Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - GGG
Sidor: 1 ... 18 19 20 21 22 ... 27
286
« skrivet: februari 05, 2004, 19:17:32 »
Sitter det inte några bumprar där bakom hundkojan, som man kan trilla ner i efter ett dassigt (nej inte den rampen!) rampskott? Hursomhelst så är hela spelet ett enflipperspel - alla spelavbrott (och de är många) utom magic bus går till vänsterflippern, enda sättet att servera högern är DOGrampen - och var fjärde gång leds även det skottet bort till ett spelavbrott! Samtidigt är två av de viktigaste skotten solklara högerflipperskott (ok, ramperna _går_ att ta på vänster backhand volley), mycket märklig och ogenomtänkt design. Inte fan skulle det vara omöjligt med en VUK som matar höger inlane efter t.ex. sewer och DOG? Och själva plungern förstås. I övrigt tycker jag faktiskt temat är kul och genomtänkt - lite McGyver över det Stand-uperna som bara krankulan kommer åt är faktiskt rätt fiffigt! Fast det känns lite billigt att modes är tänt direkt efter Outer Space, det är ju precis där man ska börja samla nytt junk (se alla andra mode-flipper)! Slutplädering: JY lider av några riktigt fumliga designmissar och inte helt genomtänkta regler. Synd på ett gott försök med kul idéer. Betyg 4/10 (fast bra dagar eller på en öde ö 7/10)
287
« skrivet: februari 04, 2004, 13:39:30 »
Mansion Award-trudelutten från Addams (dvs när man startar ett "rum") kan dyka upp i skallen vid de mest oväntade tillfällen, gärna följt av ett imaginärt "The Maaa-mush-kaa!!!". Bakgrundsmusiken till DM finns också i närminnet (inte bara för att jag just spelade på lunchen).
Annars är det nog mest citat som dyker upp allt som oftast. Första gången jag körde "Prepare for maximum acceleration!" (jodå, den fastnar) på en motorvägspåfart började jag skratta så jag nästan körde av. Till stor glädje för medpassagerare. Inte.
"Good thinking" säger jag nog tre gånger om dan, för övrigt. Andra citat dyker upp lite efter situation. När datorn hänger sig ligger "You have just taken a detour... into the twilight zone" nära till hands, t.ex.
288
« skrivet: februari 04, 2004, 11:57:20 »
Replicant: med tanke på din musiksmak förutsätter jag att 242-skylten får sitta i _fronten_? (buuu...)
I julas såg jag en bil med GGG (plus tre siffror) på nummerplåten. Jag hajade till duktigt, kan man säga.
289
« skrivet: februari 04, 2004, 10:15:55 »
MM, helst inte... om du gillar spelet Håller med JOB till stor del, men SÅÅ jävla illa är det väl inte med MM. Det är skitigt, vänstra troll-targeten är sönderskjuten och det är svårt att få kulan att stanna i Merlin (vilket MM har _inte_ det problemet?). I övrigt funkar det som det ska, och en av jepparna från Automattjänst bockade ner plåtarna till vänster ramp och vindbryggan efter påpekande från oss. Så det är inte riktigt helvetet på jorden att spela flipper på Playfield, men bra nära... Kan f.ö. intyga att NBA gärna tar emot pengar, men väldigt ogärna skjuter iväg kulan som ligger vid plungern. Jatack till en felrapporteringssajt som får genomslag även hos operatörerna!
290
« skrivet: februari 01, 2004, 13:54:49 »
Svante: OK, det fanns både Ripley och Guiness, tänka sig, rätt av dig. Köpenhamn är onekligen en välutrustad stad. Bredvid Guiness-muséet låg (iaf när jag var där typ -95) nån form av sex-museum. Såg ganska sunkigt ut, milt sagt, så fan vet om det finns kvar? Kan man få en uppdatering?
291
« skrivet: februari 01, 2004, 11:53:37 »
Ripley's Believe it or not var från början en seriestrip med "fantastic facts from all over the globe", typ. Den går fortfarande, men lär väl mest vinna på att den "alltid har funnits" snarare än att den på något sätt skulle vara speciellt kul... Svante: du tänker nog på Guinnes Rekordmuseum. Eftersom du numera tillfälligt har cph som bas kan jag rekommendera ett besök! Glöm inte att göra ordentliga grimaser i grimas-spegeln!
