Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Pinballark
Sidor: 1 ... 24 25 26 27 28 ... 75
376
« skrivet: november 06, 2005, 03:31:33 »
Två härligt långa sköna ramper! Hade ingen aning om att fotboll kunde vara så kul:-D Dessutom den extra lilla knappen över v-flipperknapp som man kan bli duktig på att använda, för att aktivera magneten och fånga kulan vid en hopplös retur från ett missat v-ramp skott, eller en plötsligt förändrad bana efter g-o-a-l knapparna..
Kul spel!
/Stefan
edit: JP´s bästa spel tycker jag.
377
« skrivet: november 06, 2005, 03:19:03 »
Hej. Eländes elände verkar det som. Inget är omöjligt av det du beskrivit, men det bästa är om du har guts/erfarenhet av att plocka ner o shoppa spelet, för då får man insikt i allt som sätts dit och tillhörande funktionalitet.
Att sätta en skruv "rakt igenom en spole" låter helt absurt, men det går ju att åtgärda trots allt...se det som ett bättre alternativ än att en plastbit är trasig, för det är värre att fixa till (om än kosmetiskt).
Det mesta låter som rengöring och justeringar.
/Stefan
378
« skrivet: november 06, 2005, 02:57:08 »
Hej OOM
Som regel gäller att inte använda något smörjmedel, utan köra allt torrt och rent.
Men i vissa fall är det motiverat att smörja vissa delar, så i just ditt fall tycker jag.
Ska man använda något så är det förutom ovanstående produkter fett som gäller...jag använder då och då vanligt kullagerfett för att få bättre funktion/friktion på vissa mekaniska delar, så som klockan i TZ eller mekaniska delar under spelbordet. ALDRIG olja (hmm jo...i TZ-klockan har jag det)för det sprider sig snabbt och kommer via undre ramper-kula upp till spelbordet på nolltid.
Rent fett eller olja på spelbordet gör ingen skada, men i kombination med allt mekaniskt stoft som bildas av ex bumprar, aktiverade spolar (slingshotområdet främst) och annan mekanisk/elektrisk aktivitet under spelbordet får fettet eller oljan att bli skitig och därigenom ge resultatet av en skitig spelplan.
Kullagerfett stannar kvar, men lägg på med måtta!
/Stefan
379
« skrivet: november 04, 2005, 16:18:38 »
Ruskigt cool animering startar när man träffar den långa sköna creature-rampen under multiball på CFTBL. Lagom lång sekvens där monstret simmar in från vänster och ut genom högra sidan...tätt följd av hjälten som simmar efter med en harpun till ljudet av bubblande vatten.
Även dom sekvenserna som följer "move your car" i CFTBL.
/Stefan
380
« skrivet: november 01, 2005, 19:38:20 »
Tack för svaren. Det där med dimmer verkar spännande, och inte helt ologiskt ;-)
/Stefan
381
« skrivet: november 01, 2005, 01:14:48 »
Varför brinner huvudsäkringen ibland då jag startar mitt WhirlWind?
Det var likadant i min förra lägenhet. Andra spel som CFTBL och TS fungerar alltid, men WW slår av automatsäkringen kanske var 5:e uppstart. Drar system 11 verkligen så mycket eller är det fel på just mitt spel?
Finns det något sätt att modifiera eller installera så att det inte drar så mycket i uppstart?
/Stefan
382
« skrivet: oktober 29, 2005, 15:56:12 »
Joe skrev: Kan ni snälla se till så att man kan få känna lite på spelen under slutspelet också. 30 sekunder åtminstonde? LDK frågade: Är det många som tycker detta är viktigt? Ja jag tycker det är viktigt...inte bara i slutspelet, utan alltid om tid finns. 30 sek brukar räcka för att få en liten men kanske ack så viktig uppfattning om just det spelet i förhållande till andra som man är van vid. ex: Hur en kula kommer ut vid "outkick" eller hur den kommer till ex flippern efter en loop... /Stefan
383
« skrivet: oktober 29, 2005, 01:28:22 »
Hmmm... 06-11-24
/Stefan
384
« skrivet: oktober 28, 2005, 18:39:25 »
Snyggt! Otroligt snabbt jobbat Sonar... För din och andras enventuella undran över hastigheten och tonen/ordvalet i följande rader som jag skrev: Kanske någon annan kan hjälpa Sonar att knappa kod, så att denna förenings forum äntligen utvecklas och blir integrerad med SFS hemsida?
att: Jag i all välmening skrev raderna för att jag vet att du har mycket att göra utöver SFS och då kanske behöver hjälp för att hinna med. Alltså inget negativt påhopp om det tolkades så, då hjälpa kan betyda olika saker. Hjälpa för att det behövs rent kunskapsmässigt eller hjälpa för att avlasta. Alla vet att du gjort ett hästjobb hittils. /Stefan
385
« skrivet: oktober 27, 2005, 21:53:06 »
En tråd som postades för ganska länge sen, men som ändå är högaktuell tycker jag!
