Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - JMX

Sidor: 1 ... 9 10 11 12 13 ... 26
151
Köpes / BLOCKET: Addams
« skrivet: december 18, 2008, 10:37:19 »
Om det nu skulle vara ett tafg så har någon haft besväret att byta ut frontdekalen på kabbet, bytt ut plunger, tagit bort buyinknappen, tagit bort plaketten, bytt ut benen och bookcasen.
Kanske var därför servicen var så dyr.. :-)

152
Hårdvara / Lyftvagn
« skrivet: december 07, 2008, 19:46:33 »
Tycker inte den verkar bra till flipper. Om jag inte räknar helt fel så är bordet för brett för att få in framifrån på ett icke widebodyspel med benen på.

Dessutom är priset ex moms, dvs 2500 för vanliga dödliga. :-)

Sök på vagn i forumet, det finns en lång tråd om en specialdesignad flippervagn ngn här på forumet skulle skruva ihop. Vet inte vad som blev av det hela.

153
Flippersnack / Prisläge på ett par flipperspel?
« skrivet: november 26, 2008, 18:11:54 »
Ok, 15 kanske är i högsta laget. Iaf om man försöker sälja det här på sfs.

154
Flippersnack / Prisläge på ett par flipperspel?
« skrivet: november 26, 2008, 17:34:14 »
1. Flintstones 8-9
2. Johnny Mnomonic 11-13
3. Starwars episode 1 12-15

typ.. :-)

155
Flippersnack / CSI Pinball
« skrivet: november 25, 2008, 18:25:22 »

156
Flippersnack / Tonys garage
« skrivet: november 21, 2008, 00:50:28 »
Inte helt otänkbart med tanke på den här bilden från bildspelet:

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1376066!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg

157
Hårdvara / TZ Trubbel: Switch 26, Trough Poximity?
« skrivet: november 12, 2008, 13:24:47 »
KO: Jag tror spelet ska känna av powerball via piano, kamera, dead end och efter gumball machine. Men inte slotmachine. Har för mig att det är totalt två sensorer, dels den i slutet av tråget, och sedan en i subwayen vid slotmachineassemblyn typ. Jag tycker det låter som du har samma problem som chr.

158
Hårdvara / TZ Trubbel: Switch 26, Trough Poximity?
« skrivet: november 12, 2008, 12:32:24 »
Kan vara glapp i kontakten på styrkortet. Koppla ur switchen, böj ut benen litegrann försiktigt så att de spretar och sätt tillbaka kontakten.
Kommer inte ihåg om det sitter någon kalibreringspott på kortet, men gör det det så står det nog i manualen hur du gör för att ställa in den.

159
Kan vara en känslig switch som triggas av vibrationer. Testa att daska till spelet och se om samma sak händer.

160
Hårdvara / Beer seal rubber protector ?
« skrivet: november 10, 2008, 17:39:57 »
Den klistras på undersidan av lockdownbar och skyddar spelets inre om någon tappar ut vätska över spelplansglaset.

161
Hårdvara / WCS fotbollen
« skrivet: november 09, 2008, 21:42:10 »
Tror inte det blir plastics till wcs på ett bra tag pga licensproblem. Försök hitta begagnat.

162
Hårdvara / DMD långsam uppstart
« skrivet: november 06, 2008, 21:35:14 »
Hmm, jo wcs är ju faktiskt yngre än taf så min teori stämmer nog inte även om det hade varit häftigt. :-(
Skulle vilja se en bild på ett sådant kort.

Förmodligen är det någon annat tråk-skäl som en kondensator som blivit gammal eller ngt.

163
Hårdvara / DMD långsam uppstart
« skrivet: november 06, 2008, 20:44:05 »
Har för mig att jag läst att gråimporterade spel kan uppvisa detta fenomen. Fördröjningen är för att hindra att spelets serienummer ska visas.

edit:

Hittade detta på pinrepair.com

Citera

WPC-Security (WPC-S): Starting with World Cup Soccer (3/94), a security PIC chip was added to the CPU board in all WPC-S games at location U22. This PIC (Programable Integrated Circuit) chip was game specific. CPU boards can not be swapped between different models of game without changing the security PIC chip (i.e. Corvette CPU board put into a Shadow game must have the Corvette PIC changed to a Shadow PIC chip). Each security PIC chip had a special serial number encoded into the chip. This number displays on the dot matrix screen for a few seconds as the game is turned on.

The number displayed shows what distributor the game was shipped to from the factory. This was done by Williams because of problems in Europe with distributors selling games outside of their sales territory. Anyone could turn a game on, write down the displayed serial number, and determine if the game was "bootlegged" from another distributor. However, this was defeated by adding a dot matrix power delay board. This small board didn't power the dot matrix display until the game was turned on for about 10 seconds. This meant the game was in attract mode (and the PIC number no longer displayed), before the dot matrix display was even turned on. This was embarrassing to Williams, as they spent much time and money to develop the security PIC chip system as a distributor territory protection device, yet the system was disabled by a simple modification. As a backup, there is probably a set of "secret" flipper button codes that will display the PIC number when the game is in attract mode (hence getting around the DMD power delay).


Så in och gräv i spelet, kanske finns ett sånt kort.

164
Flippersnack / Taskigt öde
« skrivet: november 04, 2008, 20:51:23 »
Och "inte börja ett inlägg med en länk" buggen skördar ytterligare två enkla offer.. :-D

165
Flippersnack / Nerdragningar på STERN
« skrivet: oktober 31, 2008, 12:47:39 »
Intervju med Gary Stern ang neddragningarna:

PINBALL NEWS: STERN BULLISH DESPITE LAY-OFFS

Tycker artikeln inger lite hopp iaf även om läget sett mörkt ut. Dock undrar jag exakt vilka som finns kvar på designavdelningen? Lyman borde ju vara kvar? Gomez frilansar väl? Och ritchie vet jag inte.

Från artikeln:
Citera
He said CSI was currently on the line for production samples, while the next game is mechanically complete with the software part-way finished and the game after that was layed-out as well.


Nästa efter csi är väl 24 som borde komma lagom till säsongspremiären i januari, och sedan har det ju ryktats en del om transformers, vars film har premiär på sommaren, frågan är om det är det som är "layed out"? Sedan kanske det kommer ett nytt "shrek" på våren, dvs rebrandat spel. Det är ju en hyfsad lösning på att minska utvecklinskostnaderna. Frågan är isåfall vilket spel man konverterar, sm, tdk?

Sidor: 1 ... 9 10 11 12 13 ... 26