Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - LDK
Sidor: 1 ... 14 15 16 17 18 ... 151
226
« skrivet: september 13, 2007, 18:12:30 »
Spelade lite idag och hade många fler än en add-a-ball under multiboll. Okej! Då blir det till att träna upp combon MEG-PIRATE! Hur funkar mode-timers under multibollarna? Stannar dom under multibollarna? Idag hade jag en sexy party som landade på 140M & en crazy chris som landade på drygt 60M efter att de varit igång under flera multibollar efter varandra... Tjena! Hur grym får man vara? Hoppas du fick lira TVWM efter det...? Borde blivit en ganska grym grundjackpot från den Sexy Party! Har också märkt att uppdrags-timers verkar dra ut på tiden när man spelar multi. Kan det vara så att timers stannar upp när bumprarna är aktiva? Sen kanske man kan få flera tidsförlängningar från PIRATE? (En sån är väl på +10 sekunder, och jag har upplevt/trott att man bara kan få en.) Då kan vi ju för övrigt konstatera att det finns tre av fem modes som ger bra utdelning, speciellt under multi: Ipecac, Good Ole Boys, och Sexy Party. Chicken Fight och det där superheroes-uppdraget kan med fördel ignoreras.
227
« skrivet: september 13, 2007, 02:30:36 »
Puck-tiden verkar bara reset:a om man knackar ner death target medans pucken är uppe. - Hur lång tid har man på sig innan grundjackpoten räknat ner till 250k och TVWM avslutas? Ökar den tiden med grundjackpotens storlek, eller är den konstant? Har inte räknat sekunder ännu. Min gissning är nu att tiden är mer eller mindre konstant. Tyckte inte att jag hade mer tid på mig när jag hade grundjackpot på 2m än när jag hade 1m. (nu talar jag om TVWM #1) Bra sätt att få upp värdet på grundjackpoten: Kombinera Ipecac eller Good Ole Boys med multiboll. Med Ipecac, bomba ölburken och bumprarna. Med GOB, fånga kulor på högern och försök loopa höger loop (eller flail away!) :-)
228
« skrivet: september 13, 2007, 02:21:17 »
Det kan skilja extremt mycket på olika exemplar. Det kan också skilja extremt mycket beroende på lutning.
229
« skrivet: september 13, 2007, 02:20:21 »
Alla spel med Midnight Madness (förutom TOM) funkar väl på liknande sätt. Lira medans spelets klocka blir 0:00 så drar Midnight Madness igång.
230
« skrivet: september 11, 2007, 01:32:04 »
Ej säker på hur det funkar (tidsreset eller tidstillägg). Får vi luska ut.
231
« skrivet: september 10, 2007, 11:59:48 »
Det där med Add-a-ball måste jag kolla upp. Inte helt 100 på att det bara är en add-a-ball från Pirate-tavlan per multi.
Att få add-a-ball via krockkulorna gäller väl bara Stewie Multiball? (där är det obegränsat tror jag)
Vad gäller pucken så måste man ju rulla över vänster-inlane nr 2 för att få upp death target, som i sin tur ger pucken uppe i några sekunder (10?) om man tar ner det. Låter det som samma inställningar?
Jag har v.11.0 på mjukvaran.
232
« skrivet: september 10, 2007, 02:34:42 »
Tror det var fart-multiball han höll på med i 20 minuter. När han spelat en kvart undslapp han sig - Är det nån som fattar hur jag kan dra igång multin hela tiden Låtet konstigt. Tekniskt fel? :-) Den enda form av omstart av FART jag känner till är en add-a-ball per multi (tror detta är max en per multi), eller om man drar igång LARD multiball. Apropå Fart Multiball. Där verkar det vara 22 switchträffar för varje jackpot. Kan det stämma?
233
« skrivet: september 09, 2007, 19:07:37 »
Förra året avslutades tävlingen framåt kl 19-20, eller?
Är det målet i år med eller kan vi hoppas på att den avslutas innan kl 18? Underlättar reseplanerandet i så fall...å det vore ju kul att se hela finalen. :-)
234
« skrivet: september 09, 2007, 19:04:07 »
Tänkte det kunde vara på sin plats med lite utbyte av regel-kunskap för Sterns spel Family Guy.
