Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - LDK

Sidor: 1 ... 140 141 142 143 144 ... 151
2116
Flippersnack / Spelguider?
« skrivet: januari 11, 2003, 15:49:57 »
Jaha nu får ni skylla er själva! Eftersom ingen annan orkar så har jag sammanställt en spelguide för AFM. Egentligen rätt löjligt eftersom jag aldrig lyckats starta Rule The Universe och inte spelat spelet på ett år drygt!

Så snälla, korrigera mig där jag har fel.


Attack From Mars

Skill Shot: Jag brukar nöja mig med den enkla varianten, men det finns ett Super Skill Shot.

Svåraste shot: Lock-rampen kan vara ganska svår att pricka, annars är de flesta shots ganska ”enkla”. Undantaget är under multiboll när du ska ta den rörliga Super Jackpot:en, det kan vara grymt svårt.

Lättaste shot: Skölden och tefatet, men dessa är förknippade med risker.

Riskfyllda shot (stor risk för drain om man missar): Det kan tyckas lockande att skjuta på skölden och tefatet. Men man får passa sig, för även om man är försiktig är det stor risk att kulan rikoschetterar SDTM.

XB-taktik: Med factory-settings tänds extrabollen efter att man förstört andra tefatet. Detta är nog den extraboll du kan förvänta dig att få först. Men du kan även tända eller ta extraboll i Strobe Multiball, Video Mode eller som en Stroke Of Luck-award.

Bästa mode: Rule The Universe! Mycket poäng och ännu mer om du klarar det! Strobe Multiball är den coolaste multibollen någonsin.

Sämsta mode: Inget mode kan vara dåligt på det bästa spelet genom tiderna.

Bra att veta: Det kan vara bra att passa på att bomba tefatet om du får multiboll och skölden är nere. Detta gäller främst Total Annihilation Multiball. Under den vanliga multibollen kommer du nog att ha fullt upp med att plocka Super Jackpot!

Här kan bollen fastna: Området bakom tefatet.

Vanliga fel: Att en kula som egentligen skulle ge en träff på tefatet ger en lock i stället. Eller om det var tvärtom. På vissa spel är Stroke Of Luck-kickouten felriktad och kan spotta ut kulan rakt mot center-drain. Var beredd att göra slap-saves!

Bra score: Över 10 miljarder???

Normal Replay: 3-7 miljarder???

Guideförfattare: David Kjellberg

2117
Flippersnack / Jag mår illa när:
« skrivet: januari 11, 2003, 15:03:53 »
Olle:
Jag menade inte att dom var *lika* dåliga! :-)

CP är å förblir det absolut sämsta WPC-spelet, hehe!

Men Congo å NBA Fastbreak är riktigt träliga spel det får ni väl hålla med om?? :-)

Flippy:
Det finns ingen "rätta svingen" i det spelet... Men visst, om spelet kan glädja någon så är det väl fint...

2118
Köpes / K: 90-talsflipper
« skrivet: januari 11, 2003, 02:16:17 »
Är på jakt efter ett fungerande Williams/Bally-flipper. Helst i Uppland. Alla förslag är välkomna men dom spel jag främst är intresserad av är:

* Dirty Harry
* Indianapolis 500
* Terminator 2

Kontakta mig via mail:
david.kjellberg@nek.uu.se

2119
Flippersnack / Dyrt att transportera
« skrivet: januari 11, 2003, 00:10:26 »
Vem beställde frakten?

Verkar som att endast företag som är "anslutna" till Danza/ASG får dessa "låga" priser.

2120
Flippersnack / Dyrt att transportera
« skrivet: januari 10, 2003, 21:58:11 »
Har ingen som helst tillgång till någon kombi!!

2121
Flippersnack / Dyrt att transportera
« skrivet: januari 10, 2003, 21:30:13 »
Bomber å granater!!

Att transportera ett flipper verkar kunna bli riktigt dyrt! Å jag som tänkte att det skulle vara hyfsat billigt när avståndet är mindre än 10-15 mil.

Hos Danza (fd ASG) påstod kundtjänst att jag skulle få betala dryga 2000 kronor! Det berodde på att det blev överhäng på fraktpallen (flippret är för långt) samt att man inte kan stapla något ovanpå.

"Jaja" tänkte jag..."det är väl bara att hyra en liten lastbil/buss på Statoil å köra klossen själv". Så jag kollade Statoils hemsida och fick då veta att jag knappast kommer undan med mindre än en tusenlapp. 1000 spänn för att hyra en bil så jag kan transportera ett flipperspel dryga 10 mil!!! Plus bensin!!!

Att ta spelet på en täckt släpkärra är väl inte att rekommendera i denna kyla. Detta alternativ hamnar på betydligt humanare prisnivå, drygt 200 spänn.



Erfarenheter/rekommendationer/kommentarer???

2122
Flippersnack / Oops. Självförtroendet = svårt sargat
« skrivet: januari 10, 2003, 21:13:25 »
Antagligen en ny omgång av mina patenterade svackor...

2123
Flippersnack / Oops. Självförtroendet = svårt sargat
« skrivet: januari 10, 2003, 19:44:04 »
Hua!


Nåja Switalski, jag kan ge dig lite plåster på såren. Jämfört med mina scorer idag är DU lätt Keith Elwin.

