4141
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 4142
Flippersnack / Orimligt högt satta replay-nivåer!?« skrivet: oktober 31, 2002, 21:09:56 »
Tja, Addams är inställt relativt svårt dessutom. Det tar t.ex. fler Bear Kicks och Train Wrecks än default för extra boll.
Default replay var 90 miljoner i ROM:et jag kikade på nyss. Jag tror att de förlorar i längden och tappar spelare med en sådan 'replay-policy'. Iofs. är vi (törs jag verkligen räkna in mig själv ;-) ) ett par stycken som är rätt så bra som spelar där ofta/jämnt. Men, det är tråkigt för de andra som spelar. De har nästan ingen chans på replay. Att t.ex. jag får över 1 miljard på ToM lätt som en plätt är ju faktiskt en sak jag kämpat mig till och bränt xxx antal kronor för att komma till. 4143
Flippersnack / Orimligt högt satta replay-nivåer!?« skrivet: oktober 31, 2002, 19:03:44 »
Tänkte bara höra vad ni säger om det här:
Där jag spelar mest ligger är replay på Addams Family nu 156 Miljoner. Jag har inte spelat det speciellt mycket, men det känns som det är på tok för högt. Hur ska kidsen kunna tycka att det är kul att spela utan att någonsin få knack. Theatre of Magic ligger på 1.4 miljarder. *högre* än default highscoren. Illa, illa, eller?! Synd att det inte finns någon FO (Flipper Ombudsman) man kan anmäla det här till. ;-) 4144
Flippersnack / Scared stiff« skrivet: oktober 31, 2002, 19:00:15 »
De hade inget Scared Stiff (kvar?!)däremot har de ca 50-60 andra spel till hyfsade priser. Vill ha, vill ha....
4145
Hårdvara / Bally Escape from the lost world« skrivet: oktober 30, 2002, 15:04:24 »
Nej akta dig han bits
Skoja:-D 4146
Flippersnack / Highest score..« skrivet: oktober 30, 2002, 01:09:18 »
Jag äger inga flipper och kommer inte ihåg så många olika poäng jag fått 'ute'.
Det senaste relativt höga var 6.x (kommer inte ihåg exakt) på Theatre of Magic. Har spelat det bara ett par gånger sedan jag fick det, men funderar på att försöka gå upp till 9.9... miljarder och se om poängen börjar om från 0 då. Måste nog ta Grand Finale tre gånger om det ska gå vägen... suck .... 4147
Flippersnack / Creature From The Black Lagoon - åsikter« skrivet: oktober 30, 2002, 01:00:38 »
Riktigt bra spel tycker jag med. Det var ett tag sedan jag spelade, men det är ganska skönt flyt i det och alldeles underbart ljud och grymma animeringar "Move your car" :-D (som ju har figurerat en del i andra spel också) . Tyvärr inte speciellt många olika modes och missions om jag inte minns helt fel?!
4148
Hårdvara / Sterns programmering - Lonnie Ropp« skrivet: oktober 30, 2002, 00:57:47 »
Jag vet vart jag vill göra min praktik nu. :-D
Ärligt talat har jag ingen som helst koll på 6809 processorn, men med dagens processorer måste det duga alldeles utmärkt med en enda processor för att driva alltihop. Ett flipper kan ju inte vara så där vansinnigt krävande jämfört mot dagens konsol och data spel. Men, vad vet jag? Ska börja undersöka om det går att förstå någonting av 6809 assembler omedelbums. 4150
Hårdvara / Sterns programmering - Lonnie Ropp« skrivet: oktober 29, 2002, 22:09:58 »
Det här är lite intressant för oss pinheads i allmänhet och vi som håller på med programmering i synnerhet.
Jag mailade Sterns programmerare och ställde lite frågor om hur de programmerar sina ROM. Här är svaret jag fick från Lonnie Ropp som tydligen varit inblandad i 27 (!) flipper hittills. Det är väl inga hemligheter eller något eftersom han svarade mig typ direkt så därför kan jag väl posta det här. Ta bort tråden om ni tycker att det är olämpligt?! "Stefan, We are currently using 6809 processors in our pinball system. Each has a specific task (display, sounds, game). Code for the most part is written in 6809 Assembly language with the exception of the sound system which has some parts written in "C". We are designing a new hardware system with a single processor that will handle the tasks now being performed by 3 6809 processors on our current system. We will be programming mainly in C/C++ with low level hardware drivers being written in Assembly. My advice is to learn as much Assembly language as you can but to program in C/C++. And then, study the source code generated by the C/C++ compiler. If you have a good understanding of Assembly language you will become a better C/C++ programmer as you will be able to write code that is more efficient in speed and size. Good luck. Lonnie 4151
Flippersnack / Scared stiff« skrivet: oktober 29, 2002, 22:02:42 »
Jag ska höra med dem nästa gång jag ser till ägaren. Skulle det vara 6000 spänn (vilket jag har svårt att tro nu efter lite research) så är det ju ett mycket, mycket bra pris.
Det sägs att han har ca 80-90 flipper så han vill väl göra sig av med en del?! 4152
Flippersnack / Nästa Stern?« skrivet: oktober 29, 2002, 15:58:59 »
Alldeles riktigt det med sponk men simpsons kommer först till våren lagom till Atei show och jag antar att det är Keith p johnsons projekt.
Men kolla på denna sida här hittar du skissen på spelplanen till simpsons.Skiss 4153
Flippersnack / Theatre of Magic & Tales from the Crypt« skrivet: oktober 29, 2002, 12:58:44 »
Whoopsie Daisy... Sinnesslö är man ibland.
98 började du ju spela. :-o 4154
Flippersnack / Scared stiff« skrivet: oktober 29, 2002, 12:57:21 »
T2 vill de ha 8000:- för, med goda prutningsmöjligheter. Det har jag snackat med dem om. Tyvärr finns det ju ingen som helst möjlighet för mig att skrapa ihop 8000:- , men man kan ju drömma.
Ska jag fråga vad de vill ha för Scared Stiff? Det är möjligt att det är slitet/några större fel på det. Jag har bara spelat det några gånger, men jag märkte inte några direkta fel. Tyvärr var det alldeles för 'uppspänt' (ledsen, man jag kan inte fackuttrycken här ;-) ) och gick alldeles för snabbt. 4155
Övrigt / Vilket spel skulle ni vilja se tillverkat..« skrivet: oktober 29, 2002, 10:34:17 »
Jo men johan spelet ska ju rikta sig till alla åldrar för att locka spelare, men jag förstår att det bara var en ideé
|