226
Flippersnack / någon som känner till?
« skrivet: april 09, 2012, 01:20:13 »
Vad är inte målat?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 228
Flippersnack / massera efter spel« skrivet: april 08, 2012, 17:52:20 »
Valfri öl fungerar också. Men det är viktigt att den är kall.
Vad du än gör så ska du inte "bryta"/knäcka fingrarna iaf. Det är lederna och senorna som tagit stryk och de slits bara av sådant. Är gitarrist och har ibland problem med fingrarna ifall man inte värmt upp ordentligt och då brukar det hjälpa att helt enkelt spreta med fingrarna och därefter knyta händer löst efter par gånger. Känns som det smörjer då. 229
Hårdvara / Lutning på ett flipperspel« skrivet: april 05, 2012, 14:59:48 »
Jag föredrar att sätta spelplanen i press så att det bildas ett svagt V mitt emellan flipprarna. På så sätt slipper man onödigt slitage på slingshot och flippergummi...
230
Hårdvara / STERN ,bristande/dålig kvalite ?« skrivet: mars 31, 2012, 11:13:00 »
Det är väl detta man hoppas försvinner nu iochmed att de får konkurrens på marknaden. De har ju varit själva ett bra tag och har kunnat göra lite si och så eftersom inget alternativ funnits.
Men som sagt - ett NIB spel för en jäkla massa pengar ska man inte behöva justera alls på ett bra tag! 231
Övrigt / Nya ALIEN trailer av Ridley Scott« skrivet: mars 29, 2012, 01:06:23 »
Det är en prequel till Alien och utspelas i samma universum, men har för mig att den utspelas runt 100 år före Alien-filmerna. Vi lär inte få se några Xenomorph's dock, eftersom dessa förmodligen odlades fram av Space Jockey-rasen för krigsföring - men i Alienfilmerna har dessa på något sett brutit sig fria från sina masters.
Yeah. Pepp! 232
Flippersnack / AC/DC-flippret släppt!« skrivet: mars 16, 2012, 15:41:56 »
Det löser vi isåfall!
233
Hårdvara / Hur applicera dekaler?« skrivet: mars 16, 2012, 15:40:21 »
Tvätta ordentligt först, få bort allt fett och fingeravtryck etc.
Sen är det förmodligen bara att hålla tungan rätt i mun och klistra på dem. 234
Flippersnack / AC/DC-flippret släppt!« skrivet: mars 15, 2012, 23:35:28 »
INK:
Jag bjuder på öl om jag får lira Transformers hos dig! 235
Flippersnack / Spelregel fråga: Stacked modes?« skrivet: mars 14, 2012, 14:27:04 »
Problemet är väl att jag inte är tillräckligt bra på att lira flipper att jag kan regelverken..
236
Hårdvara / Jag bygger ett flipperspel...« skrivet: mars 14, 2012, 14:18:48 »
Jepp, Marco ville ha nästan 1200 kr för ett par inkl. frakt+tull. Sen måste man ha bracketen som fästs i cabinetten också - då lägger man på ytterligare 500 kr.
Så ett par bättre begagnade för 200 kr var ett kap! 237
Flippersnack / Spelregel fråga: Stacked modes?« skrivet: mars 14, 2012, 13:04:27 »
Hmm..
Jag känner att jag skulle behöva djupdyka i diverse regelverk innan jag kodar de slutgiltiga reglerna. Det viktigaste är ju att det är roliga regler, samt att man inte kan exploita dem allt för mycket pga feldesign i regelverket t.ex. Det tar ju bort äran med ett högt poäng. 238
Hårdvara / Jag bygger ett flipperspel...« skrivet: mars 14, 2012, 12:59:03 »
LOP, Fritte:
Tackar! Ambitionen har alltid varit att det är slöseri med pengar och tid ifall det inte slutförs. Om det dessutom inte blir ett någorlunda proffsigt slutresultat så är det också ett misslyckande. EZL: Yes, såg det igår! Riktigt coolt! Vet inte om det är relaterat till 100%, men jag hade ett gammalt P&P rollspel som hette just Wastelands och var åt MadMax hållet. Fallout serien är man ju mer än väl bekant med sedan tidigare. Blir nog en donation dit så småningom! INK Ja, det blev så till slut. Började kika på att göra egna, gjorde t.o.m ritningar utefter dina bilder. Men sen hittade jag en grek på Ebay som sålde ett par för 200 kr... Mycket gör jag själv,men jag skulle inte ens få material för 200 kr om jag gjort dem själv! 239
Flippersnack / Spelregel fråga: Stacked modes?« skrivet: mars 13, 2012, 23:14:03 »
Ok, då klurar jag på följande:
* Varje stacked mode ökar poängen exponentiellt, så man skulle tjäna mest poäng på att bygga upp och frigöra flera modes "samtidigt". * Timerbaserade modes får adderat den tid det nya modet ger. * Ifall det nya modet är ett multiballmode och det redan pågår ett multiball mode så skjuts motsvarande kulor upp för det nya modet + eventuell ball save timer återställs enligt det nya modets nivåer. Ovanstående belönar ju skickliga spelar och ger dessutom möjlighet att hålla igång långa bonus-rundor osv, vilket är roligt. Jag klurar dock på hur man skall hantera "boss fighter" a´la Kraken i POTC isåfall? Det är ju en sorts timed mode, fast jag vet inte hur Stern löst det där t.ex. Går det att stacka det med andra modes t.ex? 240
Flippersnack / Spelregel fråga: Stacked modes?« skrivet: mars 13, 2012, 01:17:33 »
Tjo!
Vad tycker ni är mest lämpligt ifall man spelar ett mode och samtidigt lyckas sätta ett skott som skulle aktiverat ett annat mode: A) Struntar i det nya modet och ger extra mycket poäng i nuvarande mode istället, t.ex jackpot eller bonus x2 osv. B) Lägger det nya modet på kö och startar det så fort det nuvarande modet är avslutat. C) Startar det nya modet direkt och fortsätter med gamla modet när det nya är slut. D) "Turboladdar" nuvarande mode, etc "STACKED MODE BONUS!" där alla poäng dubbleras eller dylikt i nuvarande mode. Som A fast med ett tydligare besked att man är grym på att lira. Jag lutar åt C, men vad tycker ni? Vad är normalt? Vad skulle kännas konstigt? |