Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - GUD

Sidor: 1 ... 25 26 27 28 29 ... 32
391
Flippersnack / PAPA 8
« skrivet: augusti 14, 2005, 17:40:51 »
Kl 18 svensk tid är kvalet slut och kl 19 börjar finalerna, beräknas vara klara till 22.

Heja alla imponerande svenskar!

*sitter klistrad vid kvalscoren och biter på naglarna* :)

Reflektion: Det är inte helt ovanligt att ha gjort 25 entries i A-klassen. Dvs 25x20$ = 500$ i entryavgifter. Blir en del pengar. Sen så finns det ju iofs 15 750$ i prispengar för A-klassen...

392
Övrigt / Chat-komplettering till den nya SFS-funktionen.
« skrivet: augusti 04, 2005, 02:57:30 »
Jag håller med Ole om varför man inte går in på förstasidan. Hade glömt bort att det var så det funkade, men nu minns jag att det var därför man lade sig till med vanan att gå direkt till forumsidan istället.

393
Övrigt / Chat-komplettering till den nya SFS-funktionen.
« skrivet: augusti 03, 2005, 12:42:29 »
Jag går också alltid direkt till forumet. Gissar att jag kikar in sisådär 2-5 ggr per dag kanske, då är det ganska sällan det har hänt nåt på förstasidan...
Skulle nog gå till förstasidan om 'forumlänkarna' fanns där. Förmodar att de inte finns där, eftersom man vill att en som kommer första gången till forumet ska se 'forumsidan'. Men det är väl ett besök på 1000 som är en ny besökare ungefär skulel man gissa. Man kanske kunde visa forumlänkarna på förstasidan för inloggade användare? Då skulle jag iaf gå till förstasidan varje gång och dessutom logga in, och då skulle 'vilka som är inloggade just nu' säkert bli mycket roligare att se.
En direktchat skulle ju också vara kul, funkar bra på Arkadtorget t.ex. (också en sak som driver folk till att logga in).

394
Flippersnack / Nascar
« skrivet: juli 31, 2005, 13:06:33 »
Och mer bilder igen:
http://kc-pinball.tripod.com/main.html

Här skriver han som tagit dem lite om spelet, bl.a. om 'racingbanan'.

395
Övrigt / Ge mig feedback..
« skrivet: juli 29, 2005, 20:04:12 »
Vackert. Jukeboxen var en höjdare. I parlören finns en del hänvisningar till 'fig' nummer hit-o-dit, men dem lyckas jag till min förtretelse inte hitta.

396
Flippersnack / Banana flippers
« skrivet: juli 24, 2005, 15:37:38 »
I det här gamla nyhetsgruppsinlägget kan du läsa mer om bananerna.

397
Flippersnack / Nascar
« skrivet: juli 24, 2005, 04:59:37 »

398
Flippersnack / ELVIS är ju King
« skrivet: juli 16, 2005, 13:36:59 »
Hej Svante (inte lika flummigt!), tack för klargörandet! Jag hade v9 inlagt på mitt från köpet så jag har inte 'stått o nött' lika mycket på tidigare versioner (när man spelade ute). Jag *tror* att även med 2-kulors DTR så är det en gräns på ett visst antal sekunder innan ringen släpper kulan ändå (med v9 ROMs).

Jag kom på en till liten glitch också. Ibland/ofta när ringen skall göra en 'kasta bak' med en kula (t.ex. mode start) så gör den istället en 'spotta ut'. Jag har pratat med Keith om detta, och han sa att han märkt samma på det LOTR han har, men att han inte kommit underfund med vad orsaken är ännu. Inget som stör så fruktansvärt mkt om man inte vet hur det egentligen borde vara.

Keith har också sagt att 'när vi(=Stern) definitivt inte kommer tilverka några mer LOTR, så kommer jag att avslöja en hel del saker' (inte apropå tekniska problem utan när jag frågade om lite udda regelgrejer)... man blir ännasom lite nyfiken! :)

399
Flippersnack / ELVIS är ju King
« skrivet: juli 15, 2005, 22:46:54 »
Vad är det för konstiga LOTR ni spelar på som har problem med flipprar/magnet? Eller är det bara vidarebefordran av hörsägen.

'Fixen' som gjordes i v8 ör ju inte någon ändring, utan bara en *möjlighet* att finjustera 3 timings för flipperkontrollen. Om man dömer av RGP så är det oerhört få som sett några problem öht och än mindre (2?) som har använt sig av finjusteringarna på sina egna spel (man ska inte göra det på eget bevåg utan att kontakta Sterns tekniska support först, de är ju egentligen inte dokumenterade ens).

De LOTR jag spelar på ute är ofta grymt slitna, men några slappa flipprar ser jag aldrig (inte spelat LOTR på Liseberg ännu dock, hur är det där?). Det LOTR jag har hemma har inga problem heller. Kanske var det någon batch med kassa flipperknappswitchar som med Sopranos som sedan dess har växt till en vandringssägen att gälla LOTR i allmänhet... :) Och här spelas det LOTR hela dagar i sträck, så det är inte för att det är ett 'skyddat' hemmaspel.

