Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - GGG
Sidor: 1 ... 20 21 22 23 24 ... 27
316
« skrivet: januari 07, 2004, 08:56:32 »
Mycket bra skit uppräknat redan (Replicant och JOE undantagna:-D), men lik förbannat har ni glömt:
Nick Cave and the Bad Seeds (den senaste klart svagast, de tidiga dystra är underbara, Let Love In från typ -94 är världens bästa skiva)
Sisters of Mercy (First and Last and Always och Vision Thing är nästan världens bästa skivor)
Monster Magnet (Powertrip är världens bästa skiva)
Till sist vill jag (för att visa att jag inte är helt insnöad på depprock och gitarrer) rekommendera Blackeyed Peas senaste "Elephunk". Kan fan vara världens bästa skiva...
317
« skrivet: december 22, 2003, 10:37:36 »
Nascar-tema läste jag nånstans... (rgp?)
318
« skrivet: december 19, 2003, 10:43:14 »
Heads up! Hälsa general Yagov... Skön nostalgi, onekligen. Men det är fortfarande ingen som lyckats förklara varför det första man gör, efter att fått två (eller är det tre?) targets "locked on" är att landa??? Borde man inte skjuta ned fienden först?
319
« skrivet: december 19, 2003, 10:05:14 »
Åjo Olle, vissa ex av ToM går att tycka illa om (titta längst ner på länken).:-D Om man vill kritisera, tycker jag det är lite taskig balans mellan de fyra kraven för att nå Grande Finale. Theatre och Multiboll fixar man utan att tänka på det, medan Midnight och (ffa) Illusions kräver en kanonomgång (med mina mått mätt). En ball save när trollpinnarna över inlanes inte funkar hade ju inte heller suttit fel. Och en bättre kickout från Trap Door... I övrigt håller jag med om flow och ljud och whatever som skrivits ovan. Fast fan vet om det är Popadiuks bästa? Både TotAN och WCS kan ha sina stunder och CV är ju ett jävligt bra spel (även om jag råkar ligga i personlig vendetta med det exemplar som står på LaserGame:-)).
320
« skrivet: december 18, 2003, 10:49:26 »
Det var värst vilken koll du har på LotR, Torbjörn.
...och så har du sålt två spel nyligen...
...och på stpb finns en bild som visar hur tomt det är i hönet där TZ stod...
Kan det vara så att ett stort fyrkantigt paket är på väg från Hbg till Tullinge exakt i detta ögonblick??!
mvh /Sherlock "GGG" Holmes
321
« skrivet: december 18, 2003, 09:49:33 »
iceman: Jag vet inget om BD automater som säljare, men det var BD som hade spelen i Riksgränsen, som omnämns i den här tråden. Inga höjdare till utställare kanske (jag har inte följt upp mina klagomål), men i sånt fall kanske det är lika bra att nån köper deras spel... :-)
322
« skrivet: december 18, 2003, 09:28:18 »
En klassiker är att vara helt säker på att Phantom Flip är igång på Monster Bash. Lite lagom kaxigt släpper man spelet helt och väntar på ett perfekt rampskott - liiite förvånande att kulan bara rinner...
Och ja, det har hänt. Mig.
323
« skrivet: december 18, 2003, 09:24:31 »
MCR: Strategitips passar väl in under rubriken Bra att veta? Så tolkade jag det iaf, men jag håller med om att det kan förtjäna en egen rubrik. EDITar min DM-guide inom kort.
324
« skrivet: december 17, 2003, 10:58:17 »
Det här var ju en rolig tråd som jag missat hittills. Som självutnämnd, allvetande DM-expert presenterar jag:
Spelets namn: DEMOLITION MAN
Skill Shot: Sidorampen för 5, 10, 15 M etc. Ger också en combo, men ingen combopoäng! Bättre än skill shot är att sänka kulan i underground (ffa före första MB), då den serveras på högerflippern för ett Quick Freeze-skott.
Svåraste shot: Vänstra loopen, dels är den svår att träffa, dels fastnar kulan inte alltid i scoopen, vilket behövs för att starta MB och plocka EB. Retina Scan är svår att ta på kommando, men inte alls lika viktig för spelet. Kombinationen höger loop - side ramp är svår men bra att behärska om man vill samla combos. Kan dessutom upprepas gång på gång eftersom kulan serveras på vänsterflippern vilket ger tre combos per "varv".
Lättaste shot: Centre ramp. Kan tas från båda flipprarna.
Riskfyllda shot (stor risk för drain om man missar): halva ramper (vänstern har t.o.m. egen ljudeffekt "oh, no"), Car crash under MB (ingen automagisk ball save)
Extraboll-taktik: Plocka combos. Första EB mellan 8 och 12 st, andra vid 50. EB tänds också vid 5x bonus (första gången) och tre Retina Scan samt slumpvis i Computer. Alla EB hänger kvar efter drain.
