Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Borttagen

Sidor: 1 ... 128 129 130 131 132 ... 281
1936
Flippersnack / Data east/simpsons
« skrivet: juli 21, 2004, 15:47:54 »
Har bara spelat det på Visual Pinball men det verkar tråkigt, inte så många modes och sånt?

Ingen som äger ett som kan berätta lite om det?

1937
Flippersnack / Attack from Mars
« skrivet: juli 21, 2004, 15:05:31 »
Jag diskuterade lite AFM med mr pain på annat håll och gav lite tips om hur man får poäng "snabbt" på AFM.

Då alla kanske inte riktigt vet hur extremt värdefullt det kan bli med Victort Laps kan jag lika gärna försöka bena ut det här.

Så är Victory Lapsen förklarade i ett AFM rulesheet av Brian Dominy http://www.pinball.org/rules/attackfrommars2.html :

"Plus, for the rest of the ball after Ruling the Universe, you can collect Victory Laps by shooting any of the five combo shots. The Combo arrows will be solidly lit. Shooting any arrow unlights that arrow and awards a Victory Lap (complete with whooshing sound effect), initially worth 100M. Shooting the saucer drop target relights all five Victory Lap shots (if any are unlit) and increases the value of the shots by 10M each. The saucer target itself scores 100M per hit for the rest of the game. This is an excellent time to start a multiball, especially Total Annihilation.

The Victory Lap value can increase up to 500M. Maximizing Laps is the key to getting a really high score"

Då detta bara gäller resten av bollen är det väldigt viktigt att ha nära till en (helst två) multibollar efter Rule the Universe. Det är värt att tom. sumpa en kula (om det nu blir så illa) då man håller på och bygger upp Multiboll / Total Annihilation så att man endast har ett skott kvar till dem *efter* avklarad RtU.

Jag brukar undvika att tända RtU (i 99 fall av 100 är det ju tefatet som är kvar till sist) tills det bara är något enstaka skott kvar till Total Annihilation. Jag brukar faktiskt inte bry mig om vanlig Multiboll så mycket utan kör mest på TA.

Vad rulesheetet inte nämner är att Victory Lapsen maxar på 500M. Detta gör då att de fem combo skotten kan bli värda upp till 750M (1.1 ROM, 500M Victory lap + 250M TA (max på 1.1)) eller 1B (1.0 ROM, 500M Victory Lap + 500M TA).

Det går alltså rätt snabbt att skrapa ihop poäng om man lyckas maxa Victory Lapsen. Det är inte så lätt, men jag och flera andra har lyckats ett par gånger. Det gäller att få igång ett gäng multibollar så kan man vara där.

Något man bör tänka på är att det *kan* vara en nackdel att köra två, eller fler, RtU på samma boll (på 1.0 ROM går det inte att köra flera RtU på samma boll pga "Super Jets buggen") då, åtminstone jag, tycker att det är bättre att spara eventuella Victory Laps efter nästa RtU till nästa boll.

Om man är bra på Total Annihilation och har höga Victory Laps är de 10B man får för att klara RtU faktiskt inte SÅ mycket.

MCR och KGB kanske har synpunkter på detta också?

1938
Flippersnack / STERNs tiltmekanism
« skrivet: juli 21, 2004, 00:01:58 »
Okej, ska ta och kolla in hur slamtilten ser ut nån gång. Men, nu är frågan varför jag alltid skriver Stern med versaler...

1939
Flippersnack / STERNs tiltmekanism
« skrivet: juli 20, 2004, 15:20:11 »
Jag vidhåller nog i alla fall att LOTR brukar gå att flytta mer i sidled än WMS spel. Men, som MCR säger så har väl STERN en rätt så inkonsekvent tilt i sina spel.

Är det någon som Slamtiltat ett STERN? Jag har faktiskt aldrig sett till någon Slam på ett STERN spel...

1940
Flippersnack / STERNs tiltmekanism
« skrivet: juli 16, 2004, 15:03:23 »
Nu är det dags för lite semi-värdelöst-vetande igen: är det någon som kan redogöra för hur STERNs tiltmekanism fungerar?

För det första: jag har fått känslan av att STERNs spel går att flytta mer i sidled än WMS spel och WMS går å andra sidan att flytta mer framåt/bakåt än STERNs spel. Kan det vara så?

Sen undrar jag också en annan sak: ett LOTR här i Gävle har fått mer och mer sk. "liberal" tilt utan (är jag tämligen säker på) att några justeringar av tilten gjorts av operatören.

Jag brukade spela det ganska regelbundet för några månader sedan och då var tilten helt normal. Testade det för någon månad sedan och då var den lite snällare. Nu kan man flytta runt spelet ganska ordentligt utan att det tiltar. Vad kan detta bero på?

1941
Flippersnack / Uppföljning veckansfråga V29
« skrivet: juli 14, 2004, 14:01:23 »
Lord of the Rings, helt klart. Har inte spelat det överdrivet mycket, men jag tröttnade väldigt fort på det och det finns inget i det spelet som lockar mig tillbaka nu.

The Addams Family. Gillade det spelet rätt mycket i början (spelade det aldrig när det kom ut och "började" spela det under 2002). Förmodligen mest pga. ljudet. Men, urgh... vad tråkigt det är.