Här finns ju ett ganska snitsigt regelverk att lära sig...
Ta till exempel det "lilla wizard mode:et": TV Wizard Mode (TVWM). När man spelat igenom alla fem vanliga uppdrag är det dags för TVWM (som måste tändas mha spinnern precis som vilket uppdrag som helst).
Upplägget är ju smått intrikat, men mycket kul. Inledningsvis räknas dina resultat från dom femn vanliga uppdragen upp. Varje "hit" under ett uppdrag ger en viss poängsumma, och alla poäng från dina "träffar/hits" summeras till en grund-jackpot. Om man inte lyckats märkvärdigt bra på uppdragen brukar man hamna kring 1,0-1,5M i grund-jackpot. Men om man lirat riktigt grymt under ngt eller flera uppdrag blir grundjackpoten klart högre.
När sedan kulan kickas ut är följande skott tända om jag sett rätt:
- Meg (typ T2-database) - Chris (dr who-rännan som går upp förbi övre flippern) - Rampen - Monkey Jackpot-tunneln (som skjuts från övre flippern) - Övre krock-kulan - Nedre krock-kulan - Lois-loopen - TV-scoop (eller?)
Har jag missat något skott? (Är Brian och Peter med också?) Minst 7 st skott är tända i alla fall.
Så snart kulan kickas ur TV-scoopen börjar grundjackpoten räknas ner i relativt raskt tempo. När man sen skjuter något av ovanstående skott får man värdet av grundjackpoten ggr antalet skott man tagit sen grundjackpoten började räkna ner. Så första skottet ger 1 x Jackpot, andra 2 x Jackpot, osv. Men när ett skott träffas så är det förbrukat. Och dessutom räknar ju jackpot-värdet ner hela tiden...
Det går att resetta grundjackpoten och tända om alla skott genom att skjuta ner kulan i TV:n. Men det blir svårare å svårare eftersom TV:n måste "tändas om" varje gång genom att träffa ett visst antal skott (och det krävs bara fler och fler).
Lite frågor kring TVWM som ngn kanske har klurat ut: - Poängsumman per skott för dom olika normala uppdragen, som adderas till grundjackpoten, hur stor är den? Olika för olika modes? - Vid TVWM #2 och uppåt är poängen per hit högre. Hur mycket högre blir den? - Hur lång tid har man på sig innan grundjackpoten räknat ner till 250k och TVWM avslutas? Ökar den tiden med grundjackpotens storlek, eller är den konstant? - Hur många ggr kan man resetta jackpoten?
235
« skrivet: september 08, 2007, 04:13:11 »
Det klassiska reset-problemet. En likriktarbrygga på powerdriver-kortet börjar sjunga på sista versen. Bli inte förvånad om problemet återkommer...
236
« skrivet: september 08, 2007, 04:10:15 »
Jag har bara spelat POTC och FG, men av dom två tycker jag FG vinner "hands down".
Ett av alla ex av POTC som jag lirat har haft korrekt spelplan där kulorna INTE studsade på slingshot-toppen när den kom ner från looparna. Då var det rätt kul, men enformigt eftersom man hela tiden jobbade mot multiboll. I alla fall om man ville maxa poängen.
FG har jag nu ägt i fem dagar och jag gillar det skarpt. Skön och lite annorlunda spelplan med övre flipper + det lilla mini-flippret som ger dig en rejäl utmaning!
Ska se till att få prova Spiderman om ngn vecka eller två när jag börjar pendla till stockholm.
237
« skrivet: september 06, 2007, 02:22:15 »
Moderator Alert:
Det här har spårat ur tycker jag. Den här typen av "diskussioner" är ju helt fruktlösa. Skapar bara en massa bråk och missförstånd, till ingen nytta.
Låser skiten och ska samråda med Sonar om vi ska ta bort den helt å hållet.
238
« skrivet: september 06, 2007, 02:15:09 »
Nja, tror mer på att det är hold-lindningen som gått av mellan "löd-örat" och själva lindningen. Gör en ockulär besiktning av den tunnare koppartråden till den aktuella spolen.
