Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Peron
Sidor: 1 ... 15 16 17 18 19
241
« skrivet: februari 22, 2008, 16:13:59 »
Ca 3.30 in på detta klipp (som tydligen har visats på MTV) agerar "Walter Kurtsson" mänsklig flipperkula dock med äkta AFM-ljud. Walter Kurtsson(Edit: Har förresten ingen koll alls på om det visats på MTV eller var det kommer ifrån.. Logon ser ganska mysko ut.)
242
« skrivet: februari 12, 2008, 11:11:37 »
Vad gäller gaterna så ska den högra gaten släppa förbi kulan till övre högra flippern när du skjuter i vänsterloopen. Det finns dock ett par undantag. Under modet "LETTER BOMB" ska kulan ner till bumprarna även när du skjuter vänsterloopen. Detta gäller även under starten av en multiboll medan spelet skjuter upp övriga kulor. Efter ett antal sekunder släpper spelet runt kulorna igen till övre högra flippern.
Skjuter du högra loopen utan att magneten är aktiverad ska (mig veterligen) kulan alltid ner till bumprarna.
243
« skrivet: november 06, 2007, 16:01:54 »
Klippt och klistrat från reglerna på flippersm.se:
Bangbacks & Death Saves: Att aktivt försöka få tillbaka kulan i spel när kulan är bakom flipprarna är ett regelbrott. Dessa speltekniker är kända som Bangbacks eller Death Saves. Spelare som använder eller försöker använda dessa fuskmetoder varnas och tilldelas poängen noll för den aktuella spelomgången. Undantag är så kallade ”Lazarus-kulor” som utan spelarens påverkan kommer tillbaka in på spelfältet (alternativt returneras till plungern utan att någon Ball Save varit aktiv). Upprepas detta under samma spelomgång tolkas det hela som ett Orättvist fel
245
« skrivet: november 04, 2007, 21:18:50 »
Visst finns det en sån option. Det hade i alla fall lidköpingsgänget på sitt T2.
Vad som ju är lite sådär med en sån lösning är t ex: Låt säga att man under multiball har en eller möjligen två bollar i outlanes eller på väg ner i bolltråget efter att den normala ballsavern har timeat ut. Med den sista bollen skjuter man snabbt som ögat ner drop-targeten i skallen, aktiverar autofire eller vad det nu heter, och vips så man en multiball restart.
Jättekul när man lyckas med det men inte helt rättvist tycker jag...
Under singelboll däremot: Jatack!
246
« skrivet: oktober 31, 2007, 23:50:39 »
Tack allihop för all hjälp och alla förslag/tips. Jag är dessvärre novis på det här med elektronik så vi kunde inte lösa problemet idag...
Engagemanget och kunskapen här på forumet är i alla fall ovärderlig!
247
« skrivet: oktober 31, 2007, 21:39:10 »
Har mailat dig Luma..
248
« skrivet: oktober 31, 2007, 21:26:19 »
Befinner mig just nu hos Christian och har hittat och bytt säkring F114 som var trasig. Nu startar spelet upp från början och visar ROM-version men direkt därefter står det på displayen "CHECK FUSE F114 och F115". Säkringarna är hela (har mätt dem med multimeter).
Någon som har ngt förslag?? Ett tips vi har fått är en/flera likriktarbryggor kan vara trasiga.. Synpunkter om detta?!?!
(Det går inte att backa ur detta "check-fuse"-läge med escape-knappenpå myntluckan)
249
« skrivet: oktober 29, 2007, 17:59:37 »
Har mailat dig smajlet.
250
« skrivet: oktober 08, 2007, 18:19:30 »
Jag har spelat det när det var nytt i början av 90-talet. Dessvärre kommer jag inte ihåg särskilt mycket av det. (Kanske inte var tillräckligt kul för att vara minnesvärt..) Däremot så ser ju gubben att ha samma läskiga smil som värdarna för Wheel of Fortune... :-)
251
« skrivet: oktober 08, 2007, 12:06:42 »
Har haft Harry som hemmaspel i ca ett halvår nu och jag gillar det fortfarande skarpt! Bra multibollar (4 st olika + 1 tidsbegränsad), lite annorlunda skottlayout samt möjlighet att sätta "picard-manouvers". :-)
Spelet saknar väl ett wizardmode som ger så där grymt mycket poäng. Finalen på modesen är riktigt underhållande och svår att klara många arrests på men ger inte så vansinnigt mycket poäng.
Om du hittar ett till salu så var noga med att kolla så det spelar bra. Vissa ex har en tråkig egenhet att ha svårforcerade ramper, helst den högra. (jag hade kanske tur eller så för mitt fungerar otroligt bra) Det ska även gå lätt att skjuta runt den i sidorampen med pickadollen utan problem.
Funkar allt bra så tycker jag att det är ett av de bättre spelen i den prisklassen.
252
« skrivet: augusti 21, 2007, 11:26:09 »
Kanske ute och cyklar lite nu men jag hade lite liknande problem med en av flipprarna som var riktigt sticky (och fastnade ngn enstaka gång) på mitt DH. På metallvinkeln (på cranken) som trycker till EOS-bladet sitter det ju en liten bit svart krympslang. Den hade blivit sliten och fläkts upp och gjorde mer motstånd på tillbakavägen. En flipper-rebuild med ny returfjäder och ny flipperbussning avhjälpte problemet för mig.
253
« skrivet: maj 23, 2007, 12:52:36 »
Jag har inte upplevt detta. Tycker att det funkar precis som vanligt.
Är det bara SFS som är trögt för dig eller har din ISP problem?
254
« skrivet: mars 26, 2007, 17:30:22 »
No Fear saknar bumprar.
Edit: läste inlägget slarvigt.. sorry!
255
« skrivet: mars 14, 2007, 09:34:03 »
Som jag skrev så var det endast min egen uppfattning. På 70-talet var jag bara en liten parvel som inte nådde upp till flipperknapparna och utställda Gottlieb-spel från 70-talet har jag aldrig ens sett.
Sidor: 1 ... 15 16 17 18 19
|