406
Flippersnack / Coconut Island ('hemmabygget')
« skrivet: november 09, 2008, 19:17:31 »
Det fanns ju Swannpinball. Men det projektet är nog dött.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 406
Flippersnack / Coconut Island ('hemmabygget')« skrivet: november 09, 2008, 19:17:31 »
Det fanns ju Swannpinball. Men det projektet är nog dött.
407
Flippersnack / CSI Pinball« skrivet: november 06, 2008, 14:31:54 »
Nu finns lite info även uppe på Sterns sida: CSI
408
Tävlingar / Flipper SM - detaljer?« skrivet: november 04, 2008, 00:46:20 »
Heja El Deco! Skönt att få det avgjort :-)
409
Flippersnack / HUO? Addams på blocket.« skrivet: november 02, 2008, 22:05:13 »
Oavsett om prisbilden är för hög eller låg så förtjänar en säljare som lovar en deal och sen bangar ut bara förakt imo...
410
Flippersnack / När blev MM dyrt« skrivet: november 01, 2008, 04:20:01 »
Fast det MM:et har vi ju fortfarande inte sett i spelbart skick ;-)
411
Tävlingar / Flipper SM - detaljer?« skrivet: oktober 31, 2008, 23:17:09 »
Jag ser absolut ingen skillnad mellan extrakvalen 2004-2005 och det som dah kallar gräddfil förra året. Skillnaden är bara som jag ser det vad man kallar det: 2004-2005 kallade man det förkval att x antal spelare fick fajtas om y antal platser i slutspelet. 2007 kallade man det att de x antal bäst kvalade spelarna slapp y antal ronder.
MEN det är ju i princip precis samma j-a sak, så hur herr hagbard kan tycka att det ena suger medans det andra är bra bara för att "eftersom det fortfarande var kvalspel och inte slutspel" övergår iallafall mitt förstånd. 412
Hårdvara / Close encounters« skrivet: oktober 31, 2008, 23:00:55 »
okvalificerad gissning
Tjugotre(23) 413
Flippersnack / När blev MM dyrt« skrivet: oktober 31, 2008, 22:59:42 »
Marthin: jag bjuder 9000 för ditt MM! Du kommer alltså att tjäna hela 500:- på affären, bara att slå till direkt! :-D
414
Flippersnack / Nerdragningar på STERN« skrivet: oktober 31, 2008, 22:57:39 »
När jag tänkt på det så tror jag att vi kommer få se samma utveckling som när sega tog över från data east. Stern kommer inte ha någon inhouseutveckling utan kommer att låta externa team (Pat lawlor design) designa spel på kontrakt. "vi beställer ett transformer-baserat flipper, det ska vara klart datum x till y pengar". Det kommer troligen att leda till billiga standarddesigns "pat lawlor design 101" med troligen rätt basic regler där vi aldrig kommer få se programuppdateringar utöver uppenbara bug-fixar, lite som det redan är på softwarefronten.
Att Joe Blackwell som QA-ansvarig också får gå tolkar jag in i samma tema som att Stern kommer att bli en firma som beställer spel och inte behöver ta ett tekniskt ansvar på samma sätt framöver heller. Nästa steg blir antagligen att även outsourca själva hoppsättningen av spelen till Kina så blir Stern bara en firma som beställer design & tillverkning av spel på legobasis. 415
Flippersnack / Nerdragningar på STERN« skrivet: oktober 31, 2008, 12:42:05 »
Antingen är det väl slutet för Stern vi bevittnar eller så tänker dom bara köra via frilans typ med Pat Lawlor Design, eller Steve Ritchie design. Dvs helt egna team som sköter allt själva.
416
Tävlingar / Flipper SM - detaljer?« skrivet: oktober 31, 2008, 12:39:36 »
Jag ser det inte heller som en gräddfil utan mer som en sista chans till återkval. Lite som i vilket fotbolls-EM/VM kval som helst. Gruppvinnarna går vidare direkt medans grupptvåorna får slåss om kvarvarande platser. Alternativet om man bara ska ha kval & sen ett rent man mot man slutspel blir nog snarare att man måste minska antal spelare som går vidare och därmed ge färre spelare chansen via förkval.
417
Tävlingar / Flipper SM - detaljer?« skrivet: oktober 31, 2008, 12:34:58 »
Om 2004: du menar att spelare 25-48 fick spela om 8 platser, dvs 32 spelare i slutspel va?
