331
Flippersnack / BioShock flipper - hjälp med regler m.m
« skrivet: april 24, 2013, 19:17:09 »
Lite tips från en tidigare spelutvecklare;
* Fundera över hur spelaren får ett flyt i spelet. Ska spelaren göra saker i en viss ordning för att nå ett visst läge eller ska man skjuta på allt hela tiden?
* Prova även att simulera spelreglerna tillsammmans med varandra om du inte kan testa detta i spelet direkt. Ibland finns det "för mycket" att göra i spelet och då blir spelaren förvirrad.
* S.k. Achievements som du nämner är något som alla människor tycker om, dvs att man gör vissa saker i en viss sekvens på spelplanen (typ combo) och att detta premieras senare i spelet (eller med bonus).
* Uppfattade inte att det finns ett end-mode men det är ju givet .
Hjälper dig gärna att granska (delar av) programmeringen om du är hjälpt av det.
* Fundera över hur spelaren får ett flyt i spelet. Ska spelaren göra saker i en viss ordning för att nå ett visst läge eller ska man skjuta på allt hela tiden?
* Prova även att simulera spelreglerna tillsammmans med varandra om du inte kan testa detta i spelet direkt. Ibland finns det "för mycket" att göra i spelet och då blir spelaren förvirrad.
* S.k. Achievements som du nämner är något som alla människor tycker om, dvs att man gör vissa saker i en viss sekvens på spelplanen (typ combo) och att detta premieras senare i spelet (eller med bonus).
* Uppfattade inte att det finns ett end-mode men det är ju givet .
Hjälper dig gärna att granska (delar av) programmeringen om du är hjälpt av det.