Bästa mode: AcMag är kul, exploderande kossa efter åtta centre ramps. Capture Simon är bra om man vill ha bollen upplagd för Quick Freeze, Lock Freeze är dock den man ska välja om fler än en kula behöver frysas - bra MB är A och O för bra poäng på DM.
Sämsta mode: Super Jets - inte så mycket poäng och inte så kul. Prison Break är rätt värdo, men lägger upp kulan för ett direktskott underground - skall användas som sista mode som tänder Demolition Time i underground-hålet.
Strategi: Flippra med triggerknapparna, så är det lätt att komma åt tumknapparna som ger extrapoäng och hjälp under modes och MB (se annan länk), dessutom ger det mer poäng i form av trigger combos. Bonusen växer lätt en bra omgång, så BonusX kan bli mycket attraktivt. Spela modes enligt punkterna ovan. Håll koll på computer award (tänds var 10:e combo), så du inte bränner "maximize freezes" när MB redan är tänd t.ex. Som tidigare nämnts: de stora poängen i DM ligger i multibollarna och då framför allt den fjärde, Cryo-prison MB. Wizard mode Demolition Time kräver alla Claw "modes" och kan ge feta poäng (uppåt 1B) - se till att alltid ha så många bollar i spel som möjligt, för varje ny boll ges dessutom en kort ball save. Sammanfattning: Samla combos, spela multiboll, tilta inte.
Här kan bollen fastna: Två snabba kulor i Retina Scan under MB kan låsa varandra (har hänt mig en gång).
Vanliga fel: Bollen fastnar inte i hålet efter vänsterloopen, eller orkar inte runt till övre flippern från plungern. Inte _så_ vanliga tackolov.
Bra score: över 1B
Normal Replay: ca 600M
Guideförfattare: GGG EDIT: Bytte rubrik från "Bra att veta" till "Strategi" och utökade detta stycke lite.
325
« skrivet: december 09, 2003, 12:19:41 »
(Off topic, jag vet) Citerar larson: Man vet aldrig vad folk få för sig att använda när en säkring brinner upp! En av mina gamla lärare hade jobbat som elinstallatör tidigare. Hos en svarvare (som klagat över den höga åtgången på glödlampor) hittade han en svarvad stickpropp - i solid mässing! Nån som kan stava till 3000 Ampère?
326
« skrivet: december 09, 2003, 09:27:07 »
MCR: Helt rätt! Det hade nämnts tidigare. Mitt förra inlägg är nu utrustat med en disclaimer.;-)
327
« skrivet: december 08, 2003, 15:59:15 »
Nytt svårträffat skott i GGG-buketten: B-rampen (den i mitten) på T3. Kräver en perfekt träff i den smala ingången för att orka runt hela vägen.
EDIT: Disclaimer: Kontentan i detta inlägg överensstämmer till både innehåll och argument med åsikter tidigare framförda av skribenten MCR. Övertecknad vill på intet sätt förringa MCR's flipperkunnande eller förmåga att upptäcka hur ett rampskott stannar och vänder halvvägs. *bockar sig djupt och skrapar med foten*
328
« skrivet: december 03, 2003, 09:25:35 »
SS på Inferno Online verkar vara notoriskt lågpresterande.:-D Övertecknad och monstret körde en utmaning, där jag vann ena matchen med en poängsumma under 1M totalt, monstret den andra med liknande siffror (noll multibollar efter tolv kulor!). I tredje och avgörande fick vi dock varsin Liednersk knäpp och knackade båda två. Jag vann.
329
« skrivet: december 01, 2003, 11:30:25 »
Aaah.. gamla härliga Black Knight, med de härliga (?) Magna Save-knapparna Favoritskottet var ju att hålla en kula på övre vänstra flippern och backhand-lobba in den i locken ( se länk) - ett snyggt skott som retade motståndarna.
330
« skrivet: november 27, 2003, 09:00:00 »
Demolition Time brukar jag nå kanske nån gång i månaden, säg var 50:e spel.
"Problemet" med DM är ju att wizard moden inte är det mest attraktiva. Ska man tjäna poäng är det multiboll (ffa den fjärde, Cryoprison MB) som gäller. Därför väljer jag alltid Lock Freeze i kranen, utom när start MB är tänd. (Och före första MB - då väljer jag Catch Simon och får bollen serverad på högerflippern för en snabb Quick Freeze.)
Dessutom kan start MB-skottet vara överjävla svårträffat vissa dagar, då slösar man gärna en Claw-visit på att starta multibollen...
Om jag verkligen gick in för att starta DT varje gång, skulle det nog gå åtminstone var tionde spel.
F.ö: Mitt DM kanske inte räknas som hemmaspel, eftersom jag har det på jobbet?
Sidor: 1 ... 20 21 22 23 24 ... 27
|