Magneten har inte gett mig några problem annat än att behöva byta säkring en gång. Funkar dock inte med vanliga 'tröga' säkringar, utan måste vara den 'amerikanska tröga' spirallindade sorten (finns på ELFA t.ex., men antar att de flesta flippervårdare här redan har på lager).

Nu är det en Elvis-tråd detta, men om jag ändå ska hitta nåt att pissa på på LOTR så är det:
* den fula stora senare modellen av sword lock guard - byt ut mot mindre eller plexi, snyggt o funkis
* den kassa posten till vänster om ring rampen - byt ut mot bra post, enkelt fixat
* det luriga utrymmet som bildas ovanför vänster flyttbara outlanepost i dess nedersta läge, där en kula kan sätta sig - kulan lossnar iofs vid ball search, men sätt en liten post i översta läget också så sliper man råka ut för det
* att det använder uttryck som RIGHT VUK på DMD instruktionerna ist f att skriva Gollum's Cave eller dylikt - svårt fixat, men kanske inget man dör av
* att det är så jevla svårt att komma till Valinor ;) - men det känns nog som ett plus när man nån gång klarar det :)

Så om ni spelar på ett LOTR och det är något fel på flipprar eller magneter så säg till utställaren att fixa det istället för att skylla på spelet, det har inte gjort nåt fel vad jag vet... :)

Och den som tvivlar är varmt välkommen att provspela själv.

edit:
Balrogen skrevs det också om ser jag. Om det gäller lampan(?) så är det ju lätt fixat, eller byt ut till LED (finns kit från Stern) om det är ett utespel kanske, min lampa har dock tålt många hundratals spel utan att ha några problem. Om det är switchen, som jag inte heller haft några problem med, så är ju *poängen* att man måste få in en kraftig träff för att den ska registrera ("boxa balrogen i magen!" :P), men om man inte trivs med det kan man ju ändra så det blir lättare (fusk! :P).
Annars har jag förstås fått byta lite #44 och flasher lampor och fått fixa en lödning eller två, är det inte så på andra spel?
Urk vad jobbigt det är att skriva på ett belgiskt AZERTY-tangentbord ska ni veta.. :)

400
Flippersnack / Major League Baseball All-Stars 2005 promo
« skrivet: juli 06, 2005, 15:03:02 »
Har ni sett den supersnygga MLB All-Stars 2005 promo videon?
Här finns lite mer info om hur den är gjord o så..

401
Flippersnack / världarnas krig
« skrivet: juli 05, 2005, 17:41:49 »
 RGP säger att det är Bally Nitro Ground Shaker...

edit: Tydligen funkar det inte så bra med länkar först i inlägget..?

402
Flippersnack / Nascar
« skrivet: juli 05, 2005, 13:13:37 »
Kolla kolla. Större och bättre bild, och inte minst.. med flipprar! :)

403
Flippersnack / Gold Balls?
« skrivet: juni 23, 2005, 09:48:30 »
Om du kollar på sajten som Jackass länkade till så är det just sådana som Lakeside Pinball Parts  gör/säljer, och om du kollar på tråden som LDK länkade till så är det just dessa kulor som de är oerhört missnöjda med på RGP.

404
Flippersnack / ang:video-mode
« skrivet: juni 16, 2005, 23:37:55 »
Vad jag läst så hatar PL video modes, och SR älskar dem.

"Usually, Steve would want 3, 4, or 5 videomodes in a game until the realization came in that, hey, that's a lot of ball time being used up there."
läs mer

405
Flippersnack / ang:video-mode
« skrivet: juni 15, 2005, 10:48:36 »
GnR, Star Wars Trilogy, Harley-Davidson - citerar IPDB:
Lyman Sheats programmed the video mode for GnR, it was subsequently recycled in Sega's 1997 'Star Wars Trilogy' (with different art) and in Stern's 1999 'Harley-Davidson'
(på GnR så kör man motorcykel och ska köra över fotgängare utan att köra på bilar)

Medieval Madness har "save the children" (/"save the calves") - man skall stoppa fåglar från att röva bort barn/kalvar.
Katapult-välja-sak-att-kasta-iväg är ju någons slags minimalt video mode också.

AFM kan också variera sitt video mode till 'cow attack'. AFMs video mode kan också komma upp i JY, och även där kan man få korna.

Getaway har nåt köra-bil-på-väg video mode.

STTNG har förutom det vanliga video modet ett spela-poker video mode. Och Breakout-spelet förstås.
Det planerades också ett Tempest-liknande video mode som SR ville ha med i STTNG, men som inte kom med.

CV - hoppa-över-saker-med-cyklande-känguru.

Indiana Jones - välja (rätt) graal.

CFTBL - klå upp snuskgubben.

Cue Ball Wizard - ett video mode där man ska fånga fallande kulor, ett annat där man ska välja mellan tre alternativ (ren slump).

Indianapolis 500 - liknande Getaway.

Lethal Weapon 3- skuta bad guys.

Apollo 13 - landa månlandaren.

Road Show - hur är det med det där 'secret video mode' egentligen?

Sidor: 1 ... 25 26 27 28 29 ... 32