Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Peron
Sidor: 1 ... 14 15 16 17 18 19
226
« skrivet: maj 09, 2008, 12:18:49 »
Så har även jag råkat ut för det här problemet. Hade lite lite sticky-tendens på mitt AFM så jag beställde nya interruptors utan att tänka mer på det. Installerade de nya i vit plast, tryckte igång ett nytt spel och precis som Lars skrev i första inlägget så ställde sig flipprarna i upprätt läge utan att jag ens var i närheten av flipperknapparna som om det inte existerade ngn interruptor.
Som tur var så hade jag för mig nånstans i bakhuvet att jag läst om det här problemet på detta eminenta forum så jag hann inte reta upp mig alls egentligen.
Efter lite svart sprayfärg funkar de nu alldeles utmärkt.
Jag gjorde motsvarande byte av plastgrejerna (från svarta till vita) i mitt DH och där var det minsann inga som helst problem. (Edit: Såg nu Lars förklaring om WPC och WPC-95)
Sen ställer jag mig lite frågande till de här hjälp-plåtarna i "blue spring steel". Har testat dem ett tag nu och jag tycker att de verkar som om de har för klent böjmotstånd för att göra nån egentlig nytta. Är plasten utmattad och sladdrig så känns plåtarna i alla fall för svaga. Eller är tanken med plåtarna att förebygga utmattning i plasten och inte lösa problemet när det väl har uppstått? Någon som har ngn åsikt om detta?
227
« skrivet: april 28, 2008, 12:33:23 »
Som MCR och PAL (med flera) redan har sagt så tror jag också på mängdträning och praktiserar det allt jag orkar nu för att se om det gör någon skillnad för lägstanivån.
Veckan som gick spelade jag 15-16 timmar effektiv speltid och jag tycker nånstans att det riktigt kassa rundorna blir färre. (Det är ju några tävlingar framöver i vår och sommar så: Be afraid! Be very afraid! :-D )
Samtidigt blir det också färre "fantastiska" rundor känns det som då jag inte riktigt orkar hålla det 110-procentiga fokus som behövs för det efter 4-5 timmars oavbrutet lirande.
Men som också redan sagts så är en hög lägstanivå viktigare på tävling än att kunna bränna av en fantastisk runda nån gång ibland.
Calm: Vad är en falukropp? Har jag en sån per automatik?? :-D
228
« skrivet: april 26, 2008, 23:08:12 »
Kan bara hålla med. Idag var det städdag hemma i föreningen med krattning, sopning, grillning och hela ski**n. Men med en aning lam ursäkt så smet jag och tillbringade 5 timmar med AFM istället och jag var så där äckligt nöjd med det beslutet. Ungefär som Chandler i Vänner när han tycker att han är roligast i världen. :-D
229
« skrivet: april 25, 2008, 14:44:13 »
Tack för den länken! Den ska jag spara. Skulle mycket väl kunna vara rätt pryl.
(Problemet är väl egentligen inte att jag saknar grejer. Jag har lösa plastgubbar, Grandelius har gjort mycket snygga repros på dekalerna och funktionen på den gamla targeten är det inga problem med. Bara lite avslagen plast.. Just nu är jag bara drabbad av en svår släng av latmask och är helt enkelt för slö för att fixa ett enbart kosmetiskt problem. :-) )
230
« skrivet: april 24, 2008, 10:31:00 »
Sen finns det ju fall då själva targeten är mycket speciell. Jag har en standup target på Dirty Harry som är paj och tror att jag måste klyva hela paketet för att kunna byta den. Jag har kommit över själva plastdelen som ser ut som en "gubbe" men ingen hel target assembly..
Nån som rentav vet var man kan få tag på en komplett enhet?? Det är ju inte så det dräller av reservdelsspel.. Andra tips på hur jag löser detta på bekvämast möjliga sätt? :-)
231
« skrivet: april 06, 2008, 21:26:19 »
Har mailat en bild till dig åxå Micke eftersom du bad så snällt.. :-D
232
« skrivet: april 01, 2008, 23:12:58 »
Bilder skickade.
233
« skrivet: mars 31, 2008, 18:31:17 »
Jag mailar en bild imorgon kväll.
