Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - LGO
16
« skrivet: december 05, 2003, 18:18:23 »
Jag är ute efter en del c64-spel. Har du en lista vore det bra, men annars kan du ju hojta till om du har "Enigma Force" och/eller "Island of dr Destructo". Band eller disk kvittar.
17
« skrivet: november 25, 2003, 20:26:09 »
Melkor här på forumet har ett Pinball Magic som jag haft äran att spela. Det känns som det är väldigt gediget och på något vis kraftigare (hittade inget annat ord) än vanliga Wms/Bally. Läckert också att man kan ställa flipperstyrkan i mjukvaran. Planupplägget tycker jag är skönt, fin spelplan med många roliga detaljer. Det har en stentuff superbumper som smattrar på duktigt när en stackars kula letat sig in där. Det enda jag stör mig på ordentligt är att det känns så linjärt. Det är väldigt svårt att ströspela och ta poäng på andra saker än just det uppdrag som gäller. Spelet består av tre nivåer, där poängen är 10, 20 och 30 miljoner per "uppdrag" för respektive nivå. Man kan stå och spela ett bra tag och skjuta på lite allt möjligt och hålla kulan vid liv och bara få några futtiga miljoner, men gör man saker rätt så rasar poängen in. I och med att det är så svårt att få vettiga poäng på annat sätt än på uppdragen (bortsett från mayhem) så känns det lite jobbigt att börja om igen. Men nog är det svårt att hålla fingrarna borta från startknappen. Bara en gång till...
18
« skrivet: november 13, 2003, 17:56:44 »
Var nere en sväng på stan och hamnade efter ett par bedrövliga omgångar AFM och MM framför ToM, ett spel som jag har hemma.
En sak förbryllar mig, när magnasaven i spelet på stan tar tag i kulan oberoende av sida så stannar kulan och blir helt stillastående. När kulan släpps far den lugnt och fint i inlane, varje gång. På mitt spel hemma är det rena rama lotteriet, väldigt sällan funkar det så, utan allt som oftast står kulan och vibrerar ovanför magneterna utan att stanna helt. Ibland uppåt/neråt men i värsta fall åt höger/vänster. När magneten slutligen släpper kulan kan den kastas lite varstans. Tyvärr ofta rakt i outlane eller på gummit på övre inlanedelen av slingshoten så att kulan studsar mot outlane. Visst går det att nudga till ibland men det kräver en stor portion tur.
Det är milt sagt irriterande och många gånger har kulan runnit bara pga att magnasaven aktiverats och slängt den åt fel håll när man egentligen skulle räddat den om inte magneterna tagit den.
Vad kan det bero på och vad kan man göra åt det månntro? Har splitternya flipperkulor som definitivt ej är magnetiserade. Kan det vara att man måste byta magneterna eller är det något man kan justera? Eddy-sensorerna är bra inställda och magneterna aktiveras när de ska och har inga problem att fånga kulorna.
19
« skrivet: november 09, 2003, 19:03:33 »
Finns det något sätt att läsa en annans profil utan att måsta leta upp en post som denne skickat och därifrån gå in på profilen? Vägen via medlemslistan leder ju bara till att man kan skicka mail och kolla upp namn/stad.
20
« skrivet: oktober 29, 2003, 18:03:32 »
Det verkar också bero lite på vart man letar, vissa spel verkar vanligare än andra i olika städer. I Umeå finns det t ex inte ett endaste WW, STTNG, eller Tales from the Crypt, spel som av andra poster att döma inte verkar helt ovanliga.
Däremot finns det åtminstone två T3, två AFM, två Junk Yard och två MM.
21
« skrivet: oktober 26, 2003, 15:27:54 »
Så gör ett T3 här i stan också, när kulan kommer ner från bumprarna via den högra rännan landar den ofta på toppen av slingshoten, är man inte med och nudgar så kan det mycket väl hända att den slutar i höger outlane. Okej om man måste rädda sina egna tabbar emellanåt, men det kan väl inte vara gjort så att man ska måsta nudga varje gång den kommer serverad därfifrån av spelet självt. Vet inte heller vad det beror på, men du är inte ensam om att uppleva fenomenet. Alltid nåt
22
« skrivet: oktober 24, 2003, 22:48:14 »
Loctite 222 är en svagare låsvätska som inte är något problem att dra loss med handkraft.
