Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - GGG
Sidor: 1 ... 16 17 18 19 20 ... 27
256
« skrivet: februari 29, 2004, 11:56:52 »
Ett av problemen med Pf var väl att de hade ganska sunkigt käk på bottenvåningen... Tanken var nog från början att restaurangdelen skulle vara "main business", när den inte klarade konkurrensen om lunchkunderna gick alltihop omkull. Beläggningen vid flipperspelen var det iaf inget större fel på.
Jag hoppas att det kan öppna en efterträdare på övervåningen och att den skiljs från vad som nu öppnar på bottenvåningen. Läget där uppe är ju bra, bredvid bion, och vi lunchlirare går gärna omvägen för att hinna med ett spel innan eftermiddagspasset i fabriken :-)
Å andra sidan kan ju konkursen vara bra för produktiviteten - inga fler tretimmarsluncher!
257
« skrivet: februari 27, 2004, 10:05:24 »
MCR: Är det inte ett sink hole närmast vänstern? Den kurvade habitrailen ser ut att komma från övre delen av spelplanen och släppa ned kulan i detta sink hole. Den högra kurvade habitrailen, that is. Det ser ut som en liten Path of the dead där uppe med röda pinnar och två eller tre utgångar (A-B-C på displayen?).
Klassiskt Lawlor: skott genom bumprarna (vänster loop). Däremot saknas dubbla inlanes på ena sidan, ett annat Lawlor-signum.
Ser ut att vara nån form av kicker mellan ramperna. Return of General Yagov?
Lite retro-känsla mellan slingshotsen, med fyrkantiga lampor i matris, men varför har dom sytt ihop käften på apan? Jag trodde Amy var en snäll gorilla? (D-oh, fel spel!)
258
« skrivet: februari 27, 2004, 09:52:55 »
Litet tillägg till KGBs ST:TNG-tips: Vid normalspel (icke TM) tänds EB vid warp 8 första gången. Efterföljande warp 8 tror jag ger en artefact (eller 50M?). Fler extrabollar finns i betarampen (första runt 10, andra vid 50), video mode (shuttle simulation), maxad bonusX (lite osäker där, faktiskt) och som sjätte träff i Battle Simulation-modet.
Sen finns fler multibollar att hämta i Neutral Zone. I Ferengi MB matar man neutral zone för poäng och add-a-ball. Cardassian MB brukar ta slut innan den börjar, så jag vet inte vad den går ut på :-)
Strategitips: Jag brukar välja warp 4 vid plungern för att få hjälp till maximum acceleration (vid warp 9). Vill man lira MB passar väl Lock Ball bra och ligger Final Frontier inom räckhåll är nog Start Mode bäst. Se till att hålla kickbacken tänd och (som tidigare nämnts) försök starta Q före MB.
Kastar ut en fråga: vad är det som roterar tänt mode? Slingshots?
Kuriosa: via Command Descision kan man spela samma mode flera gånger före Final Frontier. Kan vara bra att veta om man behöver den fjärde/åttonde/tolfte etc artifakten?
259
« skrivet: februari 25, 2004, 18:15:13 »
Hallå där! Det stämmer ju inte! Det skulle snarare vara ungefär såhär:
"Roses are #CC3333, violets are #663399...
Jag skrev in original och rättelse på ett annat (ännu nördtätare ;-)) forum och fick en reprimand: "Ehrm... FF0000 och 0000FF är precis lika rätt..."
260
« skrivet: februari 25, 2004, 12:17:46 »
Jag har sett den på ett Valentine-kort, fast med "red" och "blue" (och inget jävla "of" i andra raden), men det här tar nördigheten ett steg längre... beware!:-D
261
« skrivet: februari 24, 2004, 10:22:00 »
Det är NBA som har MM-ljud på Playfield. Volymen är rätt låg på spelet och rätt hög i övriga lokalen, så jag vet inte om det slinker fram ett NBA-ljud nånstans emellan, men MM-kommentarerna står som spön i backen. På helt fel ställen dessutom - en rollover kan trigga "muuultibaaallll mmmaaaaddneeesss!!!" etc.
Hur utställaren (Automattjänst) har lyckats med konststycket har jag ingen aning om...