234
« skrivet: mars 31, 2008, 16:20:40 »
Imorgon kväll kan jag ordna ett foto och maila om du inte har fått hjälp innan dess.
236
« skrivet: mars 28, 2008, 20:04:41 »
Även en blind höna hittar väl nåt korn på 8 miljoner försök... :-D
237
« skrivet: mars 27, 2008, 15:21:15 »
(Kanske Jorian ska svara på detta men eftersom jag också var där så kan jag svara.) Precis som du säger så var det en public service/reklam-grej. Det var i och för sig inte Stockholmpinball utan Pinball Worlds logga och SVT ville ha både hängslen och livrem och vågade inte chansa. Dom hade tydligen fått böta för loggor på kläder förut.
238
« skrivet: februari 27, 2008, 12:06:43 »
Lite kuriosa: Det "magiska" talet 256 uppträder i Dirty Harry om man skulle spela läskigt bra på Super Loops. Högsta värdet på (första varvet) är 255M. Sen rullar poängen över till 4M, 9M, 14M osv. (Jag har aldrig lyckats spela mig till detta utan blev så nyfiken på maxvärdet så jag "petade" fram det...)
Black Rose sparar väl inte mer än 256 SINK SHIP-bokstäver i minnet va? Råkade inte ngn Set the highscore-jägare ut för det på SM i höstas?
T2 kan räkna fel på antal targets och bugga med detta vid multibollstart och påstå "255 targets left" eller hur det nu står. Har sett det vid minst ett tillfälle.
Finns det fler spel som har liknande features med 2 "upphöjt till" 8?
Lite OT men men.
239
« skrivet: februari 27, 2008, 09:27:33 »
Hmm, jag brukar välja skillshot lite efter situationen. Load gun brukar jag faktiskt undvika för att jag tycker att jag är lite för dålig på att träffa hålet med puffran.
Rampshot väljer jag oftast eftersom det dels ger en (snudd på) säker rampträff (rampträffar behövs ju som sagt många för att bygga upp din rank) skillshotpoängen ökar med 5M för varje lyckat skillshot och kan bli riktigt skapliga och kulan kommer säkert och kontrollerat ner till höger flipper för att skjuta ner den i hålet och starta en mode.
Dyker "3 bullets" upp som alternativ så är det ofta ganska bra att ta för att snabbare fylla upp magasinet. Men som sagt så kommer det alternativet lite då och då och inte varje gång.
Bonus X väljer jag inte eftersom bonusen på det spelet är löjligt liten. Samma sak med det rena poäng alternativet.
240
« skrivet: februari 26, 2008, 18:19:30 »
Har haft gamle Harry hemma snart ett år nu så jag tror att jag kan det hyfsat. Inget svårt spel regelmässigt egentligen, men det finns trots allt några knep för att mjölka ut riktigt stora poäng.
Spelets namn: Dirty Harry
Skill Shot: Bläddra mellan tre olika alternativ (med vänster flipperknapp) innan du skjuter upp kulan. Load gun och ramp shot finns alltid som alt. Tredje alternativet "slumpas" lite olika. Kan t ex vara 3 bullets, Bonus X eller rena poäng. Load gun kräver att du träffar Headquarter (hålet) med puffran för att "completea" skillshotet men ibland kan det vara smartare att skjuta sidorampen. Ramp shot: skjut sidorampen helt enkelt när bollen kommer ner till övre flippern från magneten.
Svåraste shot: Inget direkt som är svårt att träffa. Vissa exemplar har däremot den mycket otrevliga egenheten att högerrampen är otroligt svår att komma runt i. (Feldesignad ramp eller inte så verkar det skilja mycket på olika ex. Mitt är det inga problem alls med..)
Lättaste shot: Warehouse (under högra byggnaden). Går att ta med båda flipprarna och är dessutom ganska förlåtande vad gäller orena träffar
Riskfyllda shot (stor risk för drain om man missar): Ibland sticker kulan ut direkt i vänster outlane när den kommer ut från bumprarna vilket inverkar mycket menligt på spelupplevelsen och kan i vissa fall bidra till en hes och sprucken röst.
