Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Purre
Sidor: 1 ... 103 104 105 106 107 ... 131
1561
« skrivet: juli 12, 2005, 17:18:12 »
Vadå ritad mustasch, vårt TS är ett early production exemplar med en bild av den minst kände av Baldwin-bröderna; Adolf Baldwin. Extremt rare... :-)
1562
« skrivet: juli 12, 2005, 14:56:36 »
Sorry, har varit utan internetaccess i ett par dagar annars hade jag sagt det på en gång ;-)
1563
« skrivet: juli 12, 2005, 13:21:25 »
Kolla noga på effektresistorerna på diodbrädan i bolltråget, kan vara så att ett ben gått av alternativt lödning släppt. Har ofta råkat ut för det på just ST:TNG. Vanligt problem också på IJ, JD och DM.
1564
« skrivet: juli 01, 2005, 03:20:50 »
Danne: Ta det nu lugnt med vad du kallar folk... Nu är det så att under produktionen av ett tv-program kan formen ändras om man känner att formatet inte håller. Detta så länge man håller sig hyfsat till den uppdragsbeskrivning man angivit när programmet pitchades.
Som jag fattat det i detta fall så att man i varje program tar fram en samlare, men det skulle nog inte räcka för ett 30 minutersprogram.
Jag tycker att du är rätt så plump när du kallar folk för såna saker som subba... Vårda ditt språk och var glad för att de överhuvudtaget hade med dig...
1565
« skrivet: juni 30, 2005, 19:15:05 »
Hela programmet går att se via svt.se kodat i WM 800 kb/s. Räcker långt... svt.seDanne dyker upp ca 16:40 in i programmet... /p
1566
« skrivet: juni 30, 2005, 00:37:17 »
Så bra, detta har hänt mig många gånger... För det mesta är det inte så särskilt avancerade fel som uppstår. Flipperspel är inte så mycket rocket-science s a s.
1567
« skrivet: juni 29, 2005, 14:56:14 »
Innan du börjar med nån slags flipper-rebuild eller annat, kolla att det inte bara är returfjädern som släppt...
/p
1568
« skrivet: juni 10, 2005, 00:59:27 »
Sonar: röda gummin -> mjukvara ;-)
1569
« skrivet: juni 07, 2005, 23:51:40 »
...typ gummisnoddar under spelplan som får fart på flipprarna... Har fått denna kommentaren ett par gånger: Kan du inte spänna flipprarna?
1570
« skrivet: juni 07, 2005, 02:27:17 »
Härligt ljud ja, TZ har den skönaste jackpot-ljudeffekten av alla spel. Jag får gåshud varje gång jag får jackpot på det spelet...
1571
« skrivet: juni 06, 2005, 18:48:00 »
Åh, TZ, älskar det spelet! Har just nu den hyfsat tunga lineupen TZ, FT, TSPP, LOTR, MB och AFM på vår hemmaplan (kåren KTH) och TZ är det jag framför de andra helst spelar när jag är där. Tröttnar aldrig på det, även om det inte är särkilt svårt att runda (LITZ:a). Vad gäller tekniken så är det just klockan som kan strula, inverkar inte på spelet iofs men det är trevligt om den funkar. Det finns numer nytillverkade utbyteskort till klockan men de kostar lite. Proximityswitchen vid utskjutaren som känner av powerbollen kan ibland krångla med det är inte nåt avancerat problem. I övrigt är det inget speciellt utöver vanliga flipperspelsproblem.
TZ är enligt min mening klart bästa flipperspelet. Klart att du skall ha ett sånt!
1572
« skrivet: juni 06, 2005, 00:35:45 »
LAH har skakmotor, dock ej lika hysterisk som t ex RS och den funkar på vår (den kan ha varit urkopplad när vi hade det uppställt under SM).
1573
« skrivet: juni 06, 2005, 00:28:13 »
Det som orsakar såna problem är inte heller flipperassyn. Som jag iakttagit det så är det snarare flipperswitcharna som spökar när sånt händer... Går att fixa genom trimning.
1574
« skrivet: juni 05, 2005, 20:02:59 »
Jo fast, det är ju inte det mekaniska som gör att Stern-flipprarna funkar sämre än WMS. Tvärtom anser jag att DE/Sega/Sterns mekaniska konstruktion är bättre än WMS. T ex så är cranken på de spelen betydligt bättre än WMS konstruktion där de senare gärna spricker för det minsta lilla.
Det som gör WMS-flipprarna bättre är användningen av två spolar; hold och power. Och denna lösning har jag svårt att se hur man utan avancerad ombyggnad skall kunna genomföra på ett Sternspel.
1575
« skrivet: juni 05, 2005, 15:41:23 »
Beror på var man ställer spelet... I en miljö där Elvis är en naturlig del av atmosfären (och inredningen) så funkar det.
Flippy: Det där med WMS-flipprar på ett Sternspel skulle jag vilja se. Eftersom de tekniska lösningarna är tämligen olika så är det så gott som en omöjlighet. (Om det nu inte bara gäller själva flipperarmen, men den ger ju ingen skillnad alls eftersom de är precis likadana förutom W-loggan).
Sidor: 1 ... 103 104 105 106 107 ... 131
|