Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - REC
376
« skrivet: december 22, 2004, 15:51:14 »
Kruxet med handicapsystem är att det går att mygla till sig fördelar genom att spela antingen uselt med flit eller att se till att viss typ av avrapportering undanhålls systemet.
Inom just golfen finns det ett gäng sådana skräckexempel med folks som spelar på +30 i hcp som egentligen borde vara singelhandikappare eller som råkar missa att lämmna in hcp-kortet i samband med tävlingar för att sedan välja när och om man lämnar in det. Detta för att optimera sina chanser när tävlingarna gäller några fina priser som man är intresserad av. T ex kan man spela uruselt med flit några tävlingar för att sänka sin rank/hcp inför den stora tävlingen när ett flipperspel, x-box eller annat står på spel.
377
« skrivet: december 08, 2004, 14:49:49 »
Men å andra sidan finns det fler varianter på otroligt tråkiga spel om man bara ska få höga poäng:
ToM: Vänster-loop-x-bonus-theatre-vänster-loop... Addams: Ramp-stol-ramp-stol-ramp-stol... TZ: Slotmachine-ramp-Slotmachine-ramp...
Nu är jag ingen diger highscorejagare då jag oftast blir uttråkad och inte pallar att köra "rainman-spel" hela tiden. Jag gillar att lira omväxlande och ha lite kul med kulorna i första hand, höga scorer kommer i andra
378
« skrivet: december 07, 2004, 10:24:53 »
Hrm... Jag tror bara att det handlar om att lära sig lira spelet på ett vettigt sätt. Att skjuta på kranen är som att slaska skepp i AFM. Alltså inget att rekommendera och defintivt inget att sikta på. Multibollen kommer så småningom ändå. Mitt trick med JY är att inte skjuta i mitten utan ladda framför allt på DOG och Magic Bus. När man sedan får två kulors multi brukar jag enbart satsa på recycletargetsen
379
« skrivet: december 07, 2004, 10:08:29 »
"Min enda farhåga är att spelet kommer innehålla en massa hemska gitarrsolon av Rophphe."
Repo: Hela soundtracket kommer att bli en gigantisk hyllning till Yngwie Malmsteen med total och fullständig gitarronani i massor. Varje bumper innehåller ett lick. Varje spinnervarv innebär snabbare och snabbare solon.....;-)
380
« skrivet: oktober 24, 2004, 18:44:06 »
Palle är alltid fullt uppkopplad med laptop, palmpilot, 3G, Wap och fan och hans moster
381
« skrivet: oktober 16, 2004, 17:55:51 »
Kranen i JY är cool!
Fulast måste väl ändå Guvernörens huvud i T3 vara?
382
« skrivet: oktober 16, 2004, 17:48:00 »
I Rammsteins nya video står grabbarna i bandet på månen iklädda Nasa-Astronautdräkter och spelar på ett Star Trek (Den äldre varianten). Ser hur cool ut som helst. Undrar hur ett flipperspel skulle bete sig i tyngdlöshet (Förutsatt att det är fastnitat i något)?
383
« skrivet: oktober 12, 2004, 16:47:43 »
Delta Q på STTNG är helt enkelt lysande. En Picardmanöver sitter aldrig helt fel
MM båda ramperna är guld
Mittrampen på CC är riktigt skön att sänka
TOM: Staircase....Sagolikt rainmanös i den
Tycker nog att T3s och LOTRs är helt OK. Allt övrigt från Stern suger....
384
« skrivet: oktober 12, 2004, 14:25:59 »
Demuss: Jag brukar kunna skrämma igång dom genom att skaka på spelet ett par gånger när dom är på väg upp men fastnar. Ställ ned tilten och testa
385
« skrivet: oktober 12, 2004, 14:23:14 »
Man kan tänka sig ett kändis SM om man får ihop några deltagare. Vilka kända svenskar finns det som spelar flipper?
386
« skrivet: juli 20, 2004, 19:14:06 »
Jorå, det har jag både gjort själv och sett andra göra. Första gången jag testade lyfta-spelet-tekniken slutade det med en slamtilt
387
« skrivet: juli 17, 2004, 13:07:31 »
Purre: Ett litet klargörande. Dom släpper inte ned spelet med buller och bång, utan tar ned det försiktigt, försiktigt. Du känner mig och vet att jag inte använder dylika metoder när jag spelar.....
388
« skrivet: juli 17, 2004, 12:55:14 »
Bra skrivet Mats! Dock några påpekanden: Polly in peril är på 30 sekunder och klockan stannar även en kort stund när du tar de andra ramperna vilket gör att du fortfarande är med i matchen till sista sekunden oavsett hur många ramper du har kvar.
Showdown: Tavlorna du tar i showdown räknas även de till extratid på high noon. Har du gjort en riktigt bra showdown kan du koncentrera dig på de lukrativa jackpotarna i början av high noon för att maximera utdelningen av poäng
A-v-a-n-c-e-r-a i rank! Kan inte nog stryka under att detta är otroligt viktigt för att scora på liret. För varje steg du har avancerat i rankingen ökar dina poäng, bonus och du får längre tid och mer poäng på varje quickdraw
389
« skrivet: juli 17, 2004, 04:58:40 »
Nu är det ingen teknik som jag rekommenderar och definitivt inget jag använder till vardags när jag flippar. Dock vart jag såpass chockad av att se tekniken fungera att jag vart tvungen att prova den på de krediter snubbarna lämnade kvar på Biljardpalatset. Anledningen att jag tog upp det är min och andras stora förvirring om hur tilten fungerar på nya sternspel. Jag blir inte riktigt klok på den.
390
« skrivet: juli 16, 2004, 15:13:37 »
Intressant ämne. Jag har själv varit väldigt förbryllad över detta. Efter att ha kollat runt med några tiltglada (anki bagger, PAL och MCR) samt efter egna tester ligger min tes snarare i rak motsats mot din. Alltså kan du stöta rakt fram men inte i sidled på Sternspel. Som lök på laxen observerade jag ett par grabbar som spelade LOTR på Biljardpalatset här i stockholm och dom har utvecklat en teknik där dom helt enkelt lyfter spelet rakt upp när kulan drainar utan att få tilt! När jag själv testade upptäckte jag att man måste lyfta exakt rakt för att genomföra det utan tilt. Minsta lutning under lyft eller nedsättning innebar tilt direkt. Spelet har en normal tiltnivå när man spelar i övrigt.
|