Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Borttagen
Sidor: 1 ... 122 123 124 125 126 ... 281
1846
« skrivet: september 30, 2004, 14:55:22 »
Tragisk historia, hela Christer Petterson .. ja.. biten. Men, det hör kanske inte hit.
Måste säga att detta faktiskt är den absolut bästa flipper-bilden jag någonsin sett.
Tackar för den här länken.
1847
« skrivet: september 30, 2004, 14:48:11 »
Grandelius: Hard Settings kan ju t.ex. göra det svårare att få Multiboll, och lite annat smått och gott.
Jag har för mig att på t.ex. AFM måste man tända locken inför varje lock på Hard settings, medans man tänder tre lockar på en gång (gäller ju endast första Multibollen) under Factory inställningar.
Förmodligen blir speltiderna lite kortare eftersom det blir svårare att få multibollar.
Då är det bara att försöka hitta något spel med röda gummin och träna lite nu då. Hehe...
"Tyvärr" är det rätt ovanligt att utställda spel har det.
1848
« skrivet: september 29, 2004, 22:02:51 »
Just det ja, Aftonbladets hemsida. Kunde inte länka då det var en flashsida?
1849
« skrivet: september 29, 2004, 20:53:16 »
I samband med dagens artikel om Christer Petterson kan man se ett bild galleri med bilder ifrån bland annat Palme utredningen men också en bild på Christer spelandes TOTAN.
Någon som ser vart bilden är tagen?
1850
« skrivet: september 29, 2004, 20:48:31 »
Kan vi inte bara konstatera att WD är buggigt och lämna diskussionen där... hehe...
Röda gummin hoppas jag att vi slipper i mesta möjliga mån. De är ju jobbiga.
Ang. hard settings: jag (och nästan alla andra misstänker jag) vet inte alls hur spelen fungerar på Hard / Extra Hard. Det kan ju skapa en hel massa förvirring om spelet inte beter sig som man är van vid.
Har man många chanser på sig (PAPA t.ex.) hinner man ju med och lära sig vad som är ändrat. Nu kan det ju bli så att man kanske inte vet om det är någon trasig lampa, eller om saken i fråga inte är tänd (Quick Freeze på DM t.ex.?!).
1851
« skrivet: september 28, 2004, 22:07:16 »
Sonar: Vore kul om man kunde köpa lite T-shirtar i Stockholm under Flipper-SM.
1852
« skrivet: september 28, 2004, 22:04:40 »
Vadå inte plats? Flipper är viktiga grejjer.
1853
« skrivet: september 27, 2004, 16:02:38 »
Hur kan man vara så grym att man kastar ut "Babsans" flipperspel?
1854
« skrivet: september 27, 2004, 13:29:46 »
Förra året körde vi tvåspelaromgångar mest för att (eftersom vi inte hade möjlighet att göra det själva) spelarna skulle hålla lite koll på varandra. Det fanns ju i princip alltid ett "vittne" till eventuella fel som hade uppståt, vilket ju är väldigt viktigt.
Om ingen har någon koll på spelarna kan ju man dra till med att det blev något fel på spelet om det gick dåligt och hoppas på att få en ny omgång.
1855
« skrivet: september 25, 2004, 20:29:47 »
Purre: Ett GnR vore väl inte helt fel?
1856
« skrivet: september 24, 2004, 23:54:22 »
Eftersom Williams på 90-talet gjorde så otroligt fantastiska spel (övriga tillverkare har ju jag, och de flesta andra, mindre koll på) så är det nog lättare att ta fram spel som man INTE tycker lämpar sig för tävlingsspelande.
Då ska vi se vad jag har vaskat fram...
TOTAN (nu igen, ja):
Man kan ju smaska fram 3 x Lightning Lamp + Final Battle (eller vad det nu heter) och stå och dra poäng i all oändlighet. Detta är ju inte så lätt att komma till, men jag har nog satt de flesta av de få försök jag gjort på det. Om en eller flera skulle komma till detta i ett kval kan man inte annat göra än att dela ut något i stil med "maxpoäng" för TOTAN och helt enkelt sluta spela.
Även om man nu inte har Lightning Lamp och kommer till ande-fighten (eller vad det nu heter) så finns det ju ingen aledning att sluta slåss mot anden (...eller... ja.. vad det nu heter) då man faktiskt får en del poäng under detta mode.
Cirus Voltaire
Går väl endast att köra om det inte går att stå och dra in poäng på en evighets Ringmaster Battle. Detta är vad jag förstått åtgärdat i nyare ROM, eller?
(Popadiuks spel får mycket skit i den här tråden verkar det som. Hehe...)
White Water
En liten varning för att det skulle kunna bli en "stoppkloss" av stora mått då de flesta säkerligen kommer att satsa på Whirlpool Challenge som kan dra ut något enormt på tiden om kickouten är snäll / rätt inställd.
