Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Torbjörn M
Sidor: 1 ... 24 25 26 27 28 ... 66
376
« skrivet: augusti 04, 2004, 18:45:30 »
NOS står för New Old Stock, dvs. obegagnade delar som tillverkades samtidigt som spelet de tillhör, och som legat på lager sen dess. Alltså ingen nytillverkning.
377
« skrivet: augusti 04, 2004, 14:41:49 »
Nej, inga plaster i mitt spel inte. Men precis som KGB säger så är trapen klart cool så man kan leva med den!
Sonar: Träffar på troll targets kan generera den här typen av luftfärder. Då har jag ändå satt extra hårt skumgummi bakom tavlorna samt böjt dem lite framåt. Måste ha att göra med att flipprarna är nyligen renoverade.
Svante::-P
378
« skrivet: augusti 03, 2004, 15:36:00 »
Ja, nu gjorde det ju ingenting men på ett utespel hade man ju blivit tvungen att vända upp-o-ner på hela spelet för att få loss kulan!
Vid ett tidigare tillfälle så har kulan flugit över muren och rätt ner i lock:en. Synd att man inte kan få stilpoäng när man lockar bollar! :-)
Den mest konstiga ball trap jag varit med om hände på mitt CV. Bollen sköts ner under Ringmastern men kickades sen aldrig ut igen. Ball search brukar åtgärda såna här problem men inte den här gången. Jag ruskade om spelet ordentligt men fortfarande ingen kula. Öppnade upp spelplanen men bollen gick inte att se någonstans trots att Ringmastern åkte upp och ner! Kollade även botten på kabinettet utan resultat, men till slut dök kulan upp i sub-tunneln så den måste ha suttit ordentligt fastklämd bakom Ringmastern och utom synhåll!
Bollen är rund och allt kan hända!:-)
379
« skrivet: augusti 03, 2004, 00:34:10 »
Spelade lite MM idag, och nog för att man är van vid att bollen kan ta konstiga vägar i de flesta spel men det här tar nog priset! :-)
380
« skrivet: juli 18, 2004, 22:04:13 »
Tillverkaren av Mod-kit:et, Bill Ung, har varit i kontakt med AFM:s designer Brian Eddy som bekräftar att det från början var tänkt att sitta LEDs även på de små tefaten. Därav de färdiga hålen. Som vanligt så hade väl budgeten mer att säga till om...
381
« skrivet: juli 15, 2004, 16:36:59 »
Ett AFM mod-kit som sätter lysdioder även i de sex minitefaten är på gång! Som den purist jag är så brukar jag inte vara så förtjust i alla olika mod-kit som finns (undantaget är när idén funnits hos speldesignern på proto-stadiet), men det här kitet blev man inte så lite sugen på!:-) 6 tefat med åtta lampor på varje kommer att lyfta ett redan bra spel. Lamporna blinkar i fyra olika patterns och träffar på moderskeppet genererar en femte lampeffekt. Låter maffigt! Besök ufopinball för bilder, info och orderformulär.
382
« skrivet: juli 12, 2004, 23:35:44 »
Kolla in den här snygga sidan: Cows And Easter Eggs;-) Ger kanske inte så mycket förklaring till hur kossorna dyker upp men ändå...
383
« skrivet: juli 11, 2004, 01:52:28 »
Been there, done that!:-)
Men för att komma med ett klämkäckt citat: "Efter regn kommer solsken":-P
384
« skrivet: juli 11, 2004, 01:48:31 »
Tack DAH för det mycket uttömmande svaret! Rena historielektionen! :-)
Vet du även anledningen till att frispelet illustreras med en högt smällande spole och när det introducerades? Min gissning är att knacket ska uppmärksamma alla runtikring att här står en duktig spelare, och visst är det kul att ibland få vara den där duktiga spelaren (även om man nuförtiden oftast står mer eller mindre ensam i hallarna)?
385
« skrivet: juli 10, 2004, 13:51:59 »
Är lite nyfiken på bakgrunden till varför man kan få frispel på just flipper? Vad jag vet så är det inga andra coin-op-spel som har denna "belöning".
Det finns ju dessutom flera sätt att få frispel på flipperspel: Replay, Special, Match och highscoreplacering, vilket känns väldigt frikostigt.
Så DAH med flera, när började man med frispel och av vilken anledning? Och varför just flipper?
386
« skrivet: juni 29, 2004, 00:11:31 »
Mittrampen är svårast eftersom den är längst och smalast.
Kom på en sak till som kan förvärra dina rampskott: felvinklade flipprar. Träffsidan på flippern ska ligga i linje med inlane-plåten.
Om du inte redan har gjort det så kan jag rekommendera en helrenovering av flipprarna, det gör underverk för spelkänslan!
387
« skrivet: juni 27, 2004, 17:42:01 »
Armen som kontrollerar är en faktor. Prova att finjustera den så att den går längre in i infällt läge.
Rengjord spelplan och lägre lutning bättrar också på chanserna för att komma runt i lockrampen.
Kolla också så att kulan rullar utan att ta i någonstans på väg upp i rampen. Det kan ju vara en utstickande kant som ligger och stör.
388
« skrivet: juni 13, 2004, 13:46:37 »
Var ute på en dagskryssning till Åland igår och passade då självklart på att kolla in flipperspelsutbudet på båtarna.
Ditresans Silja Europa had ett T3 på däck 12 (hissarna vid bastuavdelningen). Som alla (?) flipper till sjöss var tilten avstängd, och med en Replaygräns på 16M kunde man stå och spela ett tag!:-) Skicket var mycket bra, det enda man kunde klaga på var slöa bumprar.
På hemresan åkte vi med Silja Festival som också hade ett T3 men det var tyvärr avstängt.
Ett visdomsord slutligen: Don´t drink and play!;-)
389
« skrivet: maj 25, 2004, 22:13:28 »
logix: menar du när du tvättar den eller när du har den på dig?;-)
(sorry, kunde inte låta bli)
390
« skrivet: maj 23, 2004, 11:06:49 »
...och tjejen blev också eld o lågor eller?;-)
Sidor: 1 ... 24 25 26 27 28 ... 66
|