Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - LDK
Sidor: 1 ... 141 142 143 144 145 ... 151
2131
« skrivet: januari 08, 2003, 17:56:13 »
Indianapolis 500
Skill Shot: Välj standard skill shot.
Svåraste shot: Höger ramp och vänster loop.
Lättaste shot: Bakre poppern (Green Flag Award)
Riskfyllda shot (stor risk för drain om man missar): Höger ramp och vänster loop.
XB-taktik: Krångligt och riskfyllt att lyckas skjuta höger ramp tillräckligt många gånger (4-6ggr) för att tända extrabollen. Däremot kan man få extraboll som Speedway Award (en semi-slumpvis award där man bläddrar bland awards) men det gäller att sluta bläddra så snart du fått fram den eventuella ”Light XB”.
Bästa mode: Multiboll (gärna med 3x-scoringmode samtidigt) samt Wrong Way Turn (som kan ge riktigt feta bonusar).
Sämsta mode: Kommer inte på något just nu. Kanske "Super Jets" eller "Super Lite-Ups".
Bra att veta: När multibollen startar, låt de två kulor rinna (deliberate drain) som skjuts ut från Turbon. På så vis kan du i lugn och ro koncentrera dig på den kula som skjuts ut från plungern för att ta den första jackpoten via vänster ramp. De två första kulorna kommer tillbaka genom ball savern.
Här kan bollen fastna: Pit Stop-hållaren.
Vanliga fel: Vet ej.
Bra score: Allt över 400 miljoner.
Normal Replay: 150-350 miljoner.
Guideförfattare: David Kjellberg
2132
« skrivet: januari 08, 2003, 17:51:30 »
Tales Of The Arabian Nights
Skill Shot: Futtiga poäng.
Svåraste shot: Rampen, den högra captive ball samt standup-targets bakom lampan. Ibland kan det vara riktigt svårt att träffa anden om lampan är vriden så att den är i vägen.
Lättaste shot: Bazaar och vänster loop.
Riskfyllda shot (stor risk för drain om man missar): Lampan(!).
XB-taktik: Klurigt att skrapa ihop sex Tiger Loops. Satsa hellre på att plocka fyra juveler, då tänds också extrabollen.
Bästa mode: Samla juveler, genom Tales eller Make a Wish. Se till att samla på dig många Make a Wish genom att snurra på lampan vid rätt tillfällen.
Sämsta mode: Tycker att Fireball kan vara ett ganska överskattat mode. Det ger inte så mycket poäng i förhållande till risken som kommer från stressmomentet. Några av de olika ”Berättelserna” (The Tale of...) är rackarns svåra, se till att använda för att eventuella ”Make a Wish” för att klara av dessa uppdrag.
Bra att veta: Välj alltid juvel när du fått Make a Wish. Om du lyckas få Rubyn (”My Ruby is Yours”) ska du så snabbt som möjligt se till att skjuta för Make a Wish, som då ger dig två juveler.
Här kan bollen fastna: Vet ej.
Vanliga fel: Fireball-magneten lyckas inte föra över kulan till rätt habitrail så kulan kommer till vänster flipper i stället för höger flipper.
Bra score: Allt över 40 miljoner.
Normal Replay: 10-18 miljoner.
Guideförfattare: David Kjellberg
2133
« skrivet: januari 08, 2003, 17:48:56 »
Hallå alla!
Nu hoppas jag att några här på forumet vill haka på och hjälpa till med några enkla "guider" till olika spel.
Jag har länge funderat på att göra en slags analys av ett spel där man gör klart för sig vilka områden som är riskfyllda och vilka som är lätta. Man ska även klura ut vilka modes som är värda att satsa på och vilka som inte är någon idé att prioritera.
Så för ett tag sen satte jag mig ner och gjorde några snabbguider till några spel som jag har någorlunda koll på. Men jag är ingen stjärna på alla spel (duh!!) och behöver därför forumets hjälp!
Jag har satt upp några punkter som ska kommenteras. Så greppa tangentbordet och gör en guide till DITT favoritspel! Samlingen av guider kommer sen att sammanställas, endera här på SFS eller på min sida.