Håller med MCR om Scared Stiff. Detta spel var väl också rätt kul i början, men ..zzzzz.. vad tråkigt det är egentligen.

Indiana Jones också ja. Har egentligen inte spelat det mer en två-tre handfullar omgångar, men jag tröttnade på det nästan innan jag spelat det. ;) Genom att se andra spela det.

Överlag: spel som har för många EBs och kan ta väldigt lång tid att spela.

En liten teori om TAF, SS och IJ: den typen av spel kan bli tråkigare och tråkigare i takt med att man blir bättre på dem. Lite märkligt, men det känns så för mig. Höga poäng på den här typen av spel är ju snarare uthållighets/koncentrationsbaserade än skicklighetsbaserade.

Höga poäng på spel som STTNG och AFM känns lite mer skicklighetsbaserade då "bra" omgångar inte nödvändigtvis behöver bygga på en myriad av Extrabollar, utan bra/effektivt spel.

1942
Övrigt / DV-Kamera
« skrivet: juli 12, 2004, 07:44:15 »
Hallå där, tänkte köpa en DV-Kamera, en sådan här, http://www.jvc.se/product.php?id=GR-DV700E&catid=100063  (JVC GR-DV 700E)

Någon som har en sådan och kan skicka över ett filmexemplar taget på natten och ett på tagen, och även likadant fast stillbilder?

Något jag bör veta?
Bra kvalité på nattfilmer?


/Flippy

1943
Flippersnack / The king has left the building, for some pinball.
« skrivet: juli 01, 2004, 14:59:22 »
Jag tycker att RBION var skitkul! Det är Steve som designat Elvis. (Syns på den smala loggan uppe till höger på toppglaset :-D)

/Flippy

1944
Flippersnack / The king has left the building, for some pinball.
« skrivet: juli 01, 2004, 02:01:46 »
Slutet av Juli, början av Augusti skulle jag tro.

1945
Flippersnack / The king has left the building, for some pinball.
« skrivet: juni 29, 2004, 15:01:55 »
hittar ni den första bilden på Elvis!!Här

1946
Hårdvara / da AFM lock ramp
« skrivet: juni 29, 2004, 02:52:29 »
Själv tycker jag att högerrampen brukar vara den knepigaste att träffa.

Nåväl, ett gäng AFM jag spelat på har det här bollen-studsar-på-flippern-när-den-är-på-väg-ner-på-flippern-från-inlane-problemet :-D (inte helt lättfixat har jag förstått?!).

Vanligast är väl att detta uppstår på vänster flipper?! Men, jag har märkt att det är så på höger flipper också ibland.

På ett ex jag brukar spela på någorlunda regelbundet hoppar kulan till *precis* när det är dags för att smälla till kulan för att pricka lock-rampen. Detta gör att det blir otroligt svårt att få runt kulan där när den kommit ner i höger inlane.

Kolla noga hur kulan beter sig när den är på väg ner på flippern/flipprarna. Det är inte helt lätt att se de här små studsarna alla gånger, men de förstör otroligt mycket för prickskyttet.

1947
Hårdvara / Displayproblem
« skrivet: juni 25, 2004, 23:34:19 »
Hei

Det kan være DMD kontroller kort som blir for varmt !

På grunn av varme og loddinger som er dårlig.

Kjenne på kjøle ribbe på DMD kontroller kort...etter at du har slått av spillet....er de veldig varme ?

I så fall kan det hende det er på tide med en oppgradering av HV komponenter på DMD kontroller kort !

1948
Flippersnack / Flipper på Liseberg
« skrivet: juni 25, 2004, 02:04:56 »
Varning, detta är en ganska tråkig text där jag bara tjötar.

Ok, nu var man där igår på Liseberg och det var ganska hemskt ja.
På högsta våningen fick man gå och leta efter ett spel som funkade och det var nästan omöjligt, där uppe så hade MM slöa flipprar, Diry Harry som såg skitfärscht ut hade fått fel ROM så att den spelade popeyes musik istället, TAF lockade en kula och vips så hängde sig hela spelet men det gjorde inget eftersom vänster flipper hängde sig hela tiden ändå och benen var rangliga på köpet, T2 hade kass display, STTNGs display hade brännt av så den var alldeles vit, Surf 'n Safaris högtalare var öppna.
Frankensteins uppskjutare funkade bara ibland, på The Shadow funkade inte Battlefield, ett annat TAF som vi provade hade rangliga ben etc etc.
Dom kunde åtminstonde sälja av en del spel så att dom bättre kunde hålla iordning på de som var kvar.

Men dom nyare Stern spelen fick man iaf testat men där så hade ju TSPP inte gummi på högra flippern på övre spelfält.

Stå på er Liseberg och fixa spelen så ska ni se att det går bättre istället för att sitta och säga att flipper inte bär sig i dessa tider.

/Flippy

1949
Flippersnack / Gottlieb
« skrivet: juni 19, 2004, 15:00:24 »
Här är länken Rescue 911 kolla bilderna längst ner, Huga! Känsliga tittare varnas!

1950
Flippersnack / Gottlieb
« skrivet: juni 19, 2004, 03:21:21 »
Nej 94 :) likadant där?

Sidor: 1 ... 128 129 130 131 132 ... 281