Creature from the Black Lagoon
Kanske inte helt lämpligt som kvalspel då, iaf jag anser att, man får en rätt stor fördel av att spela i slutet av kvalet på detta spel. Eftersom poängsättningen är som den är så kan man välja sin taktik efter hur bra poäng som tagits innan. Man kanske inte ens behöver försöka maxa Multiboll-multipliern om man spelar mot slutet av kvalet på det. Visserligen gäller det ju till en viss mån på alla spel, men inte på samma sätt som CFTBL. På de flesta andra spel är det bara att mala på utan någon speciell taktik.
Dessutom är CFTBL rätt buggigt, på en del väldigt viktiga punkter, i det senaste ROMet. Vet ej hur det är på äldre.
B.la:
"Bug the second: If you go into multiball and max out the multiplier, then get back into multiball on the same ball, the game insists that the multiplier is maxed, even though it's permanently stuck at 1X."
Eftersom jackpottarna är det enda sättet att få några egentliga poäng är det ju en extremt viktig del av spelet.
Om det finns möjlighet att välja lite bland spelen så är det väl att föredra att utesluta spel som "duktiga" spelare i allmänhet brukar tycka är tråkiga/dåliga. Man vill ju ha lite kul när man spelar också.
Nu kommer det väl en massa åsikter på detta, men min uppfattning är att iaf. dessa spel brukar anses som rätt usla av de nu sk. "duktiga" spelarna:
Hurricane, Popeye, Jackbot, Junkyard, Cactus Canyon (DET vill nog en del säga emot), Gilligan's Island, Flintstones, Who Dunnit, NBA Fast Break och Champion Pub.
1857
« skrivet: september 24, 2004, 17:04:43 »
Kör lite hobby-moderation igen nu...
Det känns som det som diskuteras i tråden "Det närmat sig" nu är viktigt nog för en egen tråd. Samlar ihop det som skrivits tidigare då:
----------------------------------------------mikke
En ytterst preliminär spellista:
TOM, TZ, JD, SS, MB, TAF, IJ, MM, FT, TOTAN, LOTR, TM:BOP, AFM, STTNG, LAH, Elvis, TSPP, CFTBL, TS, DM.
/mikke ---------------------------------------------- Purre ...och RS och ev. Whirlwind
/Purre ---------------------------------------------- FEZ
Det ser ju mycket bra ut. Två spel som oroar mig lite (utöver de jag inte kan då... erm..):
TOTAN: Som tävlingsspel betraktat tycker jag att det är ganska uselt. Det blir ju ytterst slumpmässigt när man bara står och vevar på lampan.
LOTR: om det används i kvalet kommer det bli rätt tungt för de som får spela när det gått ett tag. Man får ju en enorm fördel av att spela på ett "kallt" LOTR då flipprarna orkar vara med lite, till skillnad från de sk. "wet noodles" man får stå med efter ett tag. ---------------------------------------------- mikke
Vi kan nog fixa en ersättare för TOTAN om det behövs.
Flipprarna på LOTR blir inte lika såsiga sedan vi installerade de senaste romarna. I dessa finns en helt ny styrning av flipprarna där man utnyttjar EOS bättre.
/mikke
---------------------------------------------- MCR
Inga andra spel förrutom Flippergubbens? Rent-event t ex? ---------------------------------------------- Purre
Jorå det kommer fler maskiner, vilka är dock inte klart ännu. Som mikke sa så är det en ytterst preliminär lista och de spel vi med säkerhet vet skall vara med är våra egna... Rent-Event ställer upp med ett antal och så kommer Stellan att ställa upp (han heter ju så ) med ett antal spel. Dessutom finns det några aktörer till som eventuellt kommer med spel...
Tilläggas kan att inte alla av de spel som listats nödvändigtvis skall användas i själva tävlingen. Ett antal kommer att användas till 'set-the-hiscore'-spel, enhands och andra småtävlingar utanför huvudtävlingen. Ex vis kan ToTAN användas till sånt. ---------------------------------------------- Svante
Ju fler sidospel/sidotävlingar desto bättre så folk som har åkt ur tävlingen/inte deltar har nåt att spela på vid sidan om! ---------------------------------------------- LDK
Först å främst: Vilken otroligt fin line-up! *impad*
Vad gäller hur spelen passar till huvudtävlingen på SM: * TOM och TOTAN kan väl vara problematiska då man kan ta bort varandras lock:ar. Men TOM användes ju förra året i kvalet (i å för sig som reservspel då TAF gav upp) och användes i årets A-slutspel i PAPA 7, så det kanske inte är så farligt ändå. Eller?
* STTNG, LAH, Elvis och TSPP vet jag inget om som tävlingsspel. Elvis är ju svårt att veta, men är det ngn som har tävlingserfarenhet av STTNG, LAH eller STPP? ---------------------------------------------- callebe
TSPP har ju samma problem med locken och fanns dessutom inte med i PAPA7 (vad jag kunde hitta). Darmed har jag varken sagt bu eller ba till om det ska vara med i SM. ---------------------------------------------- FEZ
Extra glad är jag för att mitt gamla favoritspel (ja, jag var ung och naiv när det kom ut) Last Action Hero är med. Har bara spelat det en enda gång (en sorligt risig historia på Gröna Lund) sedan jag spelade det när det kom ut.