643 är i mellanklass, är mycket seg att dra loss om den fått sätta sig ordentligt.
2701 är riktigt stark och där är det normalt sett varmluftspistol som behövs om man av någon anledning tänker lossa på det som är låst.
Kanske lite 643 vore vettigast. Tänk på att täcka hela spalten för bästa verkan.
23
« skrivet: oktober 13, 2003, 00:09:51 »
Precis sådär har ett Medieval (eller som en bekant kallar det "Mad Evil" på videoteket här i umeå gjort några gånger. Man står och spelar som vanligt några omgångar, funkar fint, spelet tiltvarnar bara om man är för hårdhänt. Tiltkänsligheten verkar vara bra inställd, varken extra känslig eller för slapp. Precis som den ska. Sedan rätt vad det är när man stått och spelat några omgångar börjar det hålla på och tiltvarna, helt utan anledning. Fast man knappt tittar på flipperknapparna och ännu mindre nudgar. Sen har det inte gått spela mer den kvällen pga det.
24
« skrivet: oktober 12, 2003, 23:57:09 »
Det såg ju fränt ut i alla fall Litegrann påminner det allt om AFM, lite av arten och färgerna (rött och.. turkos), rampen och railen fast den ligger ju lite annorlunda. Tycker minsann planen påminner lite om T2 också, eller tvärtom menar jag. Fast med tanke på hur många spel det finns är det ju inte så konstigt det finns spel som påminner om varandra. Kul i alla fall att man inte är ensam om att se likheter ingen annan tycks se
26
« skrivet: september 15, 2003, 23:19:16 »
Det kan hänga sig om man tiltar under eller om det var strax innan chansen till match efter sista bonus count. Kan också vara om man tiltat under själva bonus counten.
Jag har varit med om att det till synes helt omotiverat har rebootat mitt under pågående multiball och klagat på att det saknades kulor. Nästa spel var allt som vanligt igen och multiball var det inget problem med. Märkligt..
27
« skrivet: augusti 11, 2003, 22:40:43 »
Mycket snyggt jobbat! Lätt fem replays, minst! Jag undrar en sak dock, om man vill se andra medlemmars profil så går ju inte detta från medlemslistan, klickar man på deras namn kommer man ju bara till mailto:. Det känns lite klumpigt att måsta leta upp ett inlägg av personen i fråga först för att kunna komma åt att se dennes profil. Det är helt klart ett GC om detta fixas.
28
« skrivet: augusti 07, 2003, 11:03:23 »
Hehe, det är kanske lagom med knack när spelet slamtiltar vid replay..
29
« skrivet: augusti 03, 2003, 22:32:36 »
Kan bara instämma att T3 verkar lite ostabilt.
Var nere på stan idag och spelade lite T3 med en kompis. Det gick urdåligt. Men mitt under hans pågående RPG-runda blir det ett kort strömabrott eller nåt för alla spelen i spellokalen rebootas. Ids inte käfta om det så vi går till ett annat ställe och spelar lite wd och ett taskigt underhållet totan ett tag. Innan vi tänker ge oss för aftonen smiter vi in för en sista omgång T3, då visar det sig att rpg:n är trasig?!
Den där piggen som ska fara ut när man trycker gör inte det, utan det klickar bara till och i bästa fall ramlar bollen bara ur utskjutaren. Om man eggar på avtryckaren kanske ett skott av tio far iväg. Skumt.
Sen var vi där igår tror jag, blev lite arg på sista kulan och nudgade lite väl så det tiltade. Sen när det för en gångs skull blev match, hängde sig hela spelet. Han i kassan kom bara och tittade på det och gav mig en femma och startade om spelet, verkade knappt ens förvånad.
Med lite tur uppmärksammar Stern detta och de mjukvarubaserade buggarna kan åtgärdas med ny prom.. lite värre med RPG:n kanske.
|