262
« skrivet: februari 23, 2004, 16:36:40 »
Liten regelkoll eftersom det står olika i detta forum och på en grej jag hittade på nätet: Får näsan användas i grenen enhandsflipper? Eftersom det ena spelet är AFM, kan man ha användning av näsan till att hålla in vänsterflippern (alternativt trycka på plungerknappen) för att få Super Skill Shot, så frågan äger sin riktighet. Vad säger tävlingsledningen? Det är klart, man måste vara snabb som fan för att hinna upp i spelställning när kulan kommer i hundraåttio nerför vänstra loopen... Kan bli många fina Kodak moments!
263
« skrivet: februari 22, 2004, 17:00:47 »
Mycket bra line-up. Jag köper alla motiveringarna och ser fram emot en hård enhandsmatch mot monstret.
Hundratusen pi som målscore rockar hårt i nörd-universum... ;-)
edit: hundra MILJONER pi blir det visst!
264
« skrivet: februari 20, 2004, 11:01:15 »
Jaha, där ser man vilket bra/dåligt minne jag har. Drar mig ur diskussionen innan jag lyckas minnas att jag haft ett Stargate hemma i hallen... :-D
Men det stod ett på Centralen. De hade ju allsköns märkliga spel, som Twister, första Simpsons och Ninja Turtles...
265
« skrivet: februari 20, 2004, 10:43:38 »
Hmm Svante, du har nog rätt, det var på Centralen det stod. Jag blandar nog ihop LG-spelet med Frankenstein som ju stod på AFM-platsen? Lite av samma färgskala på spelen och lika obegripliga regler...
266
« skrivet: februari 20, 2004, 10:36:55 »
Här är tråden. Först tänkte jag "nämenvaffan är dom dumma i huvet" men jag är nog benägen att ändra mig lite. Det är svårt att tänka sig ett populärkultur-tema som har högre igenkänning världen över än Elvis. Bara det kommer dra folk till spelen som kanske inte skulle spelat annars. Ja, det blir trängre vid spelen, men det kan å andra sidan skapa precis den efterfrågan som branchen behöver *hoppas hoppas* Själva Elvis-temat går nog att misslyckas med på fler sätt än vanligt, men kan man få tag i licenser och annat (Maxon Jackson?) lär det ju vara ett juste soundtrack... Och som nån nämnde på rgp: bättre kommentar vid outlane-rinn än "ladies and gentlemen, the King has left the building" är ju svårt att hitta!
267
« skrivet: februari 20, 2004, 09:03:55 »
Stod det inte ett Stargate på LaserGame typ på 1800-talet? På samma plats som AFM står idag? (med "1800-talet" menas här "1997 kanske?") Jag tror iaf det är enda stället jag sett det.
Rätt kul om jag minns rätt, med nån pyramid som öppnade sig och nån lattjo lock uppe i hörnet (hmm, dags att spana in ipdb, innan jag svamlar bort mig alldeles...)
268
« skrivet: februari 19, 2004, 09:15:28 »
Det är inte så svårt, egentligen. Flipper med en hand. Jag tror inte det finns några universellt gällande tävlingsregler, eftersom det är mer en plojgren. I kommande Stockholm Pinball Party är reglerna att spelet endast får vidröras med ena handen - inga knän, fötter eller axlar. Däremot får man använda näsan! Detta har (mig veterligen) bara en praktisk tillämpning - när man ska ta Secret Jackpot på DM mha tumknapparna. Tror inte man tjänar så mycket på att hålla kulor på en flipper med näsan samtidigt som amn försöker smiska jackpots med den andra! (flippern alltså) EDIT: litet förtyrdligande: man får inte byta "aktiv" hand under spelets gång heller.
269
« skrivet: februari 19, 2004, 09:00:25 »
17044011 på tre bollar... *snyft* Hoppas du fick ett nummerknack på 11 att trösta dig med! :-P
270
« skrivet: februari 17, 2004, 12:00:47 »
Kommentarer till Melin Trunken: På bilderna ser det ut som om nedre hörnen på trunken är kapade och delvis ersatta (med nåt svart på stora bilden). Plåten med Start MB-tavlan sitter på trekvart, men det brukar den ju göra...
Skadan: Jag såg den inte på bilderna, kanske inte framgår där?
Luckan: om plåten är tillräckligt tunn (så den inte påverkar bollbanan) ska det väl inte vara nåt problem, fast det är ju inte bara snyggt...
Raise Trapdoor-targets: Inte så snyggt hemmasnickrade imho, men dom går ju att byta.
Extra kommentar: jag har aldrig lagt märke till kortspelsfigurerna vid bumprarna förut...
EDIT: rätt namn i första raden. LDK var visst den som startade tråden.
Sidor: 1 ... 16 17 18 19 20 ... 27
|