Här är punkterna som ska kommenteras (jag lägger in en eller två av mina guider så ni kan se vilken typ av information som ska finnas under varje rubrik):
Spelets namn:
Skill Shot: (Kommentar om det Skill Shot som man oftast har möjlighet att skuta för i början av varje boll)
Svåraste shot: (Det skott som är SVÅRAST, alltså inte nödvändigtvis riskfylldast)
Lättaste shot: (Det lättaste skottet, det som man kan ta med händerna bakbundna och ögonen förbundna! :-P )
Riskfyllda shot (stor risk för drain om man missar): (Det skott som innebär störst drain-risk, alltså inte nödvändigtvis det svåraste skottet!)
Extraboll-taktik: (Det finns oftast flera olika sätt att få extraboll på, rekommendera det som du tycker är enklast)
Bästa mode: (Beskriv här det mode du anser vara mest lukrativt i poängväg)
Sämsta mode: (Här ska du rekommendera det mode du tycker är sämst, pga snålt med poäng eller stor drainrisk)
Bra att veta: (Övriga tips som kan hjälpa den som SPELAR spelet)
Här kan bollen fastna: (Säger sig självt)
Vanliga fel: (Fel som kan uppstå, framför allt fel som påverkar spelet)
Bra score: (En score som är detsamma som godkännt resultat)
Normal Replay: (En normal replaynivå när spelet står offentligt)
Guideförfattare: (Ditt namn dåra!)
2134
« skrivet: januari 08, 2003, 17:21:34 »
Att ha en hög träffprocent (hög andel träffar på det man siktat på) är enormt viktigt. Missar leder till tappad kontroll och tappad kontroll leder till drain-situationer och för många drain-situationer leder till slut till en drain hur bra du än är på att göra "saves".
Sen beror det då på om man upplever att man tycker sig få en högre träffprocent när man "trapar" kulan (svengelska för att fånga upp kulan på en flipper) eller inte.
På vissa spel känner jag att det inte är någon mening med att göra en trap för man tappar flytet och flytet är viktigare för att kunna spela bra än att kunna stanna upp. Det bästa (och enda) exemplet jag kan komma på är No Fear.
Annars brukar jag "trapa" en del, men jag siktar inte i 300 år utan drar iväg kulan ganska fort. De gånger jag "trapar" är speciellt när det är dags för extra viktiga skott, som exempelvis att plocka extrabollar.
Något som är en taktisk utmaning är huruvida man ska "trapa" kulan under tidsbegränsade modes och liknande. Här får man tänka till för att avgöra om den tid man kan förlora på att "trapa" uppvägs av en ökad träffsäkerhet för det kritiska "skottet".
2135
« skrivet: januari 08, 2003, 03:04:27 »
Flippy: Du har säkert redan snokat reda på den här sidan via RGP newsgroup, men annars så kan jag ju då tipsa dig om en kille som gör reproduction av "bumper-bergen" till White Water. Viking Pinball (tror att snubben är amerikan)Kolla även bland de senaste inläggen på RGP. Han som gjort avgjutningarna letar efter rätt färgnyans så att han kan måla dom!!! Kan ju vara värt att kolla upp!
2136
« skrivet: januari 07, 2003, 01:41:21 »
Jag är helt klart en missbrukare!!!
Jag spelar för att slappna av. Jag spelar även när jag är förbannad vilket inte är så speciellt bra för humöret eftersom det inte brukar gå så bra då. Men jag måste, bara för sakens skull...
:-)
Jag spelar väl i princip varje dag i normala fall. Men nu har jag hållit uppe i drygt två veckor nu, förutom en kort sejour i Eskilstuna. Så jäkla sugen på att komma tillbaka till Uppsala å lira igen!
2137
« skrivet: januari 06, 2003, 22:07:40 »
För den som vill ha allt serverat så finns det en polsk(!) adress som funkar ganska bra. Den är ju då på polska men det behöver man inte bry sig om... Här finns både VP och VPinMame att ladda hem. Men det bästa med sidan är ju alla olika romar och spel-filer som finns där. Polsk VP-sidaOm ni tycker installationen är krånglig så är det bara att fråga här på forumet.
