Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - GUD
31
« skrivet: december 22, 2008, 01:52:45 »
Bra julklapp - ett blandband med flippermusik! Fast man skulle nog kunna göra ett band med bara olika inspelningar av Pinball Wizard... De första flipperlåtarna jag själv kommer att tänka på har ni redan nämnt förstås (DLK, The Who, Yello) Pinball Cha Cha är en stor personlig favorit, och jag tycker texten är skön: Welcome to Lucy's Bar Hey you gentlemen over there, come on closer See me playing this sensational game It's the only thing I've got in my life And I play it every day And believe it or not, it's just pinball And for me it's Claro Que Si
Come, come close to me, I tell you man you will see I'm like a happy tree, come closer and you will see Every ball for me's another game For you this always looks the same Every ball for me's another game For you this always, always looks the same
Hey you man, you watch me, you might be right I am a fool But man why don't you tell me, if you know a better tool
All the gates are lit, this is very good for me It's like a kiss, watch out man and you will see Now all lights are on, believe me man that I have won I know for you this doesn't look a lot, for me this is the only thing I got
I really couldn't care less if you take me for a fool I know you could not show me any better tool
Oy oy oy, I like my toy Claro que si, is yes for sure Oy oy oy, I like my toy A knack inside, I win another game I press the button and it's not the same 12"-mixen har en lite annorlunda inledning: Now if you watch this man He's really one unity with his machine He's the number one pinball player in Mexico city And for him, if he plays his game Everything is Claro Que Si
32
« skrivet: december 21, 2008, 15:17:47 »
Snygga kort! Jag kör ett par kort som jag inte gjort själv men som jag också tycker är störtfina. Skaparen har gjort dem i samma stil som DVD-förpackningens utseende: De här är gjorda av samma kille: ...om någon skulle vara intresserad! edit: sh*t vad stort det ble (om ni har "visa bilder" påslaget)
33
« skrivet: december 19, 2008, 19:20:30 »
Jag tycker det är ganska coolt för min del, men man får ju justera så att det är lagom nivå. Det är fler Sternspel än LotR som har detta. Stänga av har det vad jag vet gått att göra på alla mjukvaruversioner, men från version 9.00 (2005-01-20) ändrades funktionaliteten Feature Adjustment #26 från av/på till att justera max volymeffekt. Om man ställer den på 0 så är det alltså samma som den tidigare avstängningsfunktionaliteten, om man ställer den på något annat (upp till 10, standard är 5) så anger man med hur mycket volymen får effekthöjas utöver grundvolymen. Effekthöjningarna hänger ihop med modes och multiballs, om man har flera 'grejer' på gång samtidigt så ackumuleras effekthöjningarna men endast upp till totalt max vad man ställt in i Feature Adjustment #26. Om man ställer in 10 och spelet bara har effekthöjningar om 2 steg var och man kan ha max tre av dessa samtidigt så kommer man alltså ändå aldrig upp i mer än 6 stegs effekthöjning. Jag tycker det är gött när volymen höjs (och sänks) i samma takt som pulsen, och man hör att 'det är något på gång' i spelet. Även om man bara stod bredvid och läppjade på en pepsi-whisky och tänkte på nån fin gammal EM-maskin så vaknar man till.
Kort svar: vill du ha bort det så ställ Feature Adjustment #26 på 0
34
« skrivet: december 19, 2008, 17:57:03 »
Finalomgången låter ju dunderkul! Kan inte vi som (högst troligen) inte ligger delad etta få göra den också? Pliiiiiz!
35
« skrivet: december 15, 2008, 12:21:24 »
Jo, backglasset i lucka 13 ser ut att komma från den senare producerade hemmaversionen av spelet, stämmer det? Inte för att det spelar nån roll(?) i tävlingen ändå eftersom det bara fanns en version att välja på i svarslistan.
36
« skrivet: december 14, 2008, 21:53:45 »
Ha, den här helgen lyckades jag vara med! Jag anade en lurighet kring fråga 13, men sen verkade det ändå inte som det var tänkt att vara extra klurigt, så... jag får väl säga nåt mer om den imorrn när den är stängd.
37
« skrivet: december 12, 2008, 18:05:24 »
Scenariot med tidsbegränsning skulle förstås göra tävlingen mycket intressantare och i mitt tycke mer rättvist belöna dem (inte jag!) som verkligen sitter på mkt flippernördkunskap över dem som bara är obsessiva eller har för mkt tid att göra av med (kanske jag?). Men. Som den konstante glädjedödaren vill jag då peka på möjligheten att via samarbete/fejkkonto logga in och ta en skärmdump, för att sen ha gott om tid på sig att fundera innan man svarar via sitt 'riktiga' konto.