Extraboll-taktik: Skjut upprepade gånger gånger i warehouse för att hämta ut Contraband. Default ligger extrabollen på den andra Contraband-awarden. Annars kommer extrabollen att tändas på den fjärde Safehouse-awarden och den tredje Magazine-awarden. De två sistnämnda är vad jag vet också obegränsade till antal då man kan varva dessa "stegar".
Bästa mode: Teoretiskt sett är nog Super Loops (tredje awarden i Safehouse) bäst men den är lite knölig att utnyttja i praktiken eftersom kulan oftast hamnar uppe i bumprarna, och vad jag vet så fortsätter timern att gå även där. Men om man först tänder multibollen och därefter drar igång Super Loops så kan man mjölka ut riktigt fina poäng. Tänd multiboll innebär att Magna Force dvs magneten i högra loopen är aktiverad hela tiden. Skjut högra loopen, magneten stannar kulan som går tillbaka mot övre flippern. Flippa INTE med övre flippern utan släpp förbi kulan bara och dribbla med lämplig teknik över kulan till vänster flipper. Skjut höger loop och repetera allt du orkar för 5M, 10M, 15M, 20M osv. Kan bli riktigt stora poäng om lyckas eftersom timern resetas för varje lyckat skott.
Alla modes (som man startar i HQ) är faktiskt värda att gå på. Inte jättesvåra eller riskfyllda att gå men ger skapliga poäng. Stop Scorpio är nog det som förutom "finalen" Crime Wave kan ge bäst poäng. Över 250M är inte alls omöjligt.
Meet the Mob har annars den näst skönaste skott-kombon. Höger ramp -> höger loop -> magna force -> sidorampen -> vänster loop. Sätter du alla skotten i följd utan att missa så infinner sig 125M poäng på ca 6-7 sekunder samt en stor portion tillfredsställelse.
Sämsta mode: Personligen gillar jag inte Letter Bomb. Inget direkt svårt men 4 osköna skott i Safe house på raken känns sådär. Poängen är ändå okej.
Bra att veta: Skönaste skott-kombo: Ultra Ricochet! Inte särskilt bra poäng men oj vad nöjd man är med sig själv när man sätter den. Skjut två gånger i högerrampen på raken, divertern släpper ner kulan till höger flipper, skjut vänster loop för Ricochet, kulan kommer (oftast) snabbt som blixten till övre flippern, panga runt den direkt i sidorampen för en härlig "Picard-manouver", avsluta med att skjuta vänster loop igen för Ultra Ricochet.
Nyckeln till de riktigt saftiga poängen är ändå följande: När du har skjutit 21 ggr i sidorampen så har du Chief Rank vilket innebär att du fortsättningsvis under den bollen får 50M för varje skott i sidorampen. ("Great shot chief!"). (Chief rank försvinner dock om man sullar ut kulan och du får börja om som Rookie.) Har du dessutom fyllt hela magasinet så är ju femte awarden Playfield Promotion som är 5x playfield när man har chief rank. Nu gäller det att vara taktisk och starta den vanliga multibollen samtidigt som man hämtar ut Playfield promotion i warehouse. Lyckats man med detta så är superjackpotten värd 450M! (5x50M för chief + 5x40M för superjackpotten) innan playfield promotion timear ut.
Skulle det vara så att du först hämtar ut playfield promotion och sen startar multibollen i sidorampen så blir superjackpotten på motsvarande sätt värd 500M eftersom grundvärdet på jackpotten är 25M istället för 20M då man startar multin i warehouse. Dundra in så många superjackpottar du bara nånsin kan innan modet timear ut, gärna med hjälp av de alltid lika härliga Picard-manövrerna!
Här kan bollen fastna: Mellan sidorampen och Safehouse. Går inte att skaka ner med mindre än gruvligt övervåld.
Vanliga fel: Hmmm. Skulle vara den trista och spelförstörande högerrampen på vissa exemplar då. Sönderskjuten bullet-target precis till höger om vänsterloopen är nog mer regel än undantag.
Bra score: 1,5 - 2B och uppåt är väl en okej score.
Normal Replay: Gissar på 7-800M
Guideförfattare: Per Ahlenius
Edit: Lite långt och babbligt inlägg men ni förstår vad jag menar.
Sidor: 1 ... 14 15 16 17 18 19
|