2138
« skrivet: januari 06, 2003, 21:59:05 »
Ett ställe där det finns en komplett lista på alla WPC-spel är Marvins reparationssida. Gå in på WPC-spelsguiden, ett av dom första avsnitten berättar lite grundfakta om WPC-spelen och listar dom.
Har inte adressen i huvudet men den finns på SFS under rubriken "Bra sidor".
2139
« skrivet: januari 06, 2003, 13:49:26 »
Okej. Tack för hjälpen.
Då är det väl "bara" att försöka få testa displayen i en annan maskin för att vara säker på om det är skärmen eller driver-kortet som det är fel på.
Vissa inlägg på rgp hävdade att en dålig highvoltage-del på driver-kortet kunde leda till fel som liknade en döende display, trots att displayen i själva verket var okej. Någon som hört talas om detta fenomen?
2140
« skrivet: januari 06, 2003, 01:19:27 »
Har kollat igenom gamla postings från rgp och kommit fram till att det med största sannolikhet är en display som håller på att dö. Oftast är det den översta raden på en längre textremsa som är svag. Det beror tydligen på att det är så många "lampor" som ska tändas i den översta raden av en textremsan att den dåliga displayen "överansträngs" för just den raden. Om sen texten scrollar uppåt så rör sig den försvagade raden också uppåt. :-P
Displayen i fråga sitter på ett spel som jag ska försöka få köpa. Så frågan blir nu:
Om man sätter in en ny display, kan Driver-kortet till displayen ha tagit sån skada att den i sin tur kan skada den nya displayen???
2141
« skrivet: januari 06, 2003, 01:03:57 »
Stefan:
När du skriver "stumhet", menar du då att spelet är stumt att knuffa på?
Detta verkar faktiskt vara ett vanligt problem med P2000-spelen. Dom känns väldigt tunga och stumma, ingen svikt alls när man vill "nudga" lite. Känns väldigt konstigt. Men jag har spelat ett(!) exemplar med mer sviktande ben och det var en helt annorlunda känsla, mycket bättre!
2142
« skrivet: januari 06, 2003, 00:44:51 »
Nordman är lite av en doldis...
SS är bra, men hans bästa spel är Indianapolis 500!! Riiiiktigt bra!
May he rest in peace...
2143
« skrivet: januari 06, 2003, 00:43:07 »
Plottrigt=Svårt att se spelfältets uppbyggnad/logik
Jag kanske har dålig syn (fast inte vad jag vet!) :-)
Jag ser ingen anledning att hetsa upp sig över det här flippret förrän jag har fått prova det.
Sternspelen har hypats förut Sternspelen har visat sig inte leva upp till förväntningar förut
Jag har nog en lite annorlunda syn på flipperspelens framtid än många andra här på forumet. För mig dog flipperindustrin när Williams/Bally slutade göra flipper. Jag tror inte att intresset för flipper kommer växa igen.
Jag skulle bli överlycklig om Simpson-spelet är ett bra spel, men det får jag väl upptäcka om jag får spela det. Jag vet att jag låter väldigt negativ, men det får ni ta... :-P
Men visst skulle jag inte tacka nej om jag fick testa TSPP!
2144
« skrivet: januari 05, 2003, 23:23:56 »
Undrar över det här med fel på DMD:n. Har sett ett spel med en display som verkar vara på väg att gå sönder. Det finns en horisontell rad som är försvagad och raden som är försvagad flyttar sig gradvis uppåt på skärmen, rad för rad, för att sen försvinna och dyka upp igen längre ned på skärmen och göra om samma förflyttning uppåt.
Har kollat Marvin-guiden men inte hittat någon förklaring (där finns endast en förklaring av orsaken bakom att en stationär rad försvinner).
Är det någon som kan säga vad som kan vara felet och om det kan finns någon annan lösning än att byta displayen??
2145
« skrivet: januari 05, 2003, 23:14:58 »
Hur många här på forumet har provat "simulatorn" Visual Pinball/VPinmame???
Har själv haft det som nåt slags substitut under julen och nyår då jag befinner mig i icke FTO (Flipper-Tätt Område).
Buggar och konstigheter förstör en del, men jag tycker det är helt okej för att lära sig ett spels olika modes o.d.
Kommentarer??
Sidor: 1 ... 141 142 143 144 145 ... 151
|