ner (men inte vid Air raid, väl?), vilket brukar ske genom att en liten spole drar undan stoppet och tavlan dras ned av en fjäder. Jag har aldrig rotat i ett JD, men Skuggan har en liknande mekanism på lock-väggen.
Jag gissar att givaren som ska känna att tavlan är nere inte funkar riktigt. Om spelet "vet" att tavlan ska vara nere, men inte får signal om det, kommer det aktivera den lilla spolen om och om igen, då slår bromsklacken på (den redan nedfällda) tavlan varje gång spolen släpper. 27
Flippersnack / Officiell flipper i etern tråd« skrivet: januari 13, 2012, 10:19:19 »
I gårdagens Fashion i SVT ( http://svtplay.se/t/118732/fashion ) var det ett reportage från Sivletto på Söder. Deras (Flippergubbens?) CftBL nämns och skymtar förbi strax efter 2 minuter.
edit: strul med länken 28
Hårdvara / Dracula Magnet unload« skrivet: december 21, 2011, 10:26:39 »
Vild gissning: Spelet tycker kanske att det ligger en kula i vänstra mist-hålet? Där finns väl en switch som säkert kan paja.
29
Flippersnack / Jersey Jacks Wizard of Oz« skrivet: november 23, 2011, 10:06:45 »
EZL: bumpern på filmen är ju den som ligger nedanför vänster outlane, inte de tre bumprarna inne i spelet. Nån sorts tröst-funktion, eller så kanske man kan bumpra till sig en ball save?
Tillägg: Även jag är djupt icke-imponerad av vad som visats hittills. Ett wide body med typ tre saker att sikta på från nedre flipprarna, en överflipper som inte kan skjuta på nånting man inte lika bra kan träffa nerifrån och ett tema som känns liiiite dinosaurie. 30
Flippersnack / Officiell flipper i etern tråd« skrivet: november 23, 2011, 10:03:23 »
I lokalbladet denna vecka intervjuas Jörgen "Jag tränar aldrig" Holm. En bra intervju där han dessutom lyckas snubbla in 351M på Ripleys! Bläddra fram till sidan 26.
|