Och ja, jag funderade lite på att mata ett bildigenkänningssystem med alla bilder från IPDB, men det kändes lite *väl* osportsligt (eller tidsödande kanske, välj vad ni vill tro på). Det hade nog kunnat klara den sökningen inom ett par minuter, även med hantering av beskurna/modifierade och egentagna bilder. Kanske hade inte alla bilder gett en träff (om ni tagit bilder som är väldigt olika de som finns tillgängliga via IPDB, vissa spel har heller ingen riktigt användbar bild på backglasset på IPDB), men det hade gett en bra (tjuv)start i tävlandet. Men nu var det ju en tävling i flippernörderi och inte en tävling i hobbyhackande, eller? :-P
38
« skrivet: december 12, 2008, 01:33:23 »
Hmmm, svårt att tro att de med alla rätt hittills (och som haft möjlighet att svara alla dagar) kommer tappa någon poäng i fortsättningen heller. För svårigheten skulle väl inte stiga om jag förstod det rätt? Lite trist att inte verka ha någon chans att vinna längre då, men kul att kolla luckor ändå! :-D
Nu med *live*-scores så skulle den riktigt lurige och osportslige men samtidigt något osäkre spelaren förstås kunna fuska genom att via en proxyinloggning eller någon vän med lika litet samvete som vinnarambitioner testa om dess idé om rätt svar verkligen ger en poäng eller inte. Eller om man är några spelare som bestämmer sig för att hjälpa varandra, man turas om att vara den förste som svarar och då riskera att åka på en eventuell miss som de andra kan lära sig av, i annat fall har man verifierat att det är safe att lägga det svaret. Kan lätt undvikas genom att inte presentera poäng för de luckor som fortfarande är 'öppna', så scoren inte blir riktigt så 'live'. Sen så är det ju förstås så att om inte frågorna når en ny grad av lurighet så går det ju redan nu att verifiera sitt svar genom att kika på backglassen direkt, så det kanske inte spelar så stor roll. Men OM det skulle bli klurigare frågor...
39
« skrivet: december 09, 2008, 01:54:15 »
Jag kommer nog missa fler lördagar så länge det inte går att ta dem på måndagen, men sånt är livet, helg är helg, ta det lugnt!
40
« skrivet: december 08, 2008, 17:46:10 »
Då ligger vi lika Torbjörn, jag råkade också missa lördagens pga för lång internetfrånvaro. Attans INK!
41
« skrivet: november 27, 2008, 22:00:21 »
Mjukvaruversion 1.03 ute:
V 01.03 - 26-November-2008 ====================
- added a 3rd ballistics mode (one target lit at a time). - sped up mystery awards (the game will now show minor awards on the bottom bar. whereas major award animations will continue to be shown after the mystery display f/x. - added shaker motor code to the centrifuge/microscope/skull multiball jackpots. - added speech & music attenuation adjustments for the French. - fixed a lightshow bug when completing the 2nd ballistics mode. - removed unused display effects. - added persistent storage audits for the Italians.
V 01.02 - 13-November-2008 ====================
- new extraball lit art - 'Evidence Collected' display f/x now come in 3 flavors: SHORT, MEDIUM, and LONG. - added new jackpot sounds for Microscope Multiball. - new extra ball art added - added new extra ball lit art. - display effects for the av award, pops jackpot,and dna lab award were sped up. - added speech/music to centrifuge multiball - added french text, fixed italian text - added more mystery awards (add-a-ball, more time, pops grow) - added sounds for adding a player - new lightshow for skull multiball start - art added to suspects completed - added wizard award lightshow - fixed match text, italian microscope text, mystery italian text, italian text - centrifuge multiball speech fixed - centrifuge music now loops better - added new ballistics sound - bonus x hurry up counts down faster (4 seconds) and is now worth 3x (instead of 5x) - fixed problem where drop target lamps were not in the correct state upon resetting the drop targets - left up post is raised at Skull Multiball start - added 'JACKPOTSTINGER' sounds to the 'evidence' portion of microscope multiball. - fixed bug where last ballistics award might also award next the bullet target award. - added german text, fixed italian/french text - ballistics mode 2 now has one bullet available at a time.
V 01.01 - 11-November-2008 ====================
- added a lamp effect and sounds for the start of microscope multiball. - microscope multiball start now waits for fewer effects before launching choreography. - added microscope audits.
V 01.00 - 6-November-2008 ====================
- initial release
42
« skrivet: november 27, 2008, 21:58:24 »
Mjukvaruversion 2.0 ute:
Spider-Man V2.00 - November 26, 2008 - System V1.47
Added display effects, lamp effects, sound effects, and speech.
This is ENGLISH ONLY. Foreign language versions will be available after the holiday weekend.
Happy Thanksgiving.
LFS
43
« skrivet: november 27, 2008, 16:43:22 »
Kul kul kul!
44
« skrivet: november 26, 2008, 22:22:56 »
sålt
45
« skrivet: november 13, 2008, 18:19:58 »
Fast skillnaden är ju ändå tydlig i bilden tack vare rutnätet, 5:2 < 8:3, eller om man jämför den stora triangelns bas' skärningspunkter med rutnätet mellan de två arrangemangen, änna.
|