STTNG har jag aldrig kört under Tournament Mode, men så vitt jag förstått så kan man inte välja "Light Lock" vid launchen, vilket lär göra det till en riktigt jobbig historia i Tournament Mode.
Men, samtidigt kan man inte köra det i icke-TM då de lite slumpmässiga (jag vet iaf. inte hur man skulle kunna välja vilken man får) multibollarna man får i Neutral Zone kan ställa till en hel del orättvisa.
På det TSSP som finns här i Gävle (har inte kollat, men det är nog nästan helt säkert det senaste ROMet (heja Abatic!)) så snor man INTE varandras lockar under Multiplayer.
Kul, om det nu blir massor av highscore, par-flipper etc. etc. spel. Det var ju lite tunt förra året, tyvärr.
LDK: är du säker på att man kan sno varandras lockar under TM på TOM? Det användes väl till och med under finalen på PAPA i år? ---------------------------------------------- Svante
På TSPP snor man INTE varandras lockar då den har autopplunger så är ju inte spelet beroende av att bollarna ligger fysiskt i soffan. I TOM snor man naturligtvis varandras lockar, så MÅSTE det väl per definition bli på alla spel som bara har manuell plunger och är beroende av att bollarna är fysiskt lockade.
På TOM ser jag inte det som nåt sörre problem, när locken väl är tänd så startar man ju ändå MB med 3 snabba & enkla skott, plus att TOM efter färdigspelad multiboll om man kommer in i trunken eller trapdoor serverar en ny kula i plungern för att återställa en kula i trapdooren.
Andra spel som t.ex. WCS löser ju detta med att om dina lockar blir snodda får du både lock & start multiboll tänd, för antingen 2 eller 3-kulors MB. ---------------------------------------------- Purre
Vi har senaste ROM-revisionen i vårt TSPP... ---------------------------------------------- callebe
Ojojoj. Här var jag verkligen ute på hal is. Jag får helt enkelt be om ursäkt lite snabbt och sen ställa mig i skamvrån med dumstruten på. Igen... ;->
----------------------------------------------
callebe: det kan ju skilja sig på tidigare ROM. Det är ju en salig röra det här med ROM revisioner.
Ang. TSPP så bör man kanske kolla upp hur spelet beter sig då det endast är en spelare (kan ju hända att man får kvala själv på det, eller omspel etc. etc.).
Normalt sett får man ju de kulor som ligger lockade sedan den förra omgången "gratis" på TSPP. Själv skulle jag helt klart föredra att någon petat in två kulor åt mig där innan jag börjar. Hehe... Särskilt med tanke på hur svår den locken brukar vara.
1858
« skrivet: september 24, 2004, 15:04:41 »
Extra glad är jag för att mitt gamla favoritspel (ja, jag var ung och naiv när det kom ut) Last Action Hero är med. Har bara spelat det en enda gång (en sorligt risig historia på Gröna Lund) sedan jag spelade det när det kom ut.
STTNG har jag aldrig kört under Tournament Mode, men så vitt jag förstått så kan man inte välja "Light Lock" vid launchen, vilket lär göra det till en riktigt jobbig historia i Tournament Mode.
Men, samtidigt kan man inte köra det i icke-TM då de lite slumpmässiga (jag vet iaf. inte hur man skulle kunna välja vilken man får) multibollarna man får i Neutral Zone kan ställa till en hel del orättvisa.
På det TSSP som finns här i Gävle (har inte kollat, men det är nog nästan helt säkert det senaste ROMet (heja Abatic!)) så snor man INTE varandras lockar under Multiplayer.
Kul, om det nu blir massor av highscore, par-flipper etc. etc. spel. Det var ju lite tunt förra året, tyvärr.
LDK: är du säker på att man kan sno varandras lockar under TM på TOM? Det användes väl till och med under finalen på PAPA i år?
1859
« skrivet: september 24, 2004, 01:03:13 »
Det ser ju mycket bra ut. Två spel som oroar mig lite (utöver de jag inte kan då... erm..):
TOTAN: Som tävlingsspel betraktat tycker jag att det är ganska uselt. Det blir ju ytterst slumpmässigt när man bara står och vevar på lampan.
LOTR: om det används i kvalet kommer det bli rätt tungt för de som får spela när det gått ett tag. Man får ju en enorm fördel av att spela på ett "kallt" LOTR då flipprarna orkar vara med lite, till skillnad från de sk. "wet noodles" man får stå med efter ett tag.
1860
« skrivet: september 23, 2004, 13:15:07 »
Ni får gärna sprida sidan vidare till era, eventuella, utländska flipperkontakter.
Men, vi väntar ett tag till med RGP etc.
Sidor: 1 ... 122 123 124 125 126 ... 281
|