418
Tävlingar / Regeldiskussion SM 2008.« skrivet: oktober 31, 2008, 12:32:05 »
Att man inte får hålla kulan för att timea ut modes är mest löjligt tycker jag. Lämpar sig modes för time out så ingår det i taktiken tycker jag och man kan väl fan inte stå och starta ett stoppur varje gång en spelare stoppar kulan. STRYK REGELN HELT tycker jag.
Grejen med kickout SDTM är brutalt svår. Finns vittne? KAN ett vittne avgöra om det är precis SDTM eller om den vore savebar med lite nudging/bättre slapsaveande? Spel som t.ex MB/AFM där man vet att en taskigt inställd kickout kan ställa till det ska självklart inte användas om det finns minsta tillstymmelse till SDTM-kickouter. Värre då på spel som SS/CV där kickouten inte sparkar kulan direkt mellan flipprarna utan via bumprar/targets och dylikt är fan omöjligt att bedöma. Kula som ramlar av habitrail a la TAF: finns vittne ska det kompenseras tycker jag men det ska nog bara användas på spel där det är ett känt problem. Som exempel hade jag ett bra parti RFM för nån vecka sen och skulle precis starta attack mars, skjuter hopprampen, men den träffar plexiskivan och på nåt bizarrt sätt studsar den tillbaka ner och spikrakt i luften ut i vänster outlane. Där skulle jag inte begära en ny kula, trots att det inte är meningen att kulan ska bete sig så. Slingshots som airballar kulor: hm, svårbedömt. Man kan ju hävda att hade du stött när kulan träffade slingshoten hade det inte hänt, eller hade du inte stött så... Jag tycker nog att det faller under flipperspelens oförutsägbarhet, men är det ett spelexemplar som beter sig så med regelbundenhet ska det så klart inte vara med alternativt justeras. Bollar på pinnar: instämmer helt. bollar på en "unlit-kickback": varför i hela friden skulle man få tillbaks dom? Kulan har ju de facto passerat outlaneswitchen och är att betrakta som död imo. Extrabollar eller omspel vid katastrofalt fel: svårbedömt och måste tas från fall till fall och lite beroende av vilket spel det är. Som du säger om MB/Dracula kan man ju ha en synbart klar ledning men motståndaren har byggt upp för att kunna kalasa. Då är så klart en extra kula piss värd. Insanity fall->outlane = extrakula. Icke aktiverad (tänd) kickback = extrakula. Tycker jag. Spel inställda på 4 kulor: Bra förslag, bara alla är tokmedvetna om det. Kanske bara vid slutspel då matcherna är bättre övervakade än i ett rent kvalspel där det säkerligen kommer hända att nån mindre tävlingsvan råkar spela fjärde kulan av misstag. 419
Flippersnack / Nerdragningar på STERN« skrivet: oktober 31, 2008, 11:45:20 »
Och så här skrev KEF på RGP2:
"Thanks guys, it does kinda suck, and I'm sad to be out of pinball, but I'm not very worried about myself personally. Be much more worried about pinball, because I certainly am. keith" 420
Flippersnack / Nerdragningar på STERN« skrivet: oktober 30, 2008, 20:33:07 »
Här är KEFs orginalpostning från RGP:
1. Keith P. Johnson Visa profil Fler alternativ 30 Okt, 05:14 Nyhetsgrupper: rec.games.pinball Från: Keith P. Johnson Datum: Wed, 29 Oct 2008 23:14:46 -0500 Lokalt: Tor 30 Okt 2008 05:14 Ämne: It's Official! I read it on teh interwebz so it must be true! First of all, while it is true that both Pat and myself have worked on CSI, to call it either of ours' game is not quite accurate. Pat laid out the original playfield, and it underwent some modifications. I was one of 5 programmers who worked on the game. To say I was "lead" or even did the most on the project is not accurate. And to say I will do anything further on the project will not be accurate either. I, along with many many other people, got laid off today, 9 years and 4 days after the last time it happened! I wish everyone that remains behind nothing but the best of luck; I think it'll be severely needed. And, please, don't worry about me; I'll be fine. If anything maybe it just means I'll be a little more vocal about some things now than before. No trashing or drama on my part, I just hope pinball survives. But I'm not entirely sure that that will be the case, honestly. I'm definitely a lot less sure than I was when I made this post: http://groups.google.com/group/rec.games.pinball/msg/16a6571ed04d963d keith -- |