Vad sägs om dessa ToM-scorer:

Omgång 1: 400 millar
Omgång 2: 200 millar
Omgång 3: 150 millar

Tiltpendeln efter sista kulan gungar nog fortfarande... :-(

2124
Flippersnack / Jag mår illa när:
« skrivet: januari 10, 2003, 19:23:23 »
Inga hårda känslor? Nej det kan jag lova dig! ;-)


Men däremot kanske du har en förklaring på varför det alltid talas om Popeye när det ska diskuteras om sämsta flipper? Jag för min del kan lätt räkna upp ett flertal spel som är många gånger sämre än Popeye. Ex:

* Congo
* Champion Pub (som jag alltid tar upp hehe)
* NBA Fastbreak

Fasansfullt dåliga! :-o

2125
Flippersnack / Jag mår illa när:
« skrivet: januari 10, 2003, 16:07:06 »
Säg inget ont om Karl-Alfred!

Varför hackas det alltid på detta spel...?

2126
Flippersnack / Spelguider?
« skrivet: januari 09, 2003, 15:09:49 »
Jesper:
Ordlista finns numera på "Tips & Trix"-avdelningen under rubriken "ordbok".

Vad gäller scorediskussioner kan ni väl starta en ny tråd om det. Vill inte vara "evil" men annars kan den här tråden lätt stanna upp och det behövs fler guider!


Alla:
Saknar exempelvis guider för AFM, MM, TZ, STTNG och TAF som det diskuteras ganska mycket om och som är "vanliga" som hemmaspel. Någon som känner sig manad???

2127
Flippersnack / Simpsons flippret är här!!!!!!!
« skrivet: januari 09, 2003, 12:22:46 »
Jag antar att du redan tagit reda på det Flippy, men för allmänhetens intresse så finns det numera information om TSPP på IPDB och där kan man även se att designern och programmeraren Keith P Johnson har varit med och programmerat RFM.

Anledningen till att jag råkade upptäcka det här var att jag kikade på Indianapolis 500 för att se vem som gjort det utmärkta ljudet och musiken. Det visade sig vara Chris Granner. Den här killen har varit med och gjort ljudeffekter och musik till en ansenlig mängd BRA spel!! Vad sägs om TAF, F-14, TZ, T2, WW och en hel drös till, och nu även TSPP. Låter väl bra va?

2128
Flippersnack / Demolition Man
« skrivet: januari 09, 2003, 00:03:35 »
DM är ett sånt där spel som jag "provat" ett antal gånger och blivit lika uttråkad eller förbannad varje gång.

Slutsats:
Nej Olle...jag blir inte heller riktigt klok på det där spelet...




Å så är det fult! :-P

2129
Flippersnack / Spelguider?
« skrivet: januari 08, 2003, 23:54:29 »
Precis vad jag väntade mig Stefan! En bra guide till ToM. Och självklart hade jag gjort en guide till ToM jag med, men jag tänkte jag skulle låta experten ge sin guide först! :-) Vi har lite olika rekommendationer och kommentarer på en del grejer...precis som det ska vara.


Theatre of Magic

Skill Shot: Välj i första hand ”Advance Clock” eftersom det är bland de svåraste målen och dessutom tänds extrabollen när klockan vridits fram till sex. I andra hand välj ”Start Illusion” eftersom det är det svåraste uppdraget för att nå Grand Finale.

Svåraste shot: Höger yttre loop, höger ramp och captive ball.

Lättaste shot: Vänster yttre loop, mittenrampen samt kistan.

Riskfyllda shot (stor risk för drain om man missar): Kistan(!), höger ramp och mittenrampen från höger flipper.

XB-taktik: Mycket lönsamt och relativt enkelt att satsa på att få extrabollar. Avancera klockan så fort du får tillfälle. Du kan även utnyttja ett knep för att alltid få videomode (där man har chans att få en extraboll) som första basement-award: Håll in vänster (?!) flipperknapp när du startar spelet med startknappen.

Bästa mode: Multiboll, Levitating Woman samt Vanish med påföljande möjlighet till Tiger Multiboll.

Sämsta mode: Midnight Madness kan vara ett riktigt dåligt mode eftersom kistan ofta saknar precision i inställning; När magneten sugit upp kulan på kistan och sedan släpper den igen, är det inte alls ovanligt att kulan rinner SDTFM. (Rek. Vänta ut detta mode om du kan)

Bra att veta: Se XB-taktik, samt sämsta mode.

Här kan bollen fastna: Mellan Captive Ball och vänster inre loop samt ovanför rollover-lanes, precis vid uppgången till habitrail. Kulan kan även fastna vid kistan, men vanligtvis lossnar kulan vid den automatiska ball searchen.

Vanliga fel: Kistan (!) samt att divertern bakom kistan, för att låsa bollar till multibollen, ibland inte aktiveras.

Bra score: Allt över 1,5-2 miljarder.

Normal Replay: 0,8-1,5 miljarder.

Guideförfattare: David Kjellberg

2130
Flippersnack / Spelguider?
« skrivet: januari 08, 2003, 18:42:35 »
Har försökt förtydliga de olika kategorierna lite i det ursprungliga meddelandet (se ovan!).

Här är en tom mall, bara att kopiera och fylla i!

-------------------------

Spelets namn:

Skill Shot:

Svåraste shot:

Lättaste shot:

Riskfyllda shot (stor risk för drain om man missar):

Extraboll-taktik:

Bästa mode:

Sämsta mode:

Bra att veta:

Här kan bollen fastna:

Vanliga fel:

Bra score:

Normal Replay:

Guideförfattare:



Sidor: 1 ... 140 141 142 143 144 ... 151