292
« skrivet: februari 01, 2004, 11:45:45 »
Torbjörn: Har du hittat platsen för plasten ännu? Jag tror din bit ska sitta längst uppe i vänstra hörnet, över röda flashern. Jag kikade ner i slottet och ingen av bitarna där verkar ha den sneda skåran som din bit har, men i hörnet satt en (som iofs verkade större än din bild).
Posta när det löst sig.
293
« skrivet: januari 30, 2004, 18:18:19 »
Hmmm... hur mycket kraft stjäl en spinner egentligen? Kan det vara så att spinnern bromsar kulan tillräckligt mycket för att Ringen ska bli onåbar? De andra skotten är ju, som alla skriver, fullt möjliga trots flera timmar vid spelet.
Och som följdfråga: kan nån komma på nåt annat spel med en spinner vid ingången till en ramp? Jag kan det inte, vilket fick mig att tänka att det kanske är så av en anledning...
EDIT: OK, Black Knight har en spinner före vänstra rampen som leder _ner_från_ övre spelplanen, men det är ju inte samma sak...
294
« skrivet: januari 30, 2004, 17:40:58 »
Om myntsilen inte funkar tror jag att det är i bådas intresse, hehe... Kan man tänka sig en felrapport i stil med (inget särskilt spel avses, så försök inte lista ut det): "Vänster ramputgång ger ingen signal, bonusX-lamporna är trasiga, höger flipper är för lågt ställd, spinnern fastnar i vågrätt läge och Mode Start registrerar en träff av fem... Och _tyvääärrr_ verkar det som om nån knölat ner ett gem i myntsilen - det vore väl tråkigt om det skulle hända fler gånger?" :-)
295
« skrivet: januari 30, 2004, 16:41:51 »
Ett gott initiativ, men ha i åtanke att utställarens mål (att tjäna pengar på att ställa ut spel) knappast optimeras på samma nivå som våra mål (att alla spel alltid ska fungera perfekt).
Men ett fungerande felrapporteringssystem skulle verkligen vara guld! (med "fungerande" avses "ett som operatörerna läser som en del i sin arbetsplanering").
Om jag inte misstar mig fyller jag hundra med detta inlägg. Hurra!
296
« skrivet: januari 30, 2004, 08:59:24 »
Stort GRATTIS! Jävligt fyndigt för övrigt att lägga nyheten under "mjukvara". Göteborgare...
297
« skrivet: januari 28, 2004, 10:09:03 »
...och _vad_ är det som styr vilken ring (vit/gul/röd) som är tänd i de fyra ringskotten?
När man har tagit en ring tänds de fyra ringskotten för "human ring combo" som ger två ringar, det går alltså att ta de nio röda människoringarna (och därmed tända Gollum MB) på fem snabba skott. Kan det vara så att de gula tänds för "dwarf ring combo" om man tagit de nio?
Sen kan det väl vara bra att ta av glaset och kolla switch för switch, men riktigt "kosher" är det att lära sig reglerna enbart genom trial and error!
För säkerhets skull repeterar jag ursprungsfrågan (så kanske jag slipper ligga sömnlös i natt oxå;-)):
Vad är det som styr vilken ring (vit/gul/röd) som är tänd i de fyra ringskotten?
298
« skrivet: januari 28, 2004, 10:01:52 »
Destroy the Witchking ska kräva tre combos (vä-hö ramper eller hö loop-hö ramp) efter idogt labbande av övertecknad (som aldrig grejat DtW) och Skägget.
Efter en fullgjord combo återgår spelet till at blinka vä ramp och hö loop, så jag tror inte att en trippelcombo (vä-hö-vä ramper) ger mer.
299
« skrivet: januari 27, 2004, 18:00:38 »
Jag röstar fortfarande på bäst på 1,00 minut.
Håller dock med om att näsan är enda tillåtna kroppsdel, förutom vald spelhand, som får vidröra spelet. (inte knuffa kabinettet med knäna heller, alltså)
300
« skrivet: januari 26, 2004, 14:54:32 »
waltersson: Att trappa upp rökningen fungerade för mig! Smärtfritt! Men det kanske inte var det du var ute efter... :-)
När jag hörde att Svante skulle fylla år och bestämde mig för att vara rökfri från den dan använde jag plåster med fallande styrka i tio veckor, sen var det klart.
Sidor: 1 ... 18 19 20 21 22 ... 27
|