Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - granman

Sidor: 1 ... 21 22 23 24 25 ... 43
331
Hårdvara / Genomskinliga flipprar
« skrivet: december 16, 2013, 18:30:48 »
Ok, vem blir först att sätta några coola LEDs i sånna hära :-D

http://www.parts4pinballs.com/product_info.php?products_id=7331

332
Hårdvara / Sopranos flipprar tappar strömmen
« skrivet: december 10, 2013, 13:10:45 »
Om det är EOSerna som är problemet (normaly closed) så borde det väl bero på att dom stängs av att kulan studsar på flippern i uppfält läge och spelet därför bryter strömmen till spolen. Vad händer om man helt enkelt löder ihop kablarna till EOSen så att den alltid är stängd? Visst brukar spelen kunna kompensera för att EOSen är ur funktion? Jag har för mig att WMS gör det i allafall, baserat på tiden som powerlindningen är aktiv och växlar automatiskt över till hold efter en viss tid om EOSen inte stängs. Nu är ju EOSen tvärtom på stern men finns det någon tidsfaktor med i detta som gör att man kan sätta EOSen ur spel utan att riskera bränna spolar eller trissor?

333
Flippersnack / Lagstiftningen, Lotteriinspektionen etc.
« skrivet: december 10, 2013, 12:47:51 »
Jag säger som Kapten Klänning:

Nu har du allt trasslat till det för dig (LI alltså)

Man kan ju undra var gränsen går för vad som är "kostnadseffektivt användande av statliga medel" när det gäller att jaga flipperspel.

334
Flippersnack / RFM Reproduktion dekal, av mig :)
« skrivet: december 10, 2013, 12:39:04 »
Ser hur bra ut som helst, gör nu samma sak till MB, IJ, MM, CC och sälj.

Sesså, sätt igång.

335
Hårdvara / Sopranos flipprar tappar strömmen
« skrivet: december 08, 2013, 23:54:00 »
Fixar ett sopranos men flipprarna får jag ingen vidare stuns på. Om kulan har för hög fart ner mot flippern så tappar flippern ström helt och viker ner sig. Spelar ingen roll att jag fortfarande håller i knappen, flippern ligger fortfarande nere tills jag släpper och trycker igen. Då åker den upp med full kraft igen. Har provat att justera coil pulse till high och medium utan skillnad. Det är samma med båda flipprarna.

Har bytt sleeves, plunger link och bussningarna så det mesta slitdelar är väl bytta, coilstopparna är fina.

Förslag på åtgärd?

336
Hårdvara / Robo War - kablar till flipper, behöver hjälp
« skrivet: november 17, 2013, 09:55:48 »
Köpte du det från Atea i Umeå?

337
Flippersnack / Officiell flipper i etern tråd
« skrivet: november 10, 2013, 00:23:21 »

338
Flippersnack / Officiell flipper i etern tråd
« skrivet: november 10, 2013, 00:23:19 »

339
Hårdvara / Höger slingshot ur funktion. *LÖST*
« skrivet: september 06, 2013, 23:51:07 »
Du har väl tyckt in dom vita knapparna innanför luckan när du kör testerna?

340
Flippersnack / Pinballarcade (Nytt flipper sim :))
« skrivet: maj 26, 2013, 01:01:22 »
Skönt, då slipper man version 6 ett tag till =)

341
Flippersnack / AC DC
« skrivet: maj 17, 2013, 01:13:28 »
Jag kan också stämma in i kören om dåliga växellådor. Första gick efter ca 400-500 spel. Ersättningsmotorn började trilskas efter någon vecka. Bytte kontaktblecken från gamla motorn till den nya så funkade den då och då...

Spelet är såldes därefter. Ett skitspel mao.


Stack jag ut hakan för mycket nu?

342
Flippersnack / OLW lottar ut flipper
« skrivet: april 27, 2013, 23:15:06 »
Har inte du flyttat från "Uppsala" beekey?

343
Flippersnack / OLW lottar ut flipper
« skrivet: april 27, 2013, 00:04:00 »
Men vilket spel är det som dom nu har "sabbat"

Vore det inte bättre om man fick ett omoddat spel i första pris

344
Flippersnack / Ny på forumet - No Fear
« skrivet: februari 17, 2013, 20:19:42 »
Det finns fler spel där blixtflipprar användes. Dr Who är ett, dom var dessutom gula. Har inte FT vita blixtflipprar?

345
Hårdvara / Gottlieb Spiderman
« skrivet: januari 23, 2013, 19:03:19 »
Jag var igår hemma hos Kristian och försökte hjälpa till men gick bet. Han har ett splitternytt powersupplykort från rottendog, kabeln och kontakterna mellan det och CPU kortet är också ny. Jag har mätt upp 5V mellan den första avlämnningen på CPU-kortet (den stora blå kondensatorn) och jord på powersupply kortet, möjligen att det var 4,98 eller liknande. Behövs mera inkopplat för att spelet ska boota igentligen? En display är också ny (player 1), den lyckades vi få liv i en stund genom att rucka och pilla på kontakten på displayen. Alla segment lyste, men det var tydligt att ingen information kom till displayen, jag antar att då skulle det stå 0000000 i displayen. Så fort vi började pilla på nästa display så slockade den första och sen hände inget mer.

Jag antar att en display beter sig så här om den endast har 60v och jord, dvs ingen datasignal. Slamswitcharna är som kristian själv skrev numera satta ur spel genom att koppla ihop en specifik diod och en restistor på CPU-kortet. Rätta mig om jag har fel. I så fall borde man väl kunna konstatera att det är minst två fel på spelet.

1. CPUn bootar inte upp
2. Glappkontakt i displayernas kontakter mot displaykortet så att 60V/jord inte når in på displaykortet. Det gick dock att mäta upp 60V i själva kontakten.

Frågan är hur man går vidare? Fel nummer 1 känns väl prio 1.

Jag mätte också jorden mellan powersupplykortets jord med powerdriverkortets jord över cpu-kortet om det är till någon hjälp.

Vilken är dom 3 statistiskt vanligaste komponenterna att byta på CPU kortet så kanske man skulle kunna byta dessa på chans?

Sidor: 1 ... 21 22 23 24 25 ... 43