Om ni sneglar till vänster så ser ni att jag är moderator, men det hjälper dessvärre inte. Jag har inte kunskapen, och jag har heller ingen större påverkan på dom som kan detta längre...däremot fullt med åsikter och önskningar.
Hoppas att Sonar kikar på Arkadtorget för att se hur bra en sida kan vara. SFS-forumsidan är bra i mycket, men saknar främst funktionen med bilder tycker jag.
Kanske någon annan kan hjälpa Sonar att knappa kod, så att denna förenings forum äntligen utvecklas och blir integrerad med SFS hemsida?
Föreningen är så stor och unik att det inte bara får ligga på en individs ansvar längre.:-(
/Stefan
386
« skrivet: oktober 19, 2005, 15:27:28 »
Hej Cocs.
Det sista rommet innan hemversionen var 9.2 (om jag nu inte minns fel)...jag hade den och det rättade till tidigare kända buggar.
Hemmaversionen har vissa bekväma tillägg som jag inte tyckte passade mig, bla: fuskstarta LITZ när du vill, låta ena flippern hålla kulan i uppläge om tex telefonen ringer... Installationen av detta rom "sker på egen risk" enligt dom som utvecklat det, men vad jag hört så funkar det klockrent. Många här på SFS kör med det installerat, så förhoppningsvis får du ett mer utförligt svar av någon som känner sig manad.
Vad gäller ballsave, så är det en iställningssak där du kan få det på alla bollar och även under en självvald tid. Denna inställning borde gå på samtliga romversioner. Hade själv ballsave (6 sek) på alla 3 kulorna.
/Stefan
387
« skrivet: oktober 18, 2005, 01:27:11 »
Skojjsig tråd!
Man känner igen mycket som andra skrivit, och även mycket "korkat/onödigt" man själv skriver.
Men visst är det härligt med alla sidospår som en forum-tråd kan leda till. Bara man åtminstånde kan få något vettigt från den ursprungliga trådens innebörd.
/Stefan
388
« skrivet: oktober 18, 2005, 01:21:28 »
Jag är nyfiken på, men samtidigt fullt medveten om att svaren troligen blir mycket partiska...:-)
Ni som köpt LOTR nya i låda och haft spelen hemma ett tag, håller spelet fortfarande måttet för ett bra lyckat köp?
Främst är ju min nyfikenhet kring hur spelet blir roligare ju mer man spelar det. Alla spel är ju toppen i början men viker sen av lite i intresse...trots detta naturliga fenomen så finns det spel som håller betydligt längre som hemmaspel än andra.
Är LOTR ett sånt spel?
/Stefan
389
« skrivet: oktober 17, 2005, 01:55:32 »
Hej.
Hur ligger det egentligen till med åsikter kring vår hobby? Många är lagom intresserade av flipperspel, men många har även snöat in fullständigt på flipperspelandet/renoverandet.
Att ha spel hemma är ju inte speciellt anonymt, ej heller att tillbringa mycket tid ute på lokal. Dessutom smyger sig ofta ämnet "flipper" in i dom sociala samtal man dagligen för på arbetsplatser eller i hemmet.
Är det vanligare att man får ha sin hobby för sig själv därhemma eller delar ni denna hobby med familj, barn och vänner?
Själv har jag två döttrar varav den ena (15 år)fullständigt iggnorerar mina spel, medans den yngsta (12 år) tycker det är ganska kul med en runda då och då. Min FD var så där lagon intresserad. Min nuvarande älskar att spela och hon kan inte tänka sig ett hem utan minst 2 spel. :-)
Alla är nog gemenssamt trötta på all den tid jag lägger framför datorn med dom flippermail och postningar som göres här på SFS (mer förståeligt)
Har ni det jobbigt hemma, för att ni har denna hobby? ;-)
/Stefan
390
« skrivet: oktober 17, 2005, 01:39:47 »
Hej. Spelet håller ingen större "charmfaktor" och det är inte heller speciellt snällt, vilket inte inbringar speciellt mycket femmor som utställt...därav operatörens kommentar. Som hemmaspel är det ypperligt med mycket variation och stora krav på att vara allert. Är man bara "in the mode" så är det underbart med ett härligt flyt och snabba returer på en mycket väldesignad layout. Dessutomn är det lagom lång väg att gå innan man når fram till wizardmode. Om du inte sett spelet innan så kan du ju få en liten vägledning genom min sida där jag nu uppdaterat Shadow-sidan Pinballark./Stefan (edit:stavfel)
Sidor: 1 ... 24 25 26 27 28 ... 75
|