239
« skrivet: september 06, 2007, 02:12:08 »
Kör på den lutning du tycker är skönast!
Vattenpasset kalibrerades när spelet skeppades från fabriken...för snart 15 år sedan. Så lita på din egen känsla.
Eller om du vill veta hur det är tänkt att vara...köp en inklinometer (tror jag det heter) och mät upp 6,5 graders lutning på själva spelplanen.
Edit: Jag var långsam...
240
« skrivet: september 04, 2007, 02:51:33 »
Så har man då blivit delägare i ett Family Guy och fått lira en kväll.
Klart kul spel (självklart är jag inte ett dugg objektiv eftersom det är första gången jag köper ett så här pass nytt spel). :-D
Vi testade först dom gamla rommarna som var installerade (v.1.01). Där fanns bl.a. den gamla Chicken Fight:en. Sen blev det en USB-uppgradering (riktigt smidigt).
Om man vill ha ut ngt av TV Wizard Mode får man allt se till att lira bra under TV-uppdragen eftersom detta avgör bas-jackpoten under TVWM. Själva TVWM är ju hyfsat knepigt och ger dig ett dilemma...plocka många skott i varje sekvens för att få upp multiplikatorn, eller resetta bas-jackpoten och tända om alla skott (men förlora multiplikatorn). Och tack vare hurry-up-nedräkningen av bas-jackpoten blir det ganska hektiskt!!
Mats frågade efter det stora wizmode:et (och han har säkert redan luskat reda på hur man får det). Det är alltså "Sperm Attack" och funkar som Vacation Jackpot eller RTU, dvs du har sex kriterier som ska uppfyllas:
- Alla Beer Can Modes (kommer automatiskt) - 15 Fart Jackpots (borde trilla in om man har en lång omgång) - 5 Evil Monkey Jackpots (se ovan) - 10 Crazy Chris Jackpots (se ovan) - 1 Stewie Multiball Super Jackpot (Svårt!) - 25M på TVWM (Ganska svårt!)
Lär dröja innan jag klarar av det i alla fall...
Lillflippret. Blev förvånad över hur extremt små flipprarna var. :-) Rätt skoj, men det skulle bli mer spelbart om MEG och PETER funkade bättre.
Det finns en del sköna skott på vanliga spelplanen. Chris och Lois framför allt. Jag hade lite svårt att träffa Evil Monkey Jackpot-skottet från övre flippern...kändes inte som att den "flowade" speciellt bra.
Reglerna är riktiga "effektivitets-regler" a la Keith Johnson. Det mesta blir svårare å svårare ju längre in i spelt man kommer. Och man måste lira riktigt effektivt, veta var man ska träffa och sen se till att träffa för att få några större poäng (se även LOTR och TSPP). Det är en enorm utmaning, men kan också bli lite segt eftersom det är så svårt att nå fram till riktigt stora poängbelöningar. Samtidigt borgar denna typ av regler för en hel del taktik-möjligheter där man verkligen får lov att tänka till för att roffa ihop bra poäng, vilket kan vara riktigt kul.
Ser fram emot att lära mig mer om hur man ska lira detta spel.
Sen vad gäller art-sound-music så bryr jag mig inte överdrivet mycket. Det fyller sitt syfte, helt klart.
Överlag ett mycket intresant spel. Framför allt är det layout och regler som bidrar till detta.
---
Problem vi stötte på: 1) En av bebisflipprarna på Stewie Pinball började bli kvar i uppfällt läge lite väl ofta. Så det blev att börja luska ut hur man skulle ta bort lilla spelplanen. Stod ingenting i manualen (just dom sidorna saknades!), men vi klurade ut hur man skulle göra. Bort med lite plaster, bort med fyra kontakter på undersidan av spelplanen, och bort med fyra skruvar; sen var det bara att plocka bort lilla spelplanen. Hyfsat smidigt. En liten justering på dom små flippermekanismerna och problemet var åtgärdat.
2) MEG-target på lilla spelplanen reggar extremt dåligt. Vi måste förmodligen bort med lilla spelplanen igen för att limma om den där bräckliga lilla target-konstruktionen.
Sidor: 1 ... 14 15